Odświeżony Volkswagen Jetta
2015-01-27 14:22
Odświeżony Volkswagen Jetta © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Nowy Volkswagen Jetta
To, co od razu rzuca się w oczy, to nowe zderzak i grill z przodu. Postępem technologicznym i designerskim są natomiast LED-owe reflektory i przeprojektowane wloty powietrza nadające autu lekkości. Tył, to nowy kształt klapy, dyfuzor, ale także lampy i odblaski. Dzięki tym detalom Jetta pozbyła się większości zmarszczek zdradzających doświadczenie rynkowe.fot. mat. prasowe
Volkswagen Jetta - przód
fot. mat. prasowe
Volkswagen Jetta - tył
Auto, dzięki zmniejszonemu o 10 procent współczynnikowi oporu powietrza i obniżonym oporom toczenia, ma być teraz jeszcze oszczędniejsze. Niemiecki sedan segmentu C zyskał też wyposażenie godne samochodów klasy średniej. W aucie zastosowano m.in. system Blind Spot Monitor, który obserwuje samochody w martwym polu widzenia lusterek zewnętrznych. Auto zyskało też możliwość wyposażenia w system Rear Traffic Alert, który ułatwia wyjazd tyłem z miejsca parkingowego oraz Front Assist, który pomaga uniknąć najechania na inny pojazd. Dość wyraźnie przebudowano też kokpit auta. Zastosowano nowe elementy, wyższej jakości materiały wykończeniowe, zegary i kierownicę dodające sportowego charakteru, dodatki podkreślające elegancki i bardziej luksusowy wystrój kabiny. Design pozostał jednak bez zmian, dlatego wciąż można liczyć na świetną ergonomię i dobrą czytelność.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Jetta - wnętrze
fot. mat. prasowe
Volkswagen Jetta - przednie i tylne fotele
Pod maską nowej Jetty może pracować jeden z pięciu silników – trzech benzynowych lub dwóch wysokoprężnych. Jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem benzyny mają pojemność 1,2 litra (77 kW/105 KM) oraz 1,4 litra (92 kW/125 KM i 110 kW/150 KM). Turbodiesel o pojemności 2 litrów dysponuje mocą 81 kW/110 KM lub 110 kW/150 KM. Napęd na przednie koła może przenosić skrzynia manualna lub nowa 6-biegowa skrzynia DSG.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Jetta - widok z boku
Nie zmieniły się w zasadzie wymiary auta. Przy 4659 mm długości, 1782 mm szerokości i 1482 mm wysokości jest o ledwie 15 mm dłuższa od poprzedniczki. Ma podobny rozstaw osi – 2651 mm – i nieco większy, bo 510-litrowy bagażnik. Na polskim rynku niemiecki sedan pojawi się w 3 wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. I w zależności od wersji, będzie kosztować od 69 do 106 tys. złotych.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Jetta - bagażnik
Jak jeździ nowa Jetta? No cóż, jak… Volkswagen. Po prostu, dobrze. Kilkadziesiąt kilometrów za kierownicą auta może nie jest zbyt miarodajne, ale pozwala mi na małą konstatację. Nowa Jetta, swoimi właściwościami trakcyjnymi na pewno was nie zawiedzie… Jest przewidywalna. Nie zachęca do dynamicznej jazdy, ale jeśli pojawi się taka potrzeba, to wpisze się przy wyższych prędkościach w niemal każdy zakręt. Komfort auta również stoi na przyzwoitym poziomie. Więcej będziemy mogli wywnioskować po odbyciu „pełnowymiarowego” testu.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Jetta - silnik
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Volkswagen Jetta 2.0 TDI 150 KM – szara codzienność
-
Volkswagen Jetta 2.0 TDI DSG Highline po kuracji odmładzającej
-
Nowy Volkswagen Touran
-
Volkswagen Passat świetnym wyborem dla firm
-
Volkswagen Passat 2015 już w polskich salonach
-
Nowy Volkswagen Passat w przedsprzedaży
-
Nowy Volkswagen Passat także z napędem hybrydowym
-
Volkswagen Amarok Ultimate bogato wyposażony
-
Nowy Golf Sportsvan
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)