Mercedes Citan 109 CDI BlueEFFICIENCY Kombi
2013-10-15 13:43
Mercedes Citan 109 CDI BlueEFFICIENCY Kombi © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance
Z zewnątrzCóż trudno spodziewać się czegoś wyjątkowego po samochodzie, który praktycznie w całości opiera się na tym, co wymyślili wcześniej designerzy Renault. Kształt samochodu to nic innego jak odrobinę zniemczony Renault Kangoo. Całość wygląda pudełkowato i raczej nieciekawie. Chociaż pamiętać należy o przeznaczeniu tego typu pojazdów. W ich wypadku wygląd jest kwestią drugorzędną. Muszę jednak przyznać, że spośród wszystkich miejskich, bliźniaczych aut dostawczych Mercedes podoba mi się najbardziej.
fot. mat. prasowe
Mercedes Citan 109 CDI BlueEFFICIENCY Kombi - przód
Wszystko za sprawą jego przodu. W stosunku do pierwowzoru zmieniono w nim reflektory i dodano duży znaczek Mercedesa. Wystarczy jednak przejść się kilka razy wokół Citana, spojrzeć na niego z różnych kątów, by stwierdzić, że chociaż to Mercedes to jednak składa się na niego co najmniej kilka innych aut. Kiedy patrzę na niego z przodu lampy kojarzą mi się trochę ze Skodą, kiedy z profilu z Dacią Logan, kiedy z tyłu z Renault Kangoo, a kiedy z boku ze wszystkimi samochodami o takim przeznaczeniu.
Wnętrze
Choć z zewnątrz podobieństw do innych aut reprezentujących ten segment można wyliczać w nieskończoność to w środku Citan wyróżnia się na tle konkurencji. Czy na plus, czy na minus, nie wiem, w każdym razie jest inaczej, jest niemiecko. Całość nie powoduje co prawda szybszego bicia serca, ale w codziennym użytkowaniu spisuje się znakomicie. Deska owszem jest nudna, jest ciemna i ponura, ale za to jaka ergonomiczna i banalna w obsłudze.
fot. mat. prasowe
Mercedes Citan 109 CDI BlueEFFICIENCY Kombi - wnętrze
Wszystko rozmieszczone jest tak, że wsiadając do Citana po zmroku pierwszy raz bez problemu znajdziemy wszystko to, co chcielibyśmy włączyć lub ustawić. Ale koniec o wyglądzie, bo tutaj nie o to chodzi. Pomówmy chwilę o oferowanej przestrzeni. Auto dzięki swojej pudełkowatej formie może się poszczycić wygospodarowaniem sporej ilości miejsca. Jeżeli chodzi o pasażerów to nawet jadąc z ich kompletem nikt nie powinien specjalnie narzekać na ciasnotę. Miejsca jest pod dostatkiem, zarówno nad głową, jak i z boku, jak i z przodu. Tutaj nie ma o co się przyczepić.
fot. mat. prasowe
Mercedes Citan 109 CDI BlueEFFICIENCY Kombi - bagażnik
Podobnie ma się sprawa z bagażnikiem. Owszem są konkurencyjne marki oferujące większą przestrzeń bagażową, ale różnica jest niewielka, a Mercedes wygrywa pod względem stylistyki, jakości wykonania, i tego, że jest Mercedesem. Citan oferuje 685 litrów pojemności bagażowej. Składając siedzenia możemy ją zwiększyć do aż 3000 litrów. Dodać trzeba, że do bagażnika bez większego problemu zmieszczą się przedmioty o długości ponad 2,1 metra. Ładowność wynosi zaś 660 kilogramów, plus dodatkowe 100 na bagażniku, a jakby tego było mało zawsze możemy doczepić przyczepkę (z hamulcami) o masie do 1050 kilogramów.
fot. mat. prasowe
Mercedes Citan 109 CDI BlueEFFICIENCY Kombi - widok z boku
Właściwości jezdne
Testowanego Citana napędzał silnik wysokoprężny 109 CDI, generujący moc rzędu 90 KM. Dzięki modyfikacjom w elektronicznym module sterującym auto znacznie chętniej wchodzi na optymalne obroty dając odrobinę przyjemności z jazdy. Układ kierowniczy działa jak najbardziej poprawnie. Zawieszenie dobrze tłumi nierówności, cechuje się również sporą stabilnością. Oczywiście wszystko w odniesieniu do aut tego segmentu. Trudno jest oczekiwać tutaj rewelacyjnego prowadzenia w zakrętach pokonywanych z dużą prędkością. Choć w razie kłopotów z pomocą przyjdzie nam system ESP, który skutecznie ogranicza sportowe zapędy kierowcy.
fot. mat. prasowe
Mercedes Citan 109 CDI BlueEFFICIENCY Kombi - tył
oprac. : Karol Hatylak / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
-
Mercedes Klasy B dla ekstrawaganckich
-
Mercedes Citan Mixto 111 CDI - kombivan dla firmy i rodziny
-
Mercedes Sprinter 116 LGT
-
Mercedes A180 BlueEFFICIENCY 7G-DCT
-
Usportowiony Mercedes-AMG S 63 E Performance
-
Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC zasługuje na uznanie
-
Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ budzi duże emocje
-
Mercedes-Benz A 220 4MATIC
-
Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)