eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Branża TSL 2013-2014

Branża TSL 2013-2014

2014-01-16 10:30


Postępująca specjalizacja i informatyzacja branży

W roku 2013 operatorzy logistyczni poszerzali zakres świadczonych usług, dostosowując ofertę do potrzeb współczesnego klienta. Oferta wielu firm została wzbogacona o usługę transportu intermodalnego i drobnicowego. Dążenie do jeszcze lepszej obsługi klienta, powoduje konieczność przygotowania profilowanych ofert oraz wprowadzania innowacji technologicznych, wpływających na postępującą optymalizację pracy. Rynek TSL jest otwarty na zatrudnienie wykwalifikowanych pracowników, ze szczególnym naciskiem na spedytorów oraz specjalistów ds. sprzedaży. Nowością może okazać się specjalizacja na stanowiskach operacyjnych w ramach transportu intermodalnego.

„Specjalizacja jest sposobem wyróżnienia się na tle dużej i prężnej konkurencji. Dlatego ważne jest stałe podwyższanie kwalifikacji pracowników oraz dążenie do doskonalenia usług. Szczególny nacisk należy położyć na rozwój transportu intermodalnego, drobnicowego i ponadgabarytowego.” – SKAT Transport.

Firmy transportowe poszukują rozwiązań pozwalających na optymalizację kosztów przy jednoczesnym wzroście jakości oferowanych usług i coraz większej dbałości o obsługę klienta. Nacisk kładziony jest również na wdrożenia bezpieczne dla środowiska naturalnego. Najnowszym trendem w nadchodzącym roku 2014 będzie wdrożenie rozwiązań mobilnych, czyli postępująca smartfonizacja branży. Nowoczesna technologia umożliwia w pełni elektroniczny obieg dokumentów wewnątrz firmy oraz wspomaga zarządzanie realizowanymi w firmie procesami biznesowymi. Dostępne na rynku systemy informatyczne mogą zostać zintegrowane z tymi już eksploatowanymi w firmach. Usprawnienia tego typu wpływają na wzrost rentowności firm logistycznych.

„Postępująca informatyzacja branży TSL przynosi wiele korzyści. Należy je rozpatrywać z dwóch punktów widzenia: klienta oraz przedsiębiorcy. Ważne jest także, aby dostrzec pośrednie oddziaływanie korzyści dla klienta także dla przedsiębiorcy, gdyż zwiększanie zadowolenia klienta poprzez realizację coraz większego wachlarza usług dodatkowych poza czystym przewozem wzmacnia jego przywiązanie do takiego oferenta usług. I tak, dla klienta cenną korzyścią jest możliwość śledzenia w czasie rzeczywistym miejsca przesyłki, możliwość zgłaszania przesyłek do nadania w formie bezdokumentowej, rozliczanie się także elektroniczne oraz w coraz większym zakresie także spełnianie wymogów administracyjno-prawnych w formie elektronicznej. Dla przedsiębiorstwa transportowego zaś rozwój możliwości IT generuje wzrost efektywności gospodarowania zasobami (lepsze śledzenie środków transportu, lepsze dopasowanie ich do potrzeb, szybsza reakcja na nieprzewidziane wypadki, stała kontrola a przez to łatwiejsze dochodzenie ew. roszczeń i rozliczeń z ubezpieczycielami). Dodatkowo należy mieć na uwadze potencjał, jaki branża IT w transporcie prezentuje na przyszłość - tj. podstawa do wdrożenia ogólnoeuropejskiego systemu rozliczania opłat za użytkowanie infrastruktury oraz możliwości rozliczania usług multimodalnych.” – dr Ernest Czermański, Uniwersytet Gdański.

Proekologiczne rozwiązania

W 2008 roku Parlament Europejski uchwalił normę Euro 6, która dotyczy poziomu zanieczyszczeń emitowanych przez ciężkie samochody. W 2014 roku wjedzie w życie kolejna, jeszcze bardziej restrykcyjna norma, która wymusi na producentach odpowiednie przystosowanie pojazdów. Limity emisji spalin zostaną maksymalnie zaostrzone.

fot. mat. prasowe

Zużycie średnie paliwa 2011/2013 (l/100 km)

Średnie zużycie paliwa spada.

fot. mat. prasowe

Emisja CO2 w 2011 - 2013 (g/km)

W 2008 roku Parlament Europejski uchwalił normę Euro 6, która dotyczy poziomu zanieczyszczeń emitowanych przez ciężkie samochody. W 2014 roku wjedzie w życie kolejna, jeszcze bardziej restrykcyjna norma, która wymusi na producentach odpowiednie przystosowanie pojazdów. Limity emisji spalin zostaną maksymalnie zaostrzone.


„Świadomie wprowadzamy rozwiązania bezpieczne dla środowiska naturalnego. Jako jeden z nielicznych operatorów spełniamy wymagania normy ISO 14001. Staramy się utrzymać niski wiek floty oraz obecnie inwestujemy w pojazdy spełanijące wymogi Euro 6. Dzięki temu osiągamy coraz lepsze wyniki dotyczące zarówno przeciętnego zużycia paliwa, jak i emisji CO2. Wprowadzając usługę transportu intermodalnego część ładunków przekierowaliśmy z dróg na kolej i promy. Nie poprzestajemy jednak tylko na dbałości o flotę. Wdrożyliśmy system Workflow, polegający na elektronicznym obiegu dokumentów. Rozwiązanie to pozwala nie tylko optymalizować i usprawnić procesy wewnętrzne, ale także ogranicza zużycie materiałów eksploatacyjnych.”– SKAT Transport.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Najnowsze w serwisie

Kodeksy

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Na skróty

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.