eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate zachwyca nowościami

Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate zachwyca nowościami

2014-08-08 12:25

Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate zachwyca nowościami

Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Po sukcesie Logana w obu wersjach nadwoziowych, Dacia poszła za ciosem. Druga generacja Logana zdecydowanie wyładniała. Według producenta, jest też pozbawiona wad, które tak trapiły I generację - najbardziej pakownego kombi segmentu B. Inżynierowie Renault popracowali szczególnie przy elektronice silnika 1.5 dCi.

Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance

Z zewnątrz…

Francusko-rumuński projekt pt. „Dacia ma się dobrze” zaczął się od Logana. Po kilku latach w portfolio firmy jest 7 modeli, które cieszą się sporym zainteresowaniem. Logan, pierwszy z nich, też ma się dobrze. Szczególnie, po kuracji odmładzającej. Co się zmieniło? Prawie… wszystko. Nowy grill jest po prostu ładny. Tak jak nowy kształt reflektorów. Ale Logan MCV zmienił się nie tylko en face.

fot. mat. prasowe

Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate - przód i gril

Nowy model przeszedł naprawdę spore zmiany. Uwagę przyciąga szczególnie ciekawy grill, który jest po prostu ładny. Tak jak nowy kształt reflektorów.


Także profil auta odnowiono dość gruntownie. Pierwsza generacja wyglądała trochę jak trumna z doczepionym silnikiem. Designerzy Renault namalowali ją za pomocą linijki i ekierki. Nowy Logan MCV to już prawie designerskie szaleństwo. Lekko opadająca linia dachu bardzo ładnie kontrastuje z unoszącą się linia okien. Nadaje to autu lekkości i finezji.

fot. mat. prasowe

Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate - z boku

Lekko opadająca linia dachu bardzo ładnie kontrastuje z unoszącą się linia okien.


Cześć bagażowa wygląda przy tym jakby nieco pomniejszony tył Dustera. Chapeau bas za koncept i wykonanie. Auto po zmianach ma nieco mniejsze wymiary do poprzednika: 4492 mm długości, 1733 mm szerokości i 1519 mm wysokości bez relingów. Rozstaw osi to aż 2634 mm.

… i w środku

Wnętrze auta przeszło równie głęboką metamorfozę jak nadwozie. Choć kokpit wykonany jest z twardego plastiku to wygląda o klasę lepiej niż w poprzednim modelu. Po prostu, plastik jest wyraźnie lepszej jakości. Tak, jak i materiały tapicerskie. Na plus zmienił się wygląd deski i panelu środkowego. Doceniamy ilość zmian. A także to, że zmieniła się też sama obsługa. Jest po prostu bardziej ergonomicznie. Zaskoczył nas rewelacyjny system multimedialny. I nie tylko w cenie rzecz (kosztuje poniżej 1000 złotych) ale przede wszystkim w funkcjonalności. Ekran dobrze reaguje na dotyk, a opcjonalna nawigacja GPS dysponuje, co w Renault nie jest takie oczywiste, dobrymi mapami i nieskomplikowaną obsługą.

fot. mat. prasowe

Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate - kierownica

Wnętrze auta przeszło równie głęboką metamorfozę jak nadwozie. Choć kokpit wykonany jest z twardego plastiku to wygląda o klasę lepiej niż w poprzednim modelu.


Jest wszak kilka rzeczy, które irytowały. Po pierwsze, kierownica wyprofilowana równie finezyjnie jak koła od drabiniastego wozu. Po drugie, tylne szyby, które choć sterowane elektrycznie nie są obsługiwane z przedniego fotela.

Nieco dziwne są też fotele. Pozycja na nich przypomina siedzenie na krzesełku z Ikei. Nie można powiedzieć, że jest niewygodne, ale komfortu też nie ma. Dacia Logan MCV II generacji to auto 5-osobowe. Firma zrezygnowała po prostu z trzeciego rzędu foteli, który można było opcjonalnie do Logana I generacji dokupić.

fot. mat. prasowe

Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate - fotele

Pozycja na nich przypomina siedzenie na krzesełku z Ikei. Nie można powiedzieć, że jest niewygodne, ale komfortu też nie ma.


Największym „plusem dodatnim” Logana MCV I generacji był olbrzymi bagażnik. W drugim wcieleniu, też jest sporo miejsca, ale… mniej niż u poprzednika. W sumie, bagażnik zapewnia 573 litry do linii okien albo 1518 litrów po złożeniu tylnych foteli. W kabinie, dzięki składanym fotelom można przewieźć przedmioty o długości 2,7 metra!

fot. mat. prasowe

Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate - bagażnik

W sumie, bagażnik zapewnia 573 litry do linii okien albo 1518 litrów po złożeniu tylnych foteli.


Technologia

Testowego Logana napędzał znany z innych aut Renault silnik 1.5 dCi o mocy 90 KM. Pełnię mocy jednostka uzyskuje przy 3750 obrotach. Z kolei 220 Nm. momentu już od 1750 obrotów. To zapewnia zaskakująco dobrą dynamikę sporemu, było nie było, autu. I choć papierowe przyspieszenie 12,1 sekundy do „setki” nie powala, to naprawdę w praktyce nie jest źle. Po cenie i pakowności auta największą zaletą Logana jest nikły apetyt na olej napędowy. Auto konsumuje w trasie niewiele ponad 3,5 litra, a w cyklu miejskim około 4,5 litra. My w teście osiągnęliśmy średnią poniżej 4 litrów!

Warto podkreślić po raz kolejny, że auto w porównaniu z poprzednikiem jest naprawdę doskonale wyposażone. Klimatyzacja, bardzo dobra nawigacja, audio, adekwatne do klasy auta i ceny, jaką musimy za nie zapłacić, „elektryka” szyb i lusterek. Krótko mówiąc, tak wiele za tak niewiele.

 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: