eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Niezawodna Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport

Niezawodna Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport

2014-06-02 10:23

Niezawodna Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (13)

To drugie podejście Hondy do zbudowania auta w nadwoziu kombi na najbardziej wolumenowym i pewnie najbardziej rozpoznawalnym modelu, czyli Civicu. Pierwsze, nazywało się Aerodeck, było ładne, praktyczne, ale przetrwało tylko 3 lata (1998-2001). To obecne ma szanse na dłużej zagościć w ofercie japońskiego koncernu.

Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance

Z zewnątrz…

Na początku mały truizm. Civic to jeden z najładniejszych kompaktów. Zarówno hatchbackowi jak i sedanowi trudno odmówić urody czy elegancji. Ale kombi, zwane dla niepoznaki Tourerem, pod względem urody, bije je na głowę. Designerzy zadbali o to, żeby patrząc z boku na japońskiego „evergreena” nigdy nie znudzić się tym widokiem.

Wiem wiem, czasy kiedy kompaktowe kombi budowano poprzez doczepienie psiej budy do hatchbacka dawno minęły, ale w Hondzie, na bazie konwencjonalnego Civica zbudowano nieomal nowe auto. Japońskie kombi nie zaczyna się za słupkiem C. Ono staje się Tourerem już od słupka B. Pięknie pociągnięty, schodzący delikatnie ku dołowi dach. Wspinająca się ku górze linia tylnych okien. Szerokie, muskularne błotniki.

fot. mat. prasowe

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport - przód

Japońskie kombi nie zaczyna się za słupkiem C. Ono staje się Tourerem już od słupka B. Pięknie pociągnięty, schodzący delikatnie ku dołowi dach. Wspinająca się ku górze linia tylnych okien. Szerokie, muskularne błotniki.


fot. mat. prasowe

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport - tył

Linia świateł, tak jak w hatchbacku, ciągnie się przez całą szerokość klapy. Zniknął jednak spoiler ograniczający widoczność do tyłu auta. To najważniejsza, i do tego bardziej pragmatyczna niż stylistyczna zmiana.


Jeszcze ciekawiej jest z tyłu. Linia świateł, tak jak w hatchbacku, ciągnie się przez całą szerokość klapy. Zniknął jednak spoiler ograniczający widoczność do tyłu auta. To najważniejsza, i do tego bardziej pragmatyczna niż stylistyczna zmiana.

Auto, co zrozumiałe, jest nieco „roślejsze” niż hatchback i sedan. Civic Tourer mierzy 4535 mm długości, 1770 mm szerokości i 1480 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2595 mm. Najważniejsza jest pojemność bagażnika. I tu Civic, z 624 litrami do linii rolety i 1668 litrami po złożeniu tylnej kanapy jest jednym z liderów w swoim segmencie.

… i w środku

Wnętrze auta łączy w sobie nowoczesność, nieco tradycji, ergonomię i praktyczność. Sporo jak na jedno auto, ale mówimy tu o Hondzie. Co prawda kierowca obejmuje wzrokiem trzy, a nawet cztery wyświetlacze (każdy znajduje się w innym miejscu i na innej wysokości), ale bardzo szybko można się do tego przyzwyczaić.

fot. mat. prasowe

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport - wnętrze

Wnętrze auta łączy w sobie nowoczesność, nieco tradycji, ergonomię i praktyczność.


Przednie fotele wyróżniają się dużymi siedziskami i świetnym wyprofilowaniem. Ponadto bardzo łatwo dobrać odpowiednią pozycję dzięki sporym możliwościom regulacyjnym. Drugi rząd siedzeń, podobnie jak w przypadku poprzednika, należy do ekstraklasy. I to nie tylko wśród samochodów kompaktowych… Miejsca jest pod dostatkiem nawet dla trójki pasażerów, co w aucie segmentu C, nie zawsze jest standardem.

 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: