eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Ekskluzywne BMW 320d xDrive Gran Turismo

Ekskluzywne BMW 320d xDrive Gran Turismo

2014-06-17 13:18

Ekskluzywne BMW 320d xDrive Gran Turismo

BMW 320d xDrive Gran Turismo © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (11)

Dla jednych to najładniejsza odmiana nadwoziowa BMW serii 3. U innych wywołuje alergiczną wysypkę i tik nerwowy. Zwaśnionych fanów marki pogodzić zapewne nam się nie uda. Ale jedno jest pewne. BMW 3 Gran Turismo jest większe i bardziej ekskluzywne od „zwykłej” trójki. Taka wisienka na torcie.

Przeczytaj także: BMW 320i Efficient Dynamics Edition - ekonomiczne i dynamiczne

Z zewnątrz…

Bawarczycy nie powtórzyli błędu z 5GT. Tamto auto, pomimo liftingów nie rzuciło fanów marki na kolana. Po prostu, ma bardzo kontrowersyjny wygląd. Jest duże, wygląda ciężko i… niegramotnie. Trójka GT też do małych nie należy. Jej gabaryty od razu rzucają się w oczy. I tak jak BMW 5GT bliżej rozmiarami do serii 7, tak 3GT do „piątki” właśnie. Takie rozdmuchanie modelu było zamysłem celowym. Wszak Gran Turismo zawsze znaczyło coś więcej. Tylko tym razem nie stworzono Frankensteina. Auto po prostu rozciągnięto, przy okazji zamieniając sedana na liftbacka. A zabiegu dokonano w bardzo prosty sposób. 3 GT bazuje na "trójce" przeznaczonej na rynek chiński. Dzięki temu ma zdecydowanie dłuższy rozstaw osi od europejskiej wersji. Wzrósł on o 11 cm, do 2920 mm.

fot. mat. prasowe

BMW 320d xDrive Gran Turismo - tył auta

Przy okazji rozciągania i zmiany wyglądu, styliści zadbali, aby tym razem tył auta wyglądał lekko i sportowo, a nie jak zadek bazarowej przekupki. No i wyszło. Auto może nie wygląda szczególnie finezyjnie, ale budzi sympatię i… sportowe emocje.


Przy okazji rozciągania i zmiany wyglądu, styliści zadbali, aby tym razem tył auta wyglądał lekko i sportowo, a nie jak zadek bazarowej przekupki. No i wyszło. Auto może nie wygląda szczególnie finezyjnie, ale budzi sympatię i… sportowe emocje. Dobrze kojarzy się wysuwany automatycznie spojler, Air Breathers, czyli niewielkie wyloty powietrza umieszczone w tylnej części przednich nadkoli, czy bagażnik, który otwiera się do linii szyby. Taki ukłon w stronę sedana nie zmienił funkcjonalności, za to nadał autu lekkości. Dzięki takim zabiegom BMW 3 GT nie wygląda tak ciężko jak 5 GT. Reflektory i atrapa chłodnicy nie gubią się w masywnym zderzaku, jak miało to miejsce w przypadku 5 GT. W połączeniu z dynamicznie zarysową linia boczną i bardziej sportowym przednim pasem, auto prezentuje się całkiem atrakcyjnie.

fot. mat. prasowe

BMW 320d xDrive Gran Turismo - przednie i tylne fotele

Dłuższy o 11 cm rozstaw osi ma swoje odzwierciedlenie w kabinie. W drugim rzędzie siedzeń jest obszernej niż w serii 5. Miejsca na nogi jest pod dostatkiem.


… i w środku

Dłuższy o 11 cm rozstaw osi ma swoje odzwierciedlenie w kabinie. W drugim rzędzie siedzeń jest obszernej niż w serii 5. Miejsca na nogi jest pod dostatkiem. Jeżeli czegoś brakuje, to może miejsca na głowę. Ale tylko tym o ponadgabarytowych rozmiarach. Do tego dochodzi wydatny tunel środkowy. Wniosek, chyba w sumie zgodny z zamysłem konstruktorów: 3 GT to bardzo wygodne auto dla... czterech osób.

Na pewno nie zabraknie za to miejsca na bagaż. W standardowym ustawieniu bagażnik zapewnia 520 l pojemności (40 litrów więcej niż w sedanie). Po złożeniu oparć (dzielonych 40:20:40) pojemność wzrasta do 1600 l, czyli tyle, co w… BMW X3. Dodatkowy plus to płaska podłoga oraz przepastny otwór ułatwiający pakowanie przedmiotów o dużych gabarytach. To niezaprzeczalna zaleta liftbacka.

fot. mat. prasowe

BMW 320d xDrive Gran Turismo - bagażnik

W standardowym ustawieniu bagażnik zapewnia 520 l pojemności po złożeniu oparć pojemność wzrasta do 1600 l.


W aucie zastosowano odnowiony iDrive z gładzikiem, który tym razem radzi sobie z odczytywaniem kreślonym palcami znaków – precyzyjniej rozpoznaje litery oraz cyfry. Szkoda, że BMW nie zdecydowało się na wprowadzenie do 3 GT cyfrowych zegarów.

fot. mat. prasowe

BMW 320d xDrive Gran Turismo - widok z boku

Napęd na 4 koła zapewnia system xDrive. Rozdziela on siłę napędu na obie osie, gwarantując optymalną przyczepność kół do podłoża.


 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: