eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Volkswagen Golf Alltrack debiutuje w Paryżu

Volkswagen Golf Alltrack debiutuje w Paryżu

2014-10-03 12:02

Przeczytaj także: Nowy Golf Sportsvan


Silniki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa


Jeden TSI, trzy TDI. Jak już wspomniano, nowy Golf Alltrack pojawi się na rynku z czterema czterocylindrowymi silnikami. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin EU6, a ich spektrum mocy wynosi od 81 kW/110 KM do 135 kW/184 KM.

1.8 TSI o mocy 180 KM. Po raz pierwszy w Golfie Volkswagen oferuje silnik TSI o pojemności 1,8 litra i mocy 132 kW/180 KM (od 4500 obr./min). Ta czterocylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem jest idealna dla Golfa Alltracka, bowiem już od 1350 obr./min rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm i utrzymuje go na stałym poziomie do 4500 obr./min. Seryjnie Golf Alltrack 1.8 TSI będzie wyposażony w 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG. Rozwijający prędkość 217 km/h nowy Golf przyspiesza do 100 km/h w 7,8 sekundy, zużywając przy tym zaledwie 6,8 l/100 km (emisja CO2 158 g/km).

Nowoczesne silniki wysokoprężne. Wszystkie trzy turbodiesle (TDI) Golfa Alltracka są silnikami serii EA288. Te zaprezentowane po raz pierwszy w Golfie siódmej generacji czterocylindrowe jednostki z wtryskiem Common Rail należą do najefektywniejszych silników na świecie. Mimo różnych pojemności i mocy, zastosowano w nich wspólne istotne moduły techniczne. Należą do nich między innymi elementy mające wpływ na emisję spalin, jak system wtrysku, doładowanie i chłodzenie powietrza doładowującego w module kolektora dolotowego. Zastosowano także nowoczesny system recyrkulacji spalin oraz katalizator oksydacyjny, filtr cząstek stałych oraz katalizator zasobnikowy NOx.

fot. mat. prasowe

Golf Alltrack

Nowy Golf Alltrack pojawi się na rynku z czterema czterocylindrowymi silnikami.


1.6 TDI o mocy 81 kW/110 KM. Najmniejszym silnikiem nowego Golfa Alltracka jest TDI o pojemności 1593 cm3 i mocy 81 kW/110 KM, który zużywa tylko 4,7 l/100 km (emisja CO2 124 g/km). Maksymalna moc jest dostępna między 3200 a 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 250 Nm – między 1500 a 3000 obr./min. Z tym silnikiem Golf Alltrack 1.6 TDI przyspiesza do 100 km/h w 12,1 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 187 km/h.

2.0 TDI o mocy 150 KM. Kolejną jednostką w Golfie Alltracku jest silnik TDI o pojemności 1968 cm3 i mocy 110 kW/150 KM. Jego średnie zużycie paliwa to tylko 4,9 l/100 km (127 g/km CO2). Dwulitrowy TDI Golfa Alltracka posiada dwa wałki wyrównujące, dzięki czemu pracuje wyjątkowo spokojnie. Swoją maksymalną moc rozwija między 3500 a 4000 obr./min. Już od 1750 obr./min dostępny jest maksymalny moment obrotowy 340 Nm (do 3000 obr./min). Golf Alltrack 2.0 TDI osiąga prędkość 207 km/h, a do 100 km/h przyspiesza w 8,9 sekundy.

2.0 TDI o mocy 184 KM. Z mocą 135 kW/184 KM (przy 3500 do 4000 obr./min) Golf Alltrack 2.0 TDI ustanawia nowy rekord: jest najmocniejszym Golfem w nadwoziu Varianta. Dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem przekazuje seryjnej 6-biegowej DSG już od 1750 obr./min maksymalny moment obrotowy 380 Nm i utrzymuje go do 3250 obr./min. Wartości mocy i momentu obrotowego oraz napęd na wszystkie koła nie tylko optymalizują zachowanie się w terenie, lecz również umożliwiają holowanie przyczepy o masie 2000 kg (hamowana, nachylenie do 12%). Silnik zaadaptowany z Golfa GTD pozwala także na uzyskanie sportowych osiągów: przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 219 km/h. Golf Alltrack 2.0 TDI zużywa zaledwie 5,1 l paliwa na 100 km (134 g/km CO2)

oprac. : Moto Target

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: