eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mazda 3 2.0 SKYACTIV w nieprzyzwoicie niskiej cenie

Mazda 3 2.0 SKYACTIV w nieprzyzwoicie niskiej cenie

2015-01-30 12:28

Mazda 3 2.0 SKYACTIV w nieprzyzwoicie niskiej cenie

Mazda 3 2.0 SKYACTIV - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (22)

Mazda 3 nie podąża za modą, tylko – jak przystało na samotnego samuraja – rozcina swoim wolnossącym, dwulitrowym ostrzem całą proekologiczną konkurencję. Downsizing i turbodoładowanie zastąpiła przyjemność z każdej spędzonej za kierownicą tego samochodu minuty. Naprawdę ciężko się było rozstać…

Przeczytaj także: Mazda 3 2.0 SkyPassion warta swojej ceny

Lata nudnych projektów Mazdy odeszły w niepamięć – ta japońska firma postawiła wreszcie na design. Zresztą bardzo słusznie, bo wraz z rosnącą liczbą zamówień w Europie, coraz częściej o marce z Kraju Kwitnącej Wiśni mówi się „japońska Alfa Romeo”. Zarówno Mazda 6, jak i CX-5 uchodzą już za najatrakcyjniejsze auta swoich segmentów. Teraz dołączyła do nich mniejsza siostra. Przyznam, że od dawna czekałem na możliwość sprawdzenia tego auta. Gdy już dostałem do ręki kluczyki wiedziałem, że czas spędzony razem z Mazdą 3, napędzaną 2-litrowym silnikiem o mocy 165 KM, będzie spektakularny. Nie wiedziałem jednak, że przypomni mi na czym polega piękno motoryzacji.

fot. mat. prasowe

Mazda 3 2.0 SKYACTIV - przód

Piękne przetłoczenia, masywny grill, wklęsłe reflektory zadziornie umieszczone w oczodołach zderzaka, przód podobny do atakującego swoją ofiarę geparda czy wysoko zachodzące na szybę ramki tylnych drzwi to smaczki, których nie powstydziłby się żaden włoski stylista.


Nowa Mazda 3 zaprojektowana jest zgodnie z obowiązującym trendem marki – słynną KODO, duszą ruchu. Styliści tak długo przyglądali się zachowaniom dzikich zwierząt, aż udało im się przenieść tę dzikość na deski kreślarskie. Efekt, moim zdaniem, jest więcej niż zadowalający. Piękne przetłoczenia, masywny grill, wklęsłe reflektory zadziornie umieszczone w oczodołach zderzaka, przód podobny do atakującego swoją ofiarę geparda czy wysoko zachodzące na szybę ramki tylnych drzwi to smaczki, których nie powstydziłby się żaden włoski stylista. Atmosferę sportowego stylu psują, ale tylko minimalnie, niezbyt ładne felgi przykręcone do piast testowanego egzemplarza. Na szczęście producent przewidział inne wzory!

fot. mat. prasowe

Mazda 3 2.0 SKYACTIV - widok z tyłu i boku

Nowa Mazda 3 zaprojektowana jest zgodnie z obowiązującym trendem marki – słynną KODO, duszą ruchu.


We wnętrzu Mazdy 3 bez wątpienia najważniejszy jest kierowca. Świetnie wyprofilowany, otulający całe ciało i bardzo wygodny fotel, bliskość hamulca ręcznego, który wbrew współczesnym trendom nie jest durnym, automatycznie włączającym się przyciskiem, ale długą wajchą, krótki, pewnie leżący w dłoni lewarek i duża, mięsista kierownica – wszystko to przywodzi na myśl wspomnienia z jazdy Mazdą MX-5. Dla miłośników motosportu producent przygotował przeszycia kierownicy, mieszka lewarka i hamulca ręcznego czerwoną nicią. Niby nic, a cieszy. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są dobrej jakości, choć miejscami mogłyby mieć milszą w dotyku fakturę (np. boczki drzwi). Ich spasowanie nie pozostawia jednak wiele do życzenia. Jeśli muszę się do czegoś koniecznie przyczepić to nie do końca spodobał mi się materiał użyty do obszycia foteli. Mimo dobrego podparcia bocznego i wystarczającej długości siedziska czasami, podczas ostrzejszych zakrętów, wyślizgiwałem się.

fot. mat. prasowe

Mazda 3 2.0 SKYACTIV - wnętrze

Materiały użyte do wykończenia wnętrza są dobrej jakości, choć miejscami mogłyby mieć milszą w dotyku fakturę (np. boczki drzwi).


Przed kierowcą umieszczono zestaw elektronicznie wyświetlanych wskaźników z dużym prędkościomierzem po środku. Wyglądają bardzo dobrze, choć są średnio przejrzyste i bardzo plastikowe. W testowanej wersji denerwuje też mało czytelny obrotomierz i brak wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej. Na szczęście, w droższej wersji wyposażeniowej SkyPassion, konwencjonalny obrotomierz znajduje się po środku, dokładnie w miejscu prędkościomierza. Wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej nie przewidziano niestety w żadnej konfiguracji. Jedynie tuż po uruchomieniu silnika, zielona dioda informuje nas, że silnik jest jeszcze zimny i nie powinniśmy dokładać do pieca. Podejrzewam, że w momencie przegrzania zapali się czerwona… Po co te oszczędności?

fot. mat. prasowe

Mazda 3 2.0 SKYACTIV - zegary

Przed kierowcą umieszczono zestaw elektronicznie wyświetlanych wskaźników z dużym prędkościomierzem po środku. Wyglądają bardzo dobrze, choć są średnio przejrzyste i bardzo plastikowe


Pozostając we wnętrzu warto zwrócić uwagę na przyczepiony na stałe pośrodku deski rozdzielczej ekran, a tak naprawdę centrum multimedialne, w skład którego wchodzą m.in.: radio, odtwarzacz CD i MP3, nawigacja czy obsługa komputera auta. Z jego funkcji korzystać można dotykowo lub za pomocą touchpada umieszczonego na tunelu środkowym Ten system nazywa się Infotainment i jest podobny do iDrive stosowanego przez BMW. Obsługa jest dziecinnie prosta a nieprzeładowanie funkcjami pozwala dość szybko opanować całość bez zbędnej frustracji i ślęczenia nad tomami opasłych ksiąg obsługi, jak ma to miejsce w przypadku bawarskiej marki. Na minus zaliczam kiepski dźwięk płynący ze standardowych głośników – muzyka brzmi dość płasko.

fot. mat. prasowe

Mazda 3 2.0 SKYACTIV - widok z boku

Testowany egzemplarz w wersji SkyEnergy wyposażony jest we wszystko to, do czego przyzwyczaiła nas współczesna motoryzacja.


 

1 2

następna

oprac. : Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: