Niesprawne warszawskie autobusy. Tragiczny stan techniczny
2014-10-20 22:14
Wszystkie skontrolowane przez ITD autobusy były niesprawne © Kzenon - Fotolia.com
Przeczytaj także: ITD kontroluje szkolne autobusy. Najgorzej w kujawsko-pomorskim i na Dolnym Śląsku
Kontrole prowadzono w ścisłym centrum Warszawy, na ul. Marszałkowskiej oraz na parkingu w okolicach Stadionu Narodowego. W sumie Inspekcja Transportu Drogowego skontrolowała 27 autobusów. Inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne wszystkich skontrolowanych pojazdów.Jak podaje ITD, kontrole stanu technicznego były przeprowadzane za pomocą jedynej w Polsce Mobilnej Stacji Kontroli, należącej do Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego. Przy użyciu wspomnianej stacji kontroli można bardzo dokładnie sprawdzać stan techniczny autobusów. Mobilna stacja umożliwia sprawdzenie na miejscu sprawności układu hamulcowego, funkcjonowania układu zawieszenia oraz skontrolowanie stanu podwozia pojazdu.
Jakie nieprawidłowości znaleźli inspektorzy? Jak informuje ITD, dowody rejestracyjne były zatrzymywane m.in. za niesprawny układ hamulcowy, wycieki płynów eksploatacyjnych, luzy w układzie kierowniczym, niesprawny układ wydechowy, zbyt zużyty bieżnik opon, niesprawne oświetlenie. Inspektorzy w czasie kontroli wydali 17 zakazów jazdy.
Pomimo systematycznych kontroli autobusów, przewoźnicy w dalszym ciągu wypuszczają na trasy niesprawne pojazdy. Pojazdy w złym stanie technicznym stwarzają zagrożenie zarówno dla pasażerów, jak i innych uczestników ruchu drogowego. Jak deklaruje ITD, kontrole autobusów podmiejskich będą kontynuowane.
oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Utrata prawa jazdy nawet na 9 miesięcy - sprawdź kary dla kierowców i przewoźników
-
Warszawa vs Bruksela: jak dużo zmienia strefa czystego transportu?
-
Czysty transport w polskich miastach? Jeszcze na to nie czas
-
Transport: komunikacja miejska stanie przez pandemię?
-
Traci komunikacja miejska, zyskuje wynajem samochodu?
-
Komunikacja miejska w Warszawie jak w Brukseli
-
Ubea: niski przebieg auta z Zachodu to rzadkość
-
Jak polskie miasta promują elektromobilność?
-
Dlaczego transport miejski w Warszawie może otwierać szampana?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)