eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoPorady motoryzacyjne › Samochód zimą: o czym warto wiedzieć?

Samochód zimą: o czym warto wiedzieć?

2013-12-23 01:15


Lepiej widzieć więcej…

W czasie zimy większą uwagę należy zwracać na kwestie związane z widocznością. Jednym z podstawowych działań, jakie powinno się rozważyć, jest wymiana płynu do spryskiwaczy na zimowy. Jeżeli kierowca tego nie zrobi, to musi się niestety liczyć z tym, że jeśli płyn zamarznie, konsekwencje mogą być dosyć kosztowne – ostatecznie może to prowadzić nawet do zniszczenia przewodów/zbiornika i wymagać całkowitej wymiany spryskiwaczy.

Tak czy inaczej generalnie chodzi o to, że sam plastik nie rysuje szyby robi to brud. Dlatego zaleca się jednokierunkowe skrobanie, nigdy w dwie strony.
„Dobrym i w sumie niezbyt kosztownym posunięciem jest zaopatrzenie się w dobrej jakości skrobaczkę do szyb. W czasie mocnych mrozów taki sprzęt może się okazać niezbędny, przy czym lepiej oczywiście nie inwestować w produkty z najniższej półki – z uwagi na gorsze wykonanie szybciej się zużywają. Powinniśmy też dbać o czystość skrobaka. Jeśli zgromadzi się na nim większa ilość brudu, to może to skutkować porysowaniem szyby” – tłumaczy Bierawski.

W dni szczególnie mroźne lepiej jeszcze przed rozpoczęciem jazdy sprawdzić, czy wycieraczki przypadkiem nie przymarzły do szyby. Gdyby do tego doszło, warto użyć płynu do szyb (najlepiej zimowego) albo też włączyć ogrzewanie.

Wielu kierowców denerwują pojawiające się na szybach w czasie zimy „mgiełki”, które także mogą pogarszać widoczność i zarazem bezpieczeństwo. W celu uniknięcia takich nieprzyjemności trzeba przede wszystkim zadbać o czystość wewnętrznej części szyb. „Mgiełki” mogą powstawać z różnych powodów, a dopasowanie odpowiedniego preparatu ochronnego niestety nie jest łatwe i często wymaga samodzielnych działań na zasadzie prób i błędów.

Istotny wpływ na jazdę zimą może mieć ponadto – jak wskazuje ekspert – sposób używania reflektorów. Bierawski przypomina, że zimą należy jeździć przez cały czas na światłach mijania.

„Gdy stosujemy tylko światła dzienne, nie zapalają się tylne światła pozycyjne, a to z kolei może doprowadzić w śnieżny dzień do kolizji. Zimą faktycznie ilość potencjalnych kłopotów jest stosunkowo duża, dlatego dobrze jest się zawczasu choćby na część z nich przygotować. Warto o tym pamiętać i starać się być w trakcie śnieżnego sezonu szczególnie uważnym” – podsumowuje ekspert Kufiety.


poprzednia  

1 2

Oceń

1 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Auto służbowe na urlopie

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Dobra przyczepność z towarem

    korep / 2013-12-28 21:56:59

    Przy zimowej jeździe, obecnie jeszcze nas to nie dotyczy bo nie ma śniegu, ani lodu, a ślisko bywa tylko miejscami, warto jest pomyśleć o jakiś łańcuchach na koła. Szczególnie przy samochodach terenowo-dostawczych, takich jak pickupy. Natomiast na zamarzanie ropy to najlepiej tankować arktyczny olej napędowy na Statoilu. Jeździłem pickupem w czasie poprzedniej zimy, konkretnie Dmaxem, i tankowałem na Statoilu i nie było problemów z zamarzaniem. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: