eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Volkswagen Golf Alltrack debiutuje w Paryżu

Volkswagen Golf Alltrack debiutuje w Paryżu

2014-10-03 12:02

Volkswagen Golf Alltrack debiutuje w Paryżu

Nowy Volkswagen Golf Alltrack © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Modelem Passat Alltrack Volkswagen zamknął w 2012 roku lukę między samochodami przeznaczonymi do poruszania się po utwardzonych drogach a samochodami na bezdroża. Teraz nowym Golfem Alltrackiem Volkswagen przenosi tę koncepcje na kolejną klasę samochodów.
Światowa premiera modelu z napędem na wszystkie koła odbędzie się podczas Mondial de l`Automobile w Paryżu (2 – 19 października).

Charakterystyczne cechy Golfa Alltracka to napęd na wszystkie koła 4MOTION, zwiększony prześwit poprzeczny, nadwozie z poszerzonymi nadkolami i progami, nowe zderzaki i wiele innych elementów zewnętrznych i wewnętrznych, dostępnych tylko dla tego modelu. Jako jednostka napędowa oferowany jest dla Golfa Alltracka jeden silnik benzynowy (TSI) i trzy silniki wysokoprężne (TDI), wszystkie z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Całkowitą nowością w ofercie Golfa jest silnik 1.8 TSI o mocy 132 kW/180 KM. Moc silników TDI wynosi 81 kW/110 KM (1.6 TDI), 110 kW/150 KM (2.0 TDI) i 135 kW/184 KM (2.0 TDI). W wersjach o mocy 180 KM i 184 KM siła napędowa jest przenoszona na wszystkie koła przez seryjną, 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Alltrack

Charakterystyczne cechy Golfa Alltracka to napęd na wszystkie koła 4MOTION, zwiększony prześwit poprzeczny, nadwozie z poszerzonymi nadkolami i progami, nowe zderzaki.


Stały napęd na wszystkie koła


4MOTION. Nowy Golf Alltrack został tak zaprojektowany, aby równie dobrze zachowywał się na utwardzonych drogach, jak i w terenie. Techniczną podstawę tej wszechstronności stanowi napęd na wszystkie koła 4MOTION. System wyposażony w sprzęgło Haldex najnowszej generacji uaktywnia się jeszcze przed wystąpieniem poślizgu, co prawie całkowicie wyklucza utratę trakcji. 4MOTION wykorzystuje przy tym sterowanie wstępne zależne od aktualnej sytuacji. Przy niewielkim obciążeniu lub podczas jazdy bez przyspieszania napęd przenoszony jest na przednią oś, a tylna oś jest odłączona. Takie podstawowe ustawienie pozwala zaoszczędzić paliwo. W razie potrzeby tylna oś zostaje dołączona w ciągu ułamka sekundy przez sprzęgło Haldex 5, uruchamiane elektrohydrauliczną pompą olejową. Moduł sterowania w sposób stały oblicza optymalny moment napędowy dla tylnej osi i reguluje poprzez pompę olejową stopień zamknięcia sprzęgła wielopłytkowego. W razie potrzeby, na tylną oś może być skierowane prawie 100 procent momentu napędowego.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Alltrack z boku

Najnowszy Golf ze zwiększonym nawet o 20 mm prześwitem poprzecznym, profilem jazdy Offroad i napędem 4MOTION może pochwalić się umiejętnościami terenowymi na poziomie przypisywanym zazwyczaj tylko SUVom.


EDS i XDS. Równolegle do działającego jako blokada podłużna sprzęgła Haldex, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS, zintegrowana z systemem ESC, przejmuje na obu osiach funkcję blokad poprzecznych. Dodatkowo Golf Alltrack jest wyposażony na przedniej i tylnej osi w funkcję XDS, która przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła optymalizując zachowanie się samochodu. Gdy tylko układ elektroniczny rozpozna, że jedno z wewnętrznych kół zostało zbyt mocno odciążone, układ hydrauliczny systemu ESC generuje na tym kole odpowiednie ciśnienie hamowania w celu przywrócenia optymalnej trakcji.

fot. mat. prasowe

Nowy Volkswagen Golf Alltrack

Charakterystyczny przód Golfa Alltracka wyróżnia się aluminiową (matową) listwą w osłonie chłodnicy, sięgającą aż do reflektorów.


Profil jazdy i zawieszenie Offroad. Najnowszy Golf ze zwiększonym nawet o 20 mm prześwitem poprzecznym, profilem jazdy Offroad i napędem 4MOTION może pochwalić się umiejętnościami terenowymi na poziomie przypisywanym zazwyczaj tylko SUVom. Po wybraniu profilu jazdy Offroad aktywowana zostaje funkcja asystenta zjazdu ze wzniesień (automatycznie przyhamowuje samochód), zmieniana jest charakterystyka pedału przyspieszenia oraz ustawiona zostaje terenowa konfiguracja ABS (inny interwał przy hamowaniu powoduje utworzenie się klina szutru przed kołami). Golf Alltrack nie tylko oferuje doskonałe zachowanie się poza utwardzonymi drogami i dodatkowe aktywne bezpieczeństwo, lecz jest także idealnym samochodem do holowania przyczepy (masa hamowanej przyczepy do 2000 kg, nachylenie terenu 12%).

 

1 2 3

następna

oprac. : Moto Target

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: