eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Peugeot 508 1.6 e-THP AT Allure jako auto flotowe?

Peugeot 508 1.6 e-THP AT Allure jako auto flotowe?

2015-01-28 00:22

Peugeot 508 1.6 e-THP AT Allure jako auto flotowe?

Peugeot 508 1.6 e-THP AT Allure © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Oj ruszyło się w segmencie D, ruszyło! W ciągu kilku zaledwie miesięcy 2014 roku Volkswagen pokazał nową generację Passata, Ford (nie)nowego Mondeo, a Peugeot poddał liftingowi niestary jeszcze model 508. Czy Francuzom uda się wreszcie wyrwać Niemcom większy kawałek z wyjątkowo „obstawionego” i wymagającego rynku? Tym razem mają szansę, jak nigdy dotąd.

Z zewnątrz…


W segmencie D robi się bardzo ciasno. Popularne modele z generacji na generację stają się coraz bliższe klasie premium. Producenci starają się wyprzedzić konkurencję wprowadzając nowsze konstrukcje, ładując w nie bardziej zaawansowaną elektronikę. Wygląda na to, że koncern PSA nie chciał przespać swojej szansy. Produkowany od września 2010 roku Peugeot 508 przeszedł głęboki lifting. Choć linia auta czy jego wymiary pozostały bez zmian, nowy jest zarówno przód jak i tył.

fot. mat. prasowe

Peugeot 508 1.6 e-THP AT Allure - przód

Nowe przednie reflektory, przestylizowany grill, światła do jazdy dziennej zintegrowane z kierunkowskazami – „twarz” 508 nagle odmłodniała, a przy okazji jest bardziej trendy.


O poprzedniku nie można powiedzieć, że jest brzydki. Za to następca jest wprost urzekający. Nowe przednie reflektory, przestylizowany grill, światła do jazdy dziennej zintegrowane z kierunkowskazami – „twarz” 508 nagle odmłodniała, a przy okazji jest bardziej trendy. Tył także zyskał na urodzie. Nieco mniejsze, za to ładniejsze lampy, inne przetłoczenia na klapie i zaprojektowany od nowa zderzak także odjęły Peugeotowi sporo lat. Wymiary „poliftowego” 508 pozostały bez zmian - auto ma 4792 mm długości, 1853 mm szerokości, 1456 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2817 mm.

fot. mat. prasowe

Peugeot 508 1.6 e-THP AT Allure - tył

Tył także zyskał na urodzie. Nieco mniejsze, za to ładniejsze lampy, inne przetłoczenia na klapie i zaprojektowany od nowa zderzak także odjęły Peugeotowi sporo lat.


… i w środku


Przy okazji liftingu zewnętrznego, nie „oszczędzono” też wnętrza. W wersji „odmłodzonej” jest bardziej elegancko, ale też ergonomicznie. Na desce dominują dwa duże zegary: prędkościomierz i obrotomierz przedzielone wyświetlaczem komputera pokładowego. Powyżej ekranu producent zainstalował trzy wskaźniki płynów eksploatacyjnych. Krótko mówiąc, standard, ale w doskonałym stylu.

fot. mat. prasowe

Peugeot 508 1.6 e-THP AT Allure - wnętrze

Na desce dominują dwa duże zegary: prędkościomierz i obrotomierz przedzielone wyświetlaczem komputera pokładowego. Powyżej ekranu producent zainstalował trzy wskaźniki płynów eksploatacyjnych. Krótko mówiąc, standard, ale w doskonałym stylu.


Mniej doskonała jest kierownica. W mojej opinii ma zbyt cienki wieniec. Dodatkowo, jak to w autach koncernu PSA bywa, nieco denerwuje zbyt duża ilość zainstalowanych na niej przycisków. Na szczęście, nie ma ich aż tak dużo, jak chociażby w Citroenach, ale przeniesienie niektórych z kierownicy choćby na dźwigienki czy panel środkowy nie byłoby od rzeczy.

fot. mat. prasowe

Peugeot 508 1.6 e-THP AT Allure - widok z boku i tyłu

Wymiary „poliftowego” 508 pozostały bez zmian - auto ma 4792 mm długości, 1853 mm szerokości, 1456 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2817 mm.


Główną zmianą w odświeżonym Peugeocie 508 jest dotykowy ekran wkomponowany w konsolę centralną. Interfejs systemu pozostał praktycznie bez zmian jednak funkcja „dotyku” zdecydowanie ułatwia poruszanie się po systemie. Pozwoliło to również na zlikwidowanie uciążliwego systemu sterowania znajdującego się na panelu środkowym. Doskonałym pomysłem, w moim odczuciu oczywiście, jest zamontowanie dwóch uchwytów na kubki, które wysuwają się spod wyświetlacza. Wprawdzie wydawać by się mogło, że po postawieniu kubka lub butelki będą one zasłaniać wyświetlacz i utrudniać do niego dostęp. Sprawdziłem, nawet dwa kubki XXL nie zasłaniają niczego i nie ograniczają dostępu do wyświetlacza, sterowania audio czy klimatyzacją.

fot. mat. prasowe

Peugeot 508 1.6 e-THP AT Allure - przednie i tylne fotele

Fotele i kanapa, które zainstalowano w kabinie są obszerne i zapewnią komfortowe wręcz warunki podróżowania.


Fotele i kanapa, które zainstalowano w kabinie są obszerne i zapewnią komfortowe wręcz warunki podróżowania. I jeszcze słów parę o bagażniku. Pięcioosobowe auto segmentu D potrzebuje sporej przestrzeni na bagaże dla pięciorga podróżnych. Peugeot 508 spełnia te wymagania. Prawie 500 litrów w kufrze to lepiej niż dobrze. Za to wtedy, kiedy jedziemy we dwójkę i zdecydujemy się złożyć kanapę, uzyskamy prawie 1200 litrów. Respect!

 

1 2

następna

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: