Volkswagen Sharan 2,0 TDI 140KM 4Motion Highline - niezniszczalny minivan
2015-01-20 13:50
Volkswagen Sharan 2,0 TDI - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Exclusive AT to auto kompletne
Ten niecodzienny lead ma Wam udownić fakt, że Volkswagen Sharan jest autem rodzinnym, ale nie tylko. Świetnie poradzi sobie jako taksówka lub po prostu samochód na długie wypady ze swoją wielką paczką przyjaciół. Także tego i nie musisz mieć 40 lat by jeździć Sharanem.fot. mat. prasowe
Volkswagen Sharan 2,0 TDI - wnętrze
Tak odważną tezę warto uargumentować. Po pierwsze jak na minivana przystało brat bliźniak Seata Alhambry posiada ogrom miejsca dla każdego z piątki pasażerów. Każda osoba usiądzie na wygodnym i skórzano-alcantarowym fotelu, który umili nawet najdalszą podróż. By jechać w nią bezstresowo przyda się również ogromny bagażnik. Przyznacie, że 809 litrów to wynik nieprzeciętny i nawet jeśli będzie to 5 nieznanych osób to wszystkie bagaże zmieszczą się bezproblemowo.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Sharan 2,0 TDI - widok z tyłu i boku
Po drugie Volkswagen Sharan jak na minivana wygląda dość atrakcyjnie. Dzieje się to głównie dzięki wielkiemu grillowi oraz świateł dziennych LED. Oczywiście ciężko mówić tutaj o wyżynach designu. Praktyczność zwyciężyła, ponieważ mamy tutaj podwójne przesuwne drzwi i dużą klapę bagażnika - uważajcie jest cieżka i potrzebuje trochę miejsca.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Sharan 2,0 TDI - przednie fotele
Po trzecie samochód ma ciekawy silnik. Dwulitrowe TDI z mocą 140 KM dynamicznie radzi sobie z samochodem. Przynajmniej do pierwszej setki, którą Sharan osiąga po 11 sekundach. Prędkość maksymalna to 191 km/h, ale tak szybko minivanami jeździ chyba tylko Top Gear. Przyspieszanie zapewnia dość duży maksymalny moment obrotowy (320 NM), który jest już dostępny od 1700 obrotów na minutę. Moc ta przenoszona jest za pomocą sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów na wszystkie koła. Napęd 4Motion to elektronicznie sterowany system ze sprzęgłem Haldex V generacji.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Sharan 2,0 TDI - bagażnik
Jak to się ma do jazdy? Volskwagen Sharan dobrze sprawdzi się dzięki temu podczas feryjnych wyjazdów, gdzie czasem śnieg zrobi nam psikusa. Łatwiej będzie również na piaszczystych drogach lub podczas ulew. W skrócie przydatna rzecz, ponieważ auto waży ponad 1800 kg. O wadze trzeba pamiętać podczas pokonywania zakrętów, aczkolwiek układ kierowniczy w Sharanie jest nieźle rozwiązany. Jego twardość zmienia się zależnie od prędkośći i warunków na drodze. To pozwala na pewniejsze ruchy kierownicą i lepsze wyczucie auta.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Sharan 2,0 TDI - silnik
oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
-
Opel Meriva 1.6 CDTI Design Edition może się podobać
-
Nissan Note 1.2 DIG-S Tekna także dla sceptyków
-
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline pomiędzy kombi i vanem
-
Van lepszy od limuzyny? Test Volkswagena Sharana
-
Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG Highline daje radę
-
Volkswagen Jetta 2.0 TDI DSG Highline po kuracji odmładzającej
-
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bi-Turbo DSG 4MOTION Highline
-
Volkswagen Touareg 3.0 TDI R-Line ma jedną wadę. Jest drogi
-
Awangardowy Citroen C4 Picasso 1.6 THP AT Exclusive
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)