eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline R-Line zbyt drogi

Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline R-Line zbyt drogi

2014-03-04 12:11

Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline R-Line zbyt drogi

Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline R-Line © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (17)

Jak wygląda klasyczny przedstawiciel segmentu B? Po tym pytaniu większość z nas wskazałaby palcem Volkswagena Polo. No właśnie, czy niemieckie, bardzo popularne auto miejskie może wzbudzać jakiekolwiek emocje? A i owszem, może. Potrzebne są tylko drobne czary…

Przeczytaj także: Volkswagen Polo 1.2 TSI wysoko wśród klasowych konkurentów

Karoseria

Bez obaw, wypytywanie znajomych o numer do Harrego Pottera nie będzie konieczne. Aby zamienić Polo w ciekawy samochód wystarczy dokupić pakiet R-Line, który oczywiście znajduje się w ofercie producenta. Gdzie te czary? Wystarczy spojrzeć… Dzięki kilku dodatkom samochód wygląda o niebo lepiej. Nigdy nie pomyślałbym, że mały Volkswagen może tak skutecznie wzbudzać zainteresowanie innych kierowców. Biały lakier, przyciemnione szyby, spojler, przeprojektowane zderzaki, nakładki na progi oraz emblematy R-Line sprawiają, że trudno przejść obok niego obojętnie. Diabeł tkwi w szczegółach…

fot. mat. prasowe

Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline R-Line - widok z boku i tyłu

Biały lakier, przyciemnione szyby, spojler, przeprojektowane zderzaki, nakładki na progi oraz emblematy R-Line sprawiają, że trudno przejść obok niego obojętnie.


Wnętrze

We wnętrzu panuje bardziej stonowany klimat. Czarny kokpit urozmaica lakierowany plastik, który widnieje na konsoli centralnej. Jeśli już o niej mowa, to warto zaznaczyć, że trudno o większy porządek – dotykowy wyświetlacz odpowiadający za multimedia oraz panel klimatyzacji są czytelne i wyjątkowo proste w obsłudze. Brakuje tylko szczypty (a nawet całej łyżki stołowej) finezji, która tknęłaby odrobinę życia w cały projekt. Z kolei materiały, podobnie jak ich spasowanie, nie wzbudzają żadnych zastrzeżeń. Wręcz przeciwnie. Pod tym względem niemieckie autko należy do najlepszych w swoim segmencie.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline R-Line - wnętrze

We wnętrzu panuje stonowany klimat. Czarny kokpit urozmaica lakierowany plastik, który widnieje na konsoli centralnej.


W testowanym egzemplarzu zostały zamontowane wygodne i naprawdę dobrze podtrzymujące ciało fotele. Zakres ich regulacji jest spory, co pozwala na dobranie odpowiedniej pozycji. Brakuje tylko wygodniejszych zagłówków. Dostęp do tyłu jest oczywiście nieco ograniczony ze względu na 3-drzwiowe nadwozie. To jednak nie zmienia faktu, że dwóch pasażerów średniego wzrostu (około 180 cm) zmieści się tam bez problemu. W trójkę będzie już trochę za ciasno.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline R-Line - przednie i tylne fotele

W testowanym aucie zostały zamontowane wygodne i naprawdę dobrze podtrzymujące ciało fotele. Zakres ich regulacji jest spory, co pozwala na dobranie odpowiedniej pozycji. Brakuje tylko wygodniejszych zagłówków. Dostęp do tyłu jest oczywiście nieco ograniczony ze względu na 3-drzwiowe nadwozie.


W samochodach tych rozmiarów próżno szukać dużych bagażników. Ten w Polo nie jest jednak taki mały – 280 litrów z pewnością wystarczy na weekendowy wyjazd za miasto. Natomiast złożenie oparcia tylnej kanapy umożliwi przewóz nowej pralki (952 litry).

fot. mat. prasowe

Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline R-Line - bagażnik

Volkswagen Polo posiada 280 litrów pojemności bagażowej, po złożeniu tylnej kanapy pojemność wzrasta do 952 litrów.


Technologia

Jak już wspomniałem wyżej, prezentowane Polo zwraca na siebie uwagę. Powiedziałbym nawet, że wygląda jakby miało co najmniej 200 KM. Pozory jednak mylą… Auto ma pod maską silnik 1.2 TSI o mocy 105 KM. Biorąc pod uwagę prezencję auta, to trochę mało. Ale patrząc na to z drugiej strony, trudno się czepiać. Przecież to auto segmentu B! Mały Volkswagen potrafi osiągać setkę w 9,7 sekundy i rozpędzić się do 190 km/h. W wykorzystaniu tej niewielkiej mocy pomaga 6-biegowa skrzynia, do której pracy nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Kolejną zaletą jest dość niewielki apetyt. Średnie zużycie paliwa w całym teście (około 1000 km) wyniosło 6,8 litra. Całkiem rozsądny rezultat, choć wyraźnie odbiegający od danych producenta. Jeśli chodzi o zawieszenie, to próżno tu szukać nowinek technologicznych – z przodu zamontowano kolumny MacPhersona, a z tyłu belkę skrętną.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline R-Line - silnik

Auto ma pod maską silnik 1.2 TSI o mocy 105 KM.


 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: