Peugeot 308 1.6 THP Allure odbuduje zaufanie?
2014-01-21 10:04
Przeczytaj także: Czy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech GT jest dobrym wyborem?
Dwa łyki arytmetyki
Druga generacja 308 jest krótsza, niższa, ale za to szersza od poprzedniej. Auto mierzy teraz 4253 mm długości, 1804 mm szerokości i 1457 mm wysokości. Ma również większy niż u poprzednika rozstaw osi – 2620 mm. Zmieniła się też masa. Auto waży teraz 1530 kg, czyli około 140 kg mniej niż poprzednie wcielenie, co pozytywnie wpłynęło na właściwości jezdne. Tak samo zresztą, jak niżej położony środek ciężkości.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.6 THP Allure - tył i bok
Technologia
Testowe auto wyposażono w mocny, 155-konny (moc maks. przy 6000 obr.) doładowany silnik benzynowy 1.6 THP. Maksymalny moment wynoszący 240 Nm jest dostępny już od 1400 obrotów. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 8 sekund i osiąga 215 km/h.
Silniki THP, w opinii użytkowników, nie są zbyt oszczędne. Nie możemy zgodzić się z tą opinią. Oczywiście, podstawa to umiejętne obchodzenie się z pedałem gazu. Myślę, że nam w redakcyjnym teście się udało. Auto skonsumowało bowiem na ponad tysiąckilometrowym odcinku 5,9 litra średnio, około 7,7 litra w terenie zabudowanym i około 5 litrów na trasie. Nie potwierdzamy więc opinii o paliwożerności silnika.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.6 THP Allure z przodu
Wrażenia z jazdy
Francuzi zdecydowali, że w 308 najważniejszy ma być komfort. Dlatego prowadzenie auta spodoba się bardziej osobom preferującym właśnie komfort, a nie sportowy styl jazdy. Ogromna w tym zasługa miękkiej charakterystyki zawieszenia, które bez problemu radzi sobie z nierównościami. Na szybkich zakrętach powoduje nieco mocniejsze przechyły nadwozia. I do tego po prostu trzeba się przyzwyczaić. Z drugiej strony, kierowcy poruszający się po polskich duktach zwanymi nieraz uszczypliwie drogami, powinni preferować właśnie takie, nieco kompromisowe zawieszenia.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.6 THP Allure - widok z boku
Peugeot 308 1.6 THP ma w sobie coś z hot hatcha, bo wtedy kiedy trzeba, można obudzić drzemiącego pod maską „diabełka”. Ma jednak na tyle duże walory praktyczne, że bez problemu może pełnić funkcję auta rodzinnego.
Okiem przedsiębiorcy
Ceny auta są porównywalne do konkurencji. Najtańszy 308 kosztuje poniżej 60 tys., a najdroższy - prawie 90 tys. Testowy egzemplarz wyceniono na około 83 tys. I to jest dobra cena za szybkie i dobrze wyposażone auto.
Peugeot proponuje przedsiębiorcom bardzo bogatą ofertę finansową. Zainteresowani mają do dyspozycji 4 promocyjne warianty kredytowe: 50/50, 3×33%, 4×25% i Kredyt Komfort – każda opcja objęta jest pakietem ubezpieczeniowym 2,99%. Z kolei dla przedsiębiorców przygotowano promocyjny leasing 104% (okres 24 miesięcy, czynsz inicjalny 45%, wykup 19%, pakiet ubezpieczeń 2,99%).
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.6 THP Allure - szyba przednia
Podsumowanie
Peugeot od kilku lat walczy o należne mu na rynku miejsce. Po latach sukcesów takich modeli jak 405, 205, 206 przyszły gorsze czasy. Nowe 208 i 308 dają nadzieje, że PSA odbuduje zaufanie stracone przez kilka niezbyt udanych modeli. Czego zresztą Francuzom życzymy.
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Peugeot 308 1.2 PureTech Active to mądry wybór
-
Peugeot 508 SW 1.5 BlueHDi EAT8 GT
-
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8 łączy modę z rodzinnym charakterem
-
Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi cieszy nie tylko oko
-
Peugeot 308 SW PHEV puka do drzwi klasy premium
-
Peugeot 3008 Hybrid4 może się podobać
-
Peugeot 308 Hybrid 225 GT Pack. Kompakt klasy premium?
-
Peugeot 508 SW 1.5 BlueHDi EAT8 Allure Pack
-
Peugeot 308 2.0 BlueHDi EAT8 GT
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)