eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4 Emotion idealny do miasta

Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4 Emotion idealny do miasta

2014-04-24 10:22

Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4 Emotion idealny do miasta

Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4 Emotion © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (15)

Postęp technologiczny w świecie motoryzacji to coś naturalnego. Z dnia na dzień dowiadujemy się o kolejnych, nietypowych rozwiązaniach, które już wkrótce trafią do większości samochodów. Laserowe reflektory, aktywne tempomaty, poduszki powietrzne dla pieszych, asystenci pasa ruchu i parkowania to tylko kilka przykładów. Na szczęście w gamach modelowych niektórych producentów są jeszcze rynkowe dinozaury oferujące starą i sprawdzoną technologię. Jednym z nich jest Fiat Sedici, który wydaje się całkiem fajną alternatywą dla zwykłych aut miejskich.
Karoseria

Sedici może nie wygląda jak milion dolarów, ale trudno się do czegokolwiek przyczepić. Znana szerszej publiczności od 2006 roku sylwetka starzeje się dosyć wolno, co jest także zasługą mniejszych i większych liftingów. Terenowe aspiracje auta zdradzają plastikowe nakładki na zderzaki w kolorze czarnym, osłony podwozia i zwiększony prześwit. Ponadto w testowym egzemplarzu niektóre elementy (między innymi relingi, obudowy lusterek i grill) zostały pomalowane na srebrno, dzięki czemu „mały Fiat” wygląda jeszcze ciekawiej.

fot. mat. prasowe

Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4 Emotion - wnętrze

Obsługa panelu multimedialnego jak i klimatyzacji jest banalnie prosta, a rozmieszczenie przycisków – intuicyjne.


Wnętrze

Po otwarciu drzwi widać znacznie wyraźniej długi staż na rynku. Zdradza to przede wszystkim konsola centralna wyglądająca, delikatnie mówiąc, konserwatywnie... Ma ona jednak swoje zalety. Obsługa (dotykowego) panelu multimedialnego jak i klimatyzacji jest banalnie prosta, a rozmieszczenie przycisków – intuicyjne. Kolejnym plusem są czytelne zegary. Cieszy również bogate wyposażenie, nawet jak na dzisiejsze standardy: wspomniana wyżej klimatyzacja automatyczna, niezły zestaw audio z gniazdem USB, nawigacja, komputer pokładowy, wielofunkcyjna kierownica, podgrzewane fotele i pełna „elektryka”.

fot. mat. prasowe

Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4 Emotion - przednie i tylne fotele

Przednie fotele zostały osadzone dość wysoko, co jest zasługą sporego prześwitu. Jeśli chodzi o ich wielkość, wyprofilowanie i zakres regulacji, to trudno mieć zastrzeżenia. Miłym zaskoczeniem jest natomiast tylna kanapa. Długość jej siedziska zasługuje na uznanie.


Przednie fotele zostały osadzone dość wysoko, co jest zasługą sporego prześwitu. Jeśli chodzi o ich wielkość, wyprofilowanie i zakres regulacji, to trudno mieć zastrzeżenia, jednakże przydałyby się nieco wygodniejsze zagłówki oraz jakikolwiek podłokietnik. Podkreślam, jakikolwiek. Miłym zaskoczeniem jest natomiast tylna kanapa. Długość jej siedziska zasługuje na uznanie, podobnie jak ilość miejsca nad głowami. Oczywiście ze względu na niewielkie gabaryty auta nie zaimponuje nikomu swą szerokością, ale dwie dorosłe osoby średniego wzrostu nie powinny narzekać.

fot. mat. prasowe

Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4 Emotion - bagażnik

Bagażnik oddaje do dyspozycji jedynie 270 litrów. Po złożeniu tylnego oparcia wolna przestrzeń wzrasta do 670 litrów.


Duża ilość miejsca w kabinie oznacza… mały bagażnik. W standardowej konfiguracji oddaje on do dyspozycji jedynie 270 litrów. Sytuacja poprawia się po złożeniu tylnego oparcia – wtedy wolna przestrzeń wzrasta do 670 litrów. Plus za duży otwór załadunkowy.

fot. mat. prasowe

Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4 Emotion - bok

Fiat Sedici ma duży prześwit i niewielkie gabaryty, co znacznie ułatwia parkowanie i manewrowanie.


Technologia

Pod maską „małego Fiata” pracuje naprawdę duża jednostka. W autach o takich gabarytach niewielu producentów oferuje 2-litrowe silniki. Prezentowane Sedici nie uległo jednak downsizingowi i jego sercem jest znany i lubiany Multijet generujący 135 KM (od 3500 obr.) i 320 Nm (od 1500 obr.). Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną przekazującą moc na… No właśnie, wszystko zależy od trybu, który wybierzemy. Za pomocą przycisku umieszczonego na tunelu środkowym możemy wybrać jeden z trzech wariantów: 2WD (napęd tylko na przednią oś), AUTO (automatycznie dołączana tylna oś w razie utraty przyczepności) oraz LOCK (blokada mechanizmu różnicowanego przenoszącego po 50% na obie osie – przestaje napędzać tylne koła dopiero po przekroczeniu 65 km/h). To wszystko zostało oparte na klasycznym zawieszeniu – kolumnach MacPhersona z przodu i belce skrętnej z tyłu.

fot. mat. prasowe

Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4 Emotion - silnik

Pod maską „małego Fiata” pracuje naprawdę duża jednostka. W autach o takich gabarytach niewielu producentów oferuje 2-litrowe silniki.


 

1 2

następna

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.