eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Auta dostawcze: 2014 pod znakiem nowej generacji cz II

Auta dostawcze: 2014 pod znakiem nowej generacji cz II

2014-09-10 00:40

Przeczytaj także: Auta dostawcze: 2014 pod znakiem nowej generacji cz I


Wersja Kombi została np. wyposażona w kurtyny powietrzne, poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy oraz system przypominający o zapięciu pasów dla tylnych foteli. Wszystkie te elementy są częścią rozbudowanego, standardowego pakietu bezpieczeństwa, który ponadto obejmuje poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne. W kabinie pasażerskiej znalazło się wiele schowków, a wśród nich pojemny schowek w konsoli centralnej, który pomieści dokumenty w formacie A4 lub niewielkie laptopy, umieszczona wysoko półka o pełnej szerokości oraz szuflada pod fotelem pasażera. Kierowca może też skorzystać z funkcji MyFord Dock pozwalającej na zamocowanie i naładowanie przenośnych urządzeń, jak telefony komórkowe czy systemy nawigacji satelitarnej. Oprócz tego w wyposażeniu znalazła się kamera cofania.

Większymi możliwościami przewozowymi cechuje się nowy Ford Transit Connect. Ten wytrzymały i praktyczny furgon ma obszerną przestrzeń ładunkową. W wersji L1 (z krótkim rozstawem osi) są to 3 m3, natomiast w wersji L2 (z długim rozstawem osi) 3,7 m3, z ładownością ok. 1000 kg. Dzięki funkcji klapy w przegrodzie może on bezpieczne przewozić długie ładunki – rury, drabinę oraz inne przedmioty do 3 m długości w wersji L1 i do 3,4 m długości w wersji L2. Wybór zaawansowanych silników benzynowych oraz silników Diesla w połączeniu z manualną skrzynią o pięciu lub sześciu przełożeniach oraz sześciostopniową przekładnią automatyczną pozwala uzyskać wysoki poziom mocy i momentu obrotowego oraz zmniejszyć zużycie paliwa. Umożliwia to uzyskanie spalania na poziomie zaledwie 3,9 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 109 g/km. Wśród zaawansowanych technologii dostępnych w Fordzie Transit Connect znajduje się m.in. wspomniany wcześniej Ford SYNC z funkcją sterowania głosowego, który pozwala na wykonywanie oraz odbieranie połączeń telefonicznych za pomocą prostych poleceń głosowych. Jednym z rozwiązań dbających o bezpieczeństwo jest system Active City Stop – zapobiega on kolizjom przy małych prędkościach. Funkcjonalny, podwójny przedni fotel pasażera umożliwia podróż vanem nawet trzem osobom, podczas gdy wersje nadwozia van z podwójną kabiną i Kombi pozwalają na przewóz pięciu osób.

Nissan e-NV200


fot. mat. prasowe

Nissan e-NV200

Nissan e-NV200 jest dostępny jako lekki użytkowy furgon lub pięciomiejscowy samochód osobowy w wersji Combi oraz w bardziej luksusowej odmianie Evalia.


Najbardziej nietypową, bo elektryczną propozycją w segmencie lekkich aut dostawczych jest bezemisyjna odmiana popularnego japońskiego furgonu. Nissan e-NV200 jest dostępny jako lekki użytkowy furgon lub pięciomiejscowy samochód osobowy w wersji Combi oraz w bardziej luksusowej odmianie Evalia. Największe zmiany w stosunku do pierwowzoru zaszły z przodu, który wskazuje na pokrewieństwo z elektrycznym modelem LEAF. „Efektem ubocznym” tego zabiegu stylistycznego jest wydłużenie nadwozia o 160 mm. Ogólna szerokość pojazdu wzrosła o 60 mm, do 1755 m, rozstaw kół przednich o 40 mm, ale pozostałe wymiary nadwozia są takie same jak w NV200. Praktyczne przesuwane drzwi po obu stronach nadwozia oraz dwuskrzydłowe drzwi z tyłu maksymalnie ułatwiają załadunek i rozładunek. Alternatywnie z tyłu może znajdować się klapa otwierana do góry. Płaska podłoga poprawia własności aerodynamiczne e-NV200. Najbardziej zauważalną różnicą we wnętrzu jest zmieniony zestaw wskaźników z diodowymi wyświetlaczami podającymi kierowcy najważniejsze informacje. Wyposażenie obejmuje m.in. automatycznie włączane reflektory i wycieraczki, Bluetooth i złącze USB, wygodny „inteligentny” kluczyk, kamerę cofania, system CarWings, podgrzewane fotele i podgrzewaną kierownicę. Nowy kluczyk umożliwia nawet zdalne uruchomienie klimatyzacji w celu schłodzenia lub ogrzania wnętrza przed podróżą. Dzięki umieszczeniu zmodyfikowanego zespołu akumulatorów pod podłogą między osiami oddalonymi od siebie o 2725 mm e-NV200 zachował największą w tej klasie pojazdów pojemność przestrzeni ładunkowej, znaną z NV200.

Mimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych auto ma przestrzeń ładunkową porównywalną z większymi vanami. Jej długość wynosi aż 2,04 mm, a po wyjęciu przegrody i złożeniu fotela pasażera samochodem można przewieźć przedmioty o długości aż 2,8 m. Nissan ma najniższą podłogę w swojej klasie – tylko 524 mm nad poziomem jezdni – przy ładowności 770 kg i miejscu na dwie standardowe europalety. Samochód napędzany jest silnikiem asynchronicznym na prąd przemienny, pochodzącym z Nissana LEAF. Jednostka rozwijająca 80 kW mocy i 254 Nm momentu obrotowego czerpie energię z 48-modułowego akumulatora litowo-jonowego. Ma on zasięg 170 km, a więc znacznie większy niż wynoszący 100 km średni dzienny przebieg 70% kompaktowych vanów wykorzystywanych w firmach. W Europie 35% vanów z tej kategorii nigdy nie przejeżdża dziennie więcej niż 120 km. Akumulator pojazdu można naładować w ciągu 8 godzin ze zwykłego jednofazowego gniazdka elektrycznego przy poborze mocy 3,3 kW, co nie powinno stanowić problemu w przypadku aut, które nie są eksploatowane całodobowo. Czas ten skraca się do czterech godzin, jeżeli samochód zostanie podłączony do gniazda 32-amperowego, umożliwiającego pobór mocy 6,6 kW. Ładowanie od 0 do 80% pojemności za pomocą specjalnej szybkiej ładowarki trwa 30 minut lub nawet krócej, jeżeli akumulator nie był do końca rozładowany. Zapas energii można zatem uzupełnić np. w trakcie załadunku towaru przed kolejną dostawą.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: