eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoPorady motoryzacyjne › Wynajem długoterminowy: jak wybrać wykonawcę usług CFM?

Wynajem długoterminowy: jak wybrać wykonawcę usług CFM?

2014-10-24 09:58

Wynajem długoterminowy: jak wybrać wykonawcę usług CFM?

Jakie kwestie warto poruszyć na początku współpracy z firmą CFM? © kokotewan - Fotolia.com

Klient nasz pan, więc teoretycznie wysłanie zapytania ofertowego nie powinno stanowić żadnego problemu, bo "ekran" (papier) wszystko przyjmie. Nawet w przypadku wynajmu długoterminowego, który przed wieloma menedżerami działu zakupów czy floty wciąż kryje wiele tajemnic. Jednak jeśli chcemy znaleźć usługodawcę odpowiadającego naszym potrzebom, warto pamiętać o kilku istotnych aspektach.
Zapytanie ofertowe dotyczące wynajmu długoterminowego najczęściej stanowi początek procesu pozyskania lub wymiany floty. Jego precyzyjna konstrukcja jest niezwykle ważna dla usługodawcy - pakiet uzyskanych informacji i oczekiwań pozwala na precyzyjne przygotowanie oferty dostosowanej do indywidualnych potrzeb nabywcy. Im więcej szczegółów tym lepiej, dlatego warto poświęcić już na ten etap kupowania odpowiednią ilość czasu.

Na analizę ofert warto poświęcić trochę czasu. Z pozoru mogą być one zbliżone, lecz niekiedy wydawałoby się „detale” robią duże różnice. Na przykład pod ogólną nazwą jednego składnika (np. ubezpieczenie) kryje się zupełnie inny zakres obsługi (różnice wynikają z Ogólnych Warunków Ubezpieczenia). W ofertach może też brakować oczekiwanych przez klienta elementów.

Wybór wykonawcy usług CFM dla firmy flotowej, to zbyt poważna decyzja, aby dało się ją podjąć tylko na podstawie ceny. Koszty są ważne, ale typowo standardowo przygotowana oferta może nie uwzględniać wszystkich oczekiwań.

fot. kokotewan - Fotolia.com

Jakie kwestie warto poruszyć na początku współpracy z firmą CFM?

Przed podpisaniem umowy z firmą wynajmu długoterminowego warto doprecyzować nawet najdrobniejsze szczegóły. Na przykład jaka liczba opon letnich i zimowych przysługuje klientowi podczas trwania kontraktu.


Eksperci Carefleet doradzają jakie kwestie warto poruszyć na początku współpracy z firmą CFM.
  1. Określenie ram czasowych oraz limitów kilometrów, jakie mają przejechać pojazdy w czasie obowiązywania kontraktu.
  2. Kiedy może nastąpić zmiana miesięcznej stawki opłat za użytkowanie pojazdu?
  3. Czy rejestracja pojazdu będzie dodatkowo płatna?
  4. Określenie preferencji dotyczących konkretnego modelu/klasy auta. Czy wybrany pojazd spełniający wymagania w zakresie np. rodzaju nadwozia, pojemności i mocy silnika nie będzie generował kosztów, które z punktu widzenia działalności firmy nie są konieczne.
  5. Czy stawka serwisowania uwzględnia wszystkie koszty napraw i serwisu np. przy częstszej niż zwykle wymianie np. klocków hamulcowych?
  6. Warto w pełni określić koszty, które mogą wynikać z niewłaściwego użytkowania lub zaniedbania pojazdu przez kierowcę.
  7. Czy obowiązuje określony limit na ilość części eksploatacyjnych w czasie trwania kontraktu?
  8. Gdzie odbywają się naprawy/przeglądy pojazdu?
  9. Jaka liczba opon letnich i zimowych przysługuje klientowi podczas trwania kontraktu?
  10. W jakiej formie klient zostanie powiadomiony o sezonowej wymianie opon? SMS/telefon czy może email?
  11. Czy klient ma możliwość wyboru u jakich dostawców będzie się zaopatrywał w paliwo?
  12. W przypadku usługi Assistance warto zadać pytanie o klasę samochodu zastępczego. Czy klient może mieć określone preferencje np. rodzaj nadwozia, pojemność i moc silnika, wyposażenie?
  13. Na jaki okres przysługuje klientowi samochód zastępczy?
  14. W jakich określonych sytuacjach przysługuje wspomniany samochód zastępczy? Warto dopytać o określenie odpowiednich procedur.
  15. Co dzieje się w przypadku jeżeli samochód jest jeszcze serwisowany, a zbliża się termin oddania samochodu zastępczego?
  16. Czy przewidziano maksymalny czas oczekiwania na dostarczenie auta zastępczego?
  17. Jakie działy/osoby w firmie CFM będą odpowiedzialne za kompleksową obsługę wynajmowanego auta.
  18. Czy firma CFM organizuje szkolenia dla swoich klientów z zakresu np. bezpiecznej jazdy?
  19. Jakimi narzędziami dysponuje firma CFM w zakresie monitoringu GPS?
  20. Jakimi pakietami ubezpieczenia dysponuje firma CFM? Czy standardowo są to polisy OC/AC/NNW?
  21. Czy infolinia firmy CFM jest dostępna 24h na dobę?

Agnieszka Kosecka, regionalny kierownik sprzedaży Carefleet

oprac. : FlotaAutoBiznes

Zobacz także


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Pora na opony zimowe

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • karramba35 / 2016-11-06 19:50:52

    Całkiem przydatny zestaw pytań :) Oczywiście każdy z nas ma mózg i wie, że zanim podpisze jakąkolwiek umowę musi ją dokładnie przeczytać i w razie wątpliwości, pytać! Duży wybór nowych samochodów i niskie ceny uzależnione od wyboru samochodu, jego silnika, okresu wynajmu, serwisowania czy ubezpieczenia ma np. Lesetake.pl odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.