eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Smakowity Opel Mokka 1.7 CDTI 4x4 Cosmo

Smakowity Opel Mokka 1.7 CDTI 4x4 Cosmo

2013-12-13 13:55

Przeczytaj także: Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4


Technologia

Źródłem napędu prezentowanej Mokki jest silnik CDTI generujący 130 KM i 300 Nm momentu obrotowego. Zintegrowany został z 6-biegową skrzynią manualną, która w normalnych warunkach przekazuje całą moc na koła przednie. Gdy stracą one przyczepność, dołączana jest oś tylna. Takie rozwiązanie znane jest z większości SUV-ów tej klasy. Dość duże „stado” koni mechanicznych pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 9,4 sekundy i rozpędzenie się do 184 km/h. Rezultaty są więc przyzwoite. A jak wygląda zużycie paliwa? Równie dobrze! Średnie spalanie z testu wyniosło dokładnie 5,8 litra w cyklu mieszanym. Warto przy tym zaznaczyć, że niemieckie auto waży 1415 kg, a to oznacza, że do lekkich nie należy… Aby zachować poprawność polityczną, dodam, że w oszczędzaniu pomagał system Start&Stop, który polubiłem, bo rzadko się włączał…

fot. mat. prasowe

Opel Mokka 1.7 CDTI 4x4 Cosmo - silnik

Źródłem napędu prezentowanej Mokki jest silnik CDTI generujący 130 KM i 300 Nm momentu obrotowego.


Wrażenia z jazdy

Mokka wygląda bojowo, ale o „terenowych” zabawach tym autem myśleć nie można. Najlepiej o nich od razu zapomnieć. Niewielki prześwit i sięgający prawie asfaltu przedni zderzak nie sprzyjają leśnym podróżom.

Testowany Opel spisuje się dużo lepiej na śliskiej nawierzchni. Z auta korzystałem wtedy, gdy przez Polskę przechodził orkan Ksawery. Choć warunki nie sprzyjały, to ani razu nie miałem problemu z ruszaniem czy przyspieszaniem. Warto przy tym wspomnieć, że mocny wiatr nie wpływał negatywnie na zachowanie auta. To bardzo ważne, ponieważ na tego typu auta decyduje się coraz więcej pań. Poczucie bezpieczeństwa jest więc kluczowe! Auto sprawnie przyspiesza przy każdej dozwolonej prędkości, jednakże potencjał silnika ujawnia się dopiero powyżej 2 tysięcy obrotów, dlatego kierowca musi często sięgać do lewarka zmiany biegów.

Jeśli chodzi o prowadzenie, to trudno się do czegokolwiek przyczepić. Układ kierowniczy jest całkiem niezły – może nie tak dobry, jak w Astrze, ale nie sposób narzekać. Gwałtowne manewrowanie nie wyprowadza auta z równowagi, choć pojawiają się dość wyraźne przechyły nadwozia. Nie jest to jednak „połykacz” zakrętów, tylko wygodny miejski SUV.
No właśnie, a jak jest z komfortem? Po prostu przyzwoicie. Klasyczne zawieszenie (kolumny MacPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu) dobrze tłumi nierówności, nawet te poprzeczne. Przeszkadza jedynie kiepskie wyciszenie silnika. Odczuwa się to przede wszystkim podczas jazdy po mieście, gdzie wskazówka obrotomierza często zmienia swoje położenie.

fot. mat. prasowe

Opel Mokka 1.7 CDTI 4x4 Cosmo - widok z boku

Mokka wygląda bojowo, ale o „terenowych” zabawach tym autem myśleć nie można.


Okiem przedsiębiorcy

Posiadanie modnego auta niestety kosztuje. Ceny Mokki startują od 67 900 zł. Egzemplarz testowy ze 130-konnym dieslem pod maską, napędem 4x4 i bardzo bogatym wyposażeniem (Cosmo z wieloma dodatkami) to wydatek 119 000 zł. Dużo? Owszem. Można jednak wybrać słabszą wersję wyposażeniową (Enjoy) i zrezygnować z dodatków – wtedy liczenie gotówki skończy się na 95 500 zł.

Opel ma w swojej ofercie pokaźny wachlarz finansowy. Dla przedsiębiorców przygotowano leasing do 84 miesięcy z opłatą wstępną od 1 do 50%. Warto przy tym zaznaczyć, że raty mogą być równe, degresywne oraz sezonowe. Oferta finansowa obejmuje również kredyt. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie, dlatego zainteresowanych odsyłamy do salonów sprzedaży.

Podsumowanie
Która Mokka jest lepsza? Oczywiście ta na czterech kołach! To porządny samochód dla tych, którzy cenią bezpieczeństwo, bogate wyposażenie i solidny napęd. Nie bez znaczenia jest również modna sylwetka, która przyciąga do salonów wielu klientów. Cena jest oczywiście za wysoka, ale teraz można liczyć na spore rabaty związane z wyprzedażą rocznika 2013.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: