eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Ekologiczne ciężarówki na gaz ziemny

Ekologiczne ciężarówki na gaz ziemny

2015-01-10 01:15

Przeczytaj także: Jak powstaje nowoczesny samochód ciężarowy?


Ostatnio w branży


W październiku do użytkownika trafiła pierwsza w Europie ciężarówka z silnikiem wysokoprężnym Euro 6, który doposażono w instalację do spalania CNG. Gaz mieszany jest tutaj z olejem napędowym, dzięki czemu zużycie tego drugiego paliwa ma być mniejsze, natomiast sam silnik powinien zyskać na dynamice. Auto, o którym mowa, to Mercedes-Benz Actros 1845 z brytyjskiej firmy transportowej Howard Tenens.

fot. mat. prasowe

Actros z instalacją CNG

Gaz mieszany jest tutaj z olejem napędowym, dzięki czemu zużycie tego drugiego paliwa ma być mniejsze, natomiast sam silnik powinien zyskać na dynamice.


Na początku 2014 roku rosyjski Kamaz oraz szwajcarski Liebherr podpisały umowę o współpracy przy produkcji nowych silników do ciężarówek. Mają być to także konstrukcje zasilane gazem ziemnym, w którym Rosjanie dostrzegają ogromny potencjał. Rosyjsko-szwajcarskie silniki trafią do nowych generacji ciężarówek Kamaza.

fot. mat. prasowe

Nowy silnik Kamaz

Na początku 2014 roku rosyjski Kamaz oraz szwajcarski Liebherr podpisały umowę o współpracy przy produkcji nowych silników do ciężarówek.


W Europie pełną parą trwa budowa sieci stacji LNG, które mają stworzyć tzw. Błękitny Korytarz łączący północ i południe Europy. Latem placówki sprzedające LNG otwarto m.in. w szwedzkim Örebrö, nieopodal belgijskiej Antwerpii oraz we włoskim mieście Piacenza. Niestety, Polskę Błękitny Korytarz ominie.

fot. mat. prasowe

Zbiornik ling anterpia

W Europie pełną parą trwa budowa sieci stacji LNG, które mają stworzyć tzw. Błękitny Korytarz łączący północ i południe Europy.


Na przełomie września i października firma Iveco poinformowała o otrzymaniu pierwszego dużego zlecenia na ciągniki Natural Power Euro 6. 330-konny Stralisy na LNG trafią do firmy LC3, która specjalizuje się w transporcie w temperaturze kontrolowanej oraz przewozie kontenerów. Siedziba LC3 znajduje się we włoskiej Piacenzie.

fot. mat. prasowe

Stralis euro 6 natural power

330-konne Stralisy na LNG trafią do firmy LC3, która specjalizuje się w transporcie w temperaturze kontrolowanej oraz przewozie kontenerów.

poprzednia  

1 2 3

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: