Mazda 6 2.2 SKYACTIV-D SkyPASSION - auto bez wad?
2015-02-02 00:59
Przeczytaj także: Mazda 6 2.5 SKYACTIV-G 6AT i-ELOOP SkyPASSION jeździ tak jak wygląda
Pierwsze 100 km/h na nich pojawia się już po niespełna ośmiu sekundach. Skąd tak dobry wynik w ogromnym kombi? To zasługa turbodoładowanego silnika wysokoprężnego o pojemności 2.2 litra. Moc 175 KM i moment obrotowy na poziomie 420 Nm, to wartości którymi może pochwalić się silnik testowanej Mazdy 6. W połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną, całość stwarza bardzo dobre wrażenie. Dynamika jest bardzo odczuwalna, a wyprzedzanie – zarówno w mieście, jak i przy prędkościach autostradowych – nie stanowi żadnego problemu. W klasie średniej, takie osiągi jakie prezentuje „szóstka” z tym silnikiem są w zupełności wystarczające. W zakrętach samochód jeździ równie dobrze, jak na prostej. Obawiałem się, że tak obszernie prezentujące się kombi, może nie radzić sobie przy szybkich zmianach kierunku ruchu. Jednak moje obawy były bezpodstawne. Samochód wbrew pozorom niewiele waży (nieco ponad 1400kg), a co za tym idzie reakcje nadwozia są w pełni akceptowalne i przede wszystkim intuicyjne. Samochód po prostu dobrze się prowadzi, choć nie można powiedzieć, że sportowo. Zdecydowanie nastawy zawieszenia zestrojono bardziej pod wygodę i efektywne tłumienie, niż pod ekstremalne wyzwania. Dzięki temu, nawet przy 19-sto calowych obręczach kół, samochód zachowuje przyzwoity komfort jazdy.
fot. mat. prasowe
Mazda 6 2.2 SKYACTIV-D SkyPASSION - widok z boku
Czas zatem podsumować te kilka dni spędzonych z nową Mazdą 6. Samochód wydaje się właściwie nie mieć wad. No może poza delikatnymi niedoróbkami wnętrza. Jednak przy dłuższym obcowaniu, te niewielkie mankamenty stają się jeszcze mniejsze. Z drugiej zaś strony, Mazda 6 jest to auto, które wygląda fantastycznie. Jest to po prostu miss w swojej klasie i nawet „w ciąży”, czyli w nadwoziu typu kombi, prezentuje się nieziemsko. Najpopularniejszy dla tego modelu kolor wiśniowy, moim zdaniem został zdeklasowany przez bardzo elegancki kolor granatowy, którym pokryte było nadwozie testowego egzemplarza.
fot. mat. prasowe
Mazda 6 2.2 SKYACTIV-D SkyPASSION - tył
Dobra, powiem wprost – chyba nie ma innego samochodu z bezpośredniej konkurencji Mazdy 6, na który wolałbym wydać własne pieniądze. Z tego auta po prostu miałbym wiele radości.
1 2
oprac. : Artur Ostaszewski / Motoryzacyjnie Pod Prąd
Przeczytaj także
-
Mazda 3 2.0 SkyPassion warta swojej ceny
-
Mazda 3 2.0 SKYACTIV w nieprzyzwoicie niskiej cenie
-
MINI Cooper SD Paceman ALL4
-
Mazda CX-5 2,0 SKYACTIV-G AT
-
Jeep Cherokee 2.2 MJD Limited, czyli komfort na 5
-
Skoda Fabia Combi Scoutline 1.2 TSI
-
Ford Focus ST diesel sprawia zabójcze wrażenie
-
Toyota Auris Touring Sports 1.6 D-4D z szansą na sukces?
-
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI DSG Edition - szansa na sukces?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)