eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Rodzinny Ford Tourneo Courier

Rodzinny Ford Tourneo Courier

2014-06-09 10:18

Rodzinny Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Planując zakup małego samochodu rodzinnego na pewno będziemy mieli ciężki orzech do zgryzienia. Koncern zarządzany przez Allan`a Mullaly wystawił do walki o nasze portfele kolejnego reprezentanta. O jakiej marce mowa? Oczywiście o Fordzie, a wspomnianym modelem jest Tourneo Courier. Na chwilę obecną kolejność rodziny kombivanów prezentuje się następująco, w kolejności od najmniejszego: Courier, Connect, Custom. Kolejny model Forda to dobra informacja dla miłośników tej marki. Gdy pójdziemy do salonu będziemy mogli wybierać już nie tylko między B-Maxem, C-maxem lub S-maxem.

Przeczytaj także: Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium dla rodziny i biznesu

Trochę o wyglądzie i dane techniczne

Widząc auto z daleka rzuca się nam w oczy charakterystyczny fordowski grill. Zgrabna sylwetka od razu przyciągnęła moją uwagę, może dlatego, że linia boczna dodaje Courier`owi dynamiki.

fot. mat. prasowe

Ford Tourneo Courier - przód

W przodu auta rzuca się nam w oczy charakterystyczny fordowski grill.


W środku auto wygląda na dość obszerne, mimo że zbudowane jest na tej samej platformie co Ford Fiesta. Courier jest szeroki na 2040 mm, długi na 4157 mm oraz wysoki na 1723 mm. Z Fiesty pozostał wyłącznie rozstaw osi, który wynosi 2489 mm.

Courier w środku został wyposażony w charakterystyczną dla Forda konsolę środkową. Plastiki wyglądają na solidne i dobrze zmontowane, podczas kilku godzin jazd nie słyszałem rzadnego niepokojącego skrzypienia. Pojemność bagażnika standardowo do rolety nie jest imponująca, bo to niecałe 400l. po zdjęciu rolety dostajemy dodatkowe 300l.

fot. mat. prasowe

Ford Tourneo Courier - widok z boku

Courier jest szeroki na 2040 mm, długi na 4157 mm oraz wysoki na 1723 mm.


Pod maską mamy możliwość wyboru między 1.5 TDCi (75 KM, 190 Nm) i 1.6 TDCi (95 KM, 215 Nm) Według danych producenta spalają odpowiednio 4,1 oraz 4,0. Zwolennicy silników benzynowych mogą zdecydować się na silnik 1.0 EcoBoost ( 100KM, 170Nm). Silnik benzynowy nie pozwoli nam na dynamiczną jazdę, ale w końcu jest to auto typowo do jazdy po mieście.

Ceny

Wyjściowa cena za Forda Tourneo Courier z silnikiem EcoBoost to niewiele ponad 57.000 PLN, mówimy tutaj o podstawowym pakiecie Ambiente. Po podwyższeniu standardu do wersji Trend za auto zapłacimy więcej o ok. 7000 PLN . Za wersję Titanium przyjdzie nam dopłacić ok. 9500 PLN. Mocniejszy silnik wysokoprężny 1.6 TDCi dostępny jest wyłącznie z pakietach Trend oraz Titanium. Kupujący najdroższą wersję zapłacą ok.72.500 PLN.

Dane cennikowe

1.0 EcoBoost (100KM)


Ambiente 57.071 PLN

Trend 64.022 PLN

Titanium 66.543 PLN

1.5 TDCi (75 KM)

Ambiente 61.377 PLN

Trend 68.327 PLN

Titanium 70.848 PLN

1.6 TDCi ( 95 KM)

Ambiente - nie występuje -

Trend 70.049 PLN

Titanium 72.750 PLN

 

1 2

następna

oprac. : Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: