eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style - stylowy, choć bez bajerów

Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style - stylowy, choć bez bajerów

2014-12-02 15:10

Przeczytaj także: Dynamiczny Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style


Kolejnym argumentem przemawiającym za sportową jazdą Leonem jest sam silnik. Oczywiście VAG oferuje kilkanaście dostępnych motorów do do swojego kompaktu, aczkolwiek bardzo dobrym kompromisem pomiędzy osiągami, a spaleniem jest turbodoładowany „benzyniak” o pojemność 1,4 litra i mocy 122 KM. Dane fabryczne podają, że na osiągnięcie pierwszej „setki” samochód potrzebuje 9,1 sekundy, a licznik zatrzyma się na 200 km/h. Teoria świetnie przekłada się na rzeczywistość, ponieważ auto jest bardzo elastyczne i przyspiesza bez zadyszki, zwłaszcza do pierwszej setki. Przy tym nie pali dużo – średnie spalanie na odcinku trasowo-miejskim wyszło na poziomie 6,5 litrów na 100 km, przy dość ciężkiej nodze, więc czapki z głów i gratulujemy.

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style - silnik

Bardzo dobrym kompromisem pomiędzy osiągami, a spaleniem jest turbodoładowany „benzyniak” o pojemność 1,4 litra i mocy 122 KM.


Przeszkodę w tej dynamicznej jeździe stanowi jedynie skrzynia biegów. To 6 biegowy „manual”, który działa dobrze, ale jakby z wyłączeniem piątego przełożenia. Ten bieg jest w tym samochodzie po prostu niepotrzebny. Nawet sam komputer często każe nam z czwórki wrzucić od razu szóstkę. Może lepszym rozwiązaniem byłaby po prostu pięciobiegowa skrzynia?

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style - przód

Najciekawszy jest przód auta, ponieważ kierowcy, którzy widzieli Leona we wstecznym lusterku szybko zjeżdżali.


Okiem przedsiębiorcy


Czas przejść do kosztów. Seat Leon ze względu na cięcia jest oczywiście tańszy niż Golf. Testowa wersja wyposażona była w tempomat, dwustrefową klimatyzację, radio z CD, USB i Bluetooth oraz w system StartStop i czujniki parkowania. W salonie wyceniono ją na 73 tysiące złotych. To dość nieźle skalkulowana kwota, aczkolwiek powyższe systemy są dość archaiczne i kilku rzeczy po prostu brakuje. Mianowicie, czujniki parkowania są tylko dźwiękowe, co dla mnie jest nieporozumieniem w nowym samochodzie. Tak samo system StartStop działa jedynie wówczas, gdy temperatura silnika jest odpowiednia oraz samochód ma wyłączoną klimatyzację. Jako przeciwnikom tego systemu, nam to akurat pasowało ;)

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style - widok z boku i przodu, zdjęcie nr 3

Największymi zaletami tego auta są: sposób prowadzenia, przyspieszenie oraz bezpieczna jazda z dużą szybkością.


Mimo kilku minusów, Seat Leon dostarcza pozytywnych wrażeń. Jego największymi zaletami są: sposób prowadzenia, przyspieszenie oraz bezpieczna jazda z dużą szybkością – wszystko to, co liczy się dla prawdziwych motomaniaków i jest istotą motoryzacji. Auto nie mydli nam oczu żadnymi bajerami technicznymi, które mają za zadanie zasłonić mankamenty podstawowych zadań samochodu. Dzięki temu przyszłość motoryzacji napawa optymizmem, bo przyznajcie, że taki trend jest dość rzadki w produkowaniu samochodów.

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: