Utytułowany Peugeot 308 1.6 e-HDi Allure
2014-07-09 12:43
Peugeot 308 1.6 e-HDi Allure © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport vs. Peugeot 308 1.6 THP Allure
KaroseriaZłośliwi mówią, że 308 to nic innego jak kopia Golfa. Ja widzę dużo więcej. Choć linia jest dość konserwatywna, to nietrudno znaleźć wiele detali, które zdradzają pochodzenie auta. Duża ilość chromu, świetnie poprowadzone przetłoczenia, elegancko skrojone lampy i reflektory są tego potwierdzeniem. Poprzednia generacja tego modelu przypadła do gustu przede wszystkim fanom motoryzacji francuskiej. Obecne wcielenie ma szansę na uznanie w znacznie większej skali.
Wnętrze
Kokpit auta łączy futurystyczność i elegancję z minimalizmem. To chyba jedyna taka mieszanka w tym segmencie. Do tego wzorowa pod względem jakościowym. Cechy charakterystyczne? Niewielka, świetnie leżąca w dłoniach kierownica, zegary umieszczone tuż nad nią (by nie odrywać wzroku od drogi) i dotykowy panel multimedialny, który pełni rolę prawdziwego centrum dowodzenia. Projektantom udało się ograniczyć ilość przycisków do minimum, jednak nie każdemu spodoba się wrzucenie obsługi klimatyzacji „do jednego worka” z pozostałymi funkcjami.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.6 e-HDi Allure - wnętrze
Fotele zasługują na piątkę z plusem. Mają europejską wielkość, są dobrze wyprofilowane i komfortowe. Francuzi nie zapomnieli także o odpowiednim dopasowaniu zagłówków, co niestety niektórym producentom się zdarza. Tylna kanapa jest wygodna dla dwójki pasażerów, jednakże przydałoby się nieco więcej miejsca na nogi.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.6 e-HDi Allure - przednie i tylne fotele
Bagażnik to kolejny mocny punkt francuskiego przedstawiciela segmentu C. W standardowej konfiguracji pomieści 398 litrów. Po rozłożeniu tylnej kanapy przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1309 litrów. Całkiem przyzwoicie.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.6 e-HDi Allure - bagażnik
Technologia
W testowanym egzemplarzu pracuje jednostka, która wydaje się być optymalną dla tego modelu. Generujący 115 KM i 270 Nm silnik e-HDi o pojemności 1,6 litra wyróżnia się wysoką kulturą pracy. Został zintegrowany z 6-biegową skrzynią manualną, do której trudno mieć zastrzeżenia (z wyjątkiem za długich skoków lewarka). Napęd? Oczywiście na przód. Tak skonfigurowany Peugeot osiąga setkę w 10,9 sekundy i potrafi rozpędzić się do 191 km/h. Warto również zwrócić uwagę na emisję dwutlenku węgla – jedynie 100 g/km. Jeśli chodzi o zawieszenie, to nie ma tu zaskoczeń. Z przodu znajdują się kolumny MacPhersona, a z tyłu belka skrętna.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.6 e-HDi Allure - silnik
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Peugeot 308 1.2 PureTech Allure Pack Pack
-
Peugeot 308 1.2 PureTech Active to mądry wybór
-
Stylowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 Allure
-
Peugeot 308 1.2 PureTech Active - nad wyraz żwawy
-
Peugeot 308 1.6 THP – Miss Roku 2014
-
Urzekający Peugeot 308 SW
-
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Allure to kombi kompletne
-
Peugeot 308 1.6 THP Allure odbuduje zaufanie?
-
Peugeot 308
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)