eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI 4x4 - ciekawy, lecz paliwożerny

Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI 4x4 - ciekawy, lecz paliwożerny

2014-12-29 12:18

Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI 4x4 - ciekawy, lecz paliwożerny

Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI 4x4 - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (16)

SUV-y i crossovery stały się już na tyle modne, że podbierają klientów, którzy dotychczas wybierali samochody klasy średniej. Jak temu zaradzić? Producenci stosują dość prosty przepis: własnego przedstawiciela segmentu D wzbogacić o kilka plastikowych nakładek, zwiększyć prześwit i dorzucić napęd 4x4. I właśnie tak powstały „terenowe” kombi, których szeregi zasiliła niedawno Insignia Country Tourer.

Przeczytaj także: Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo OPC Line jeździ i wygląda doskonale

Karoseria


Jak wspomniałem na wstępie, tego typu samochody wyróżniają dodatki, których celem jest podkreślenie „terenowego” charakteru. Nie inaczej jest w przypadku prezentowanej Insignii. Plastikowe osłony biegnące wokół całej karoserii wzbudzają odrobinę respektu, ale nikt patrząc na to auto nie pomyśli o off-roadzie. I, wbrew pozorom, to spora zaleta, bo dzięki ładnie narysowanej sylwetce, Country Tourer wygląda lepiej niż większość SUV-ów, których możliwości terenowe są równie skromne, tyle że nieco lepiej ukryte.

fot. mat. prasowe

Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI 4x4 - widok z tyłu i boku

Plastikowe osłony biegnące wokół całej karoserii wzbudzają odrobinę respektu, ale nikt patrząc na to auto nie pomyśli o off-roadzie.


Wnętrze


W środku jest naprawdę przyjemnie. Wnętrze rozjaśnia brązowa tapicerka, do której jakości nie można mieć zastrzeżeń. Równie przyzwoite są materiały użyte do wykończenia kokpitu. Jeśli chodzi o ergonomię, to jest dużo lepiej niż w przypadku Insignii sprzed liftingu, ponieważ liczba przycisków została wyraźnie ograniczona. Wadą konsoli środkowej jest jednak panel klimatyzacji, a dokładniej regulacja temperatury za pośrednictwem tzw. przycisków „dotykowych” – nie działa, niestety, wystarczająco precyzyjnie. Na pochwałę zasługują natomiast świetnie leżąca w dłoniach kierownica i czytelny zestaw wskaźników, którego centralne miejsce zajmuje ekran o wysokiej rozdzielczości.

fot. mat. prasowe

Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI 4x4 - wnętrze

Jeśli chodzi o ergonomię, to jest dużo lepiej niż w przypadku Insignii sprzed liftingu, ponieważ liczba przycisków została wyraźnie ograniczona.


Fotele to ukłon w stronę… podróżników. Są duże, dobrze wyprofilowane i posiadają funkcję podgrzewania. Wysokie osoby docenią także regulację długości siedziska. Dobranie odpowiedniej pozycji „za kółkiem” jest więc banalnie proste. Na tylnej kanapie miejsca jest sporo, ale nie tyle, ile spodziewałem się po aucie o długości 4920 mm. Mimo tego, dwie wysokie osoby nie powinny narzekać. Spory plus za dobry kąt pochylenia oparcia i wygodne zagłówki.

fot. mat. prasowe

Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI 4x4 - fotele

Fotele są duże, dobrze wyprofilowane i posiadają funkcję podgrzewania


Pod elektrycznie otwieraną/zamykaną klapą kryje się naprawdę pokaźny bagażnik. 540 litrów to może nie rekord, ale wynik na tyle dobry, by bez wyrzeczeń udać się na wakacje z całą rodziną i jej ekwipunkiem. Insignia Country Tourer może również służyć jako mały „dostawczak”, ponieważ złożenie tylnej kanapy oznacza wzrost pojemności do 1530 litrów, co umożliwia przewóz pralki, zmywarki czy innych domowych pomocników. Bardzo istotne są także regularne kształty i niski próg, ułatwiające załadunek cięższych przedmiotów.

fot. mat. prasowe

Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI 4x4 - bagażnik

Bagażnik posiada 540 litrów, złożenie tylnej kanapy oznacza wzrost pojemności do 1530 litrów.


Technologia


Do kombi klasy średniej najlepiej pasuje diesel. Bo rodzinne, bo oszczędne. I właśnie takiego wariantu się spodziewałem. Jak się okazało, nie zostanę dobrym wróżbitą. Do testu otrzymałem bowiem topową wersję silnikową, którą w ofercie Insignii CT pełni 250-konna jednostka benzynowa (oczywiście turbo) z rodziny SIDI. Za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej (w opcji jest też automat) moc trafia na wszystkie cztery koła. No właśnie, napęd. Jest adaptacyjny i sterowany elektronicznie, oparty na sprzęgle Haldex. Potrafi rozdzielać moment pomiędzy osiami, ale także tylnymi kołami, dzięki czemu umiejętnie dopasowuje się do panujących warunków.

fot. mat. prasowe

Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI 4x4 - widok z boku

Country Tourer wygląda lepiej niż większość SUV-ów, których możliwości terenowe są równie skromne, tyle że nieco lepiej ukryte.


 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: