eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoPorady motoryzacyjne › Felgi stalowe czy aluminiowe lepsze na zimę?

Felgi stalowe czy aluminiowe lepsze na zimę?

2014-11-05 11:06

Felgi stalowe czy aluminiowe lepsze na zimę?

Mille Miglia © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Wraz z nadejściem zimy nie tylko opony podlegają wymianie – wielu kierowców rozważa też wymianę felg aluminiowych na stalowe. Wśród argumentów przemawiających za taką decyzją pojawia się mniejsza odporność alufelg na zimowe warunki atmosferyczne i wyższe koszty naprawy w razie uszkodzenia. Czy na pewno są one słuszne? Na to pytanie odpowiadają eksperci z Oponeo.pl.

Przeczytaj także: Tuning samochodu: felgi inne niż wszystkie

Koronnym argumentem zwolenników stosowania felg stalowych na zimę jest to, że alufelgi w trudnych warunkach atmosferycznych i w kontakcie z solą drogową szybciej ulegają korozji. Jednak to felgi aluminiowe są lepiej zabezpieczone przed występowaniem rdzy – podkład antykorozyjny stanowi dodatkową warstwę lakieru (obok lakieru bazowego i bezbarwnego), której pozbawione są felgi stalowe. Felgi stalowe też łatwo porysować, np. zakładając kołpaki.

fot. mat. prasowe

Mille Miglia

Felgi stalowe niekoniecznie są najlepszym wyborem na zimę


Często powtarzanym argumentem za felgami stalowymi jest to, że w sytuacji, gdy samochód zatrzymuje się na krawężniku w wyniku poślizgu, felgi mogą ulec uszkodzeniu, a modele aluminiowe są droższe w ewentualnej naprawie. To prawda – nie zapominajmy jednak, że są one też mocniejsze i tym samym mniej podatne na uszkodzenia niż stalówki.

Na pewno w okresie zimowym należy unikać felg aluminiowych o skomplikowanych wzorach, ponieważ są trudniejsze w myciu i konserwacji. Nie powinniśmy także zakładać modeli wysoko polerowanych lub chromowanych. Za względu na płytszą warstwę ochronną dużo łatwiej je uszkodzić i w warunkach zimowych mogą ulec przyspieszonej korozji.

Nie do końca prawdą jest też to, że felgi aluminiowe muszą być droższe od stalowych. Do tych drugich musimy dokupić kilka dodatków, jak chociażby śruby i kołpaki, przez co koszt końcowy może być wyższy niż w przypadku najtańszych felg aluminiowych.

fot. mat. prasowe

BMW seria 1

Felgi aluminiowe pokryte są większą liczbą warstw lakieru niż stalowe


Co zatem zrobić? Idealnym rozwiązaniem byłoby zaopatrzenie się w dwa komplety nie tylko opon, ale także felg – osobno na lato i osobno na zimę. W ten sposób nie tylko można uniknąć dodatkowych kosztów wymiany, bo przecież koła możemy wymienić sami.
Koszt zakupu drugiego kompletu felg jest podobny, jak koszty sezonowej wymiany opon przez okres mniej więcej 4-5 lat. Dysponując drugim kompletem opon wymiany możemy dokonać sami, w dogodnym dla nas momencie, a koła wyważyć poza sezonem, kiedy nie ma tak dużych kolejek – mówi Filip Biesek, Koordynator Działy Felg w Oponeo.pl.


oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: