eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Skoda Citigo 1.0 MPI Monte Carlo urzeka wyglądem

Skoda Citigo 1.0 MPI Monte Carlo urzeka wyglądem

2015-01-20 00:45

Przeczytaj także: Skoda Citigo Monte Carlo to synonim luksusu


Skodę Citigo może napędzać jeden z dwóch trzycylindrowych silników benzynowych o mocy 60 lub 75 KM. I to w zasadzie tyle. Dlatego ci, którzy liczyli, że pod maską Monte Carlo czai się co najmniej 120 KM mogą poczuć się rozczarowani. Pod maską testowej Citigo Monte Carlo pracował ten mocniejszy wariant. Według katalogu, Citigo z tym silnikiem, powinno konsumować około 6 litrów w mieście, 4 litry w trasie i 4,7 litra w ruchu mieszanym. Czy tyle pali w realnym świecie? O tym w następnym akapicie.

Wrażenia z jazdy


Jak jeździ się Citigo? No cóż, na rajd Monte Carlo najmniejszą Skodą na pewno nie pojedziemy. Katalogowe 75 KM auto osiąga przy 6200 obrotach, a maksymalny moment – 95 Nm – w przedziale od 3 do 4,3 tys. obrotów. Prędkość maksymalna Citigo wynosi 170 km/h, a sprint do „setki” to katalogowo 13,2 sekundy. No i tu mamy pewien problem, bo według mnie co najmniej 15… Z kolei spalanie podane przez producenta w zasadzie jest możliwe do utrzymania. Ale w standardowym użytkowaniu do danych fabrycznych radzę doliczyć około 0,7 litra. Wtedy wynik będzie bardziej „z życia wzięty”.

fot. mat. prasowe

Skoda Citigo 1.0 MPI Monte Carlo - tył

Testowe auto wycenione było na bez mała 50 tysięcy i był to egzemplarz z gatunku „wszystko mających”


Na dalsze trasy auto nadaje się warunkowo. Oczywiście, nie dla 4 osób, bo wtedy jest… ciężko. Próba wyprzedzania tira może skończyć się szukaniem 3 biegu. Za to w mieście i na krótszych trasach auto spisuje się idealnie. Co najmniej niezłe zawieszenie całkiem dobrze tłumi tzw. „ubytki nawierzchni”. Auto nie podskakuje na poprzecznych garbach. Odgłosy pracy zawieszenie słychać tylko wtedy, gdy nawierzchnia wygląda niczym szwajcarski ser. Precyzyjny układ kierowniczy pomaga w „halsówce” na parkingu.

Okiem przedsiębiorcy


O ile Octavia czy Fabia to królowe flot, o tyle Citigo raczej na ten tytuł, nawet wśród aut z segmentu A, szans raczej nie ma. Także przez cenę. Testowe auto wycenione było na bez mała 50 tysięcy i był to egzemplarz z gatunku „wszystko mających” W standardzie, co nie oznacza golasa, za trzydrzwiową Skodę Citigo z silnikiem o mocy 60 KM zapłacimy około 33 tysięcy. Tu włoska konkurencja jest jednak znacząco tańsza. Ale, że „de gustibus et coloribus non est disputandum”, nie zawsze wybieramy to, co się najbardziej opłaca.

Kwestie finansowe załatwimy oczywiście przez Volkswagen Bank Polska. W przypadku kredytu, mamy trzy warianty: Kredyt niskich rat (36 lub 48 miesięcy, oprocentowanie 3,99%, prowizja bankowa 5%), Kredyt 3,99% (od 12 do 84 miesięcy, wkład własny od 0%, oprocentowanie 3,99%, prowizja bankowa 5%) i Kredyt 0% (36 miesięcy, wkład własny 50%, oprocentowanie 0%, prowizja bankowa 5%).

Podsumowanie


Trojaczki od Volkswagena to wyjątkowo udane miejskie auta. Niebanalnej urodzie towarzyszy co najmniej niezłe wyposażenie. Także cena, może poza kilkoma najbardziej „wypasionymi” wersjami, nie wywoła westchnienia żalu. A więc ideał? No cóż, ideałów nie ma.

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Skoda Citigo, Skoda, testy samochodów, samochody, auta

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: