eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium dla rodziny i biznesu

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium dla rodziny i biznesu

2015-02-12 16:23

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium dla rodziny i biznesu

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Ford, o czym zresztą wspominaliśmy już z racji testu Tourneo Connect, nie tylko odświeżył, ale też "homogenizował" swoje auta dostawcze. I to tak bardzo, że Courier jest w równej mierze autem dostawczym i osobowym. Taką multilateralność wymusza potrzeba chwili, ale też konkurencja.

Z zewnątrz…


Po Conneccie to kolejny dostawczy Ford, który trafił na redakcyjny parking. Courier jest najmniejszy w rodzinie. Jego konstrukcję oparto (podobnie jak Forda B-MAX’a) na płycie podłogowej Fiesty. Jednak Tourneo Courier jest od dawcy "kręgosłupa" znacznie dłuższy, szerszy i wyższy (4157mm, 1764mm, 1747mm.). Oznacza to mniej więcej tyle, że jest zdecydowanie bardziej pojemny, co z kolei oznacza, że również pakowny...

Auto, konstrukcyjnie jest pozycjonowane pomiędzy kombivanami jak Citroen Nemo czy Fiat Qubo a kompaktami w stylu Fiat Doblo czy Peugeot Partner. Jest więc w sposób naturalny propozycją dla tzw. "small biznesu". Dzięki sporej pojemności (około 400 litrów do linii okien i 1656 litrów po złożeniu kanapy) przez 5 dni w tygodniu Courier może ciężko pracować. A w weekend, odpoczywać razem z właścicielem i jego rodziną.

fot. mat. prasowe

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium - widok z tyłu i boku

Auto, konstrukcyjnie jest pozycjonowane pomiędzy kombivanami jak Citroen Nemo czy Fiat Qubo a kompaktami w stylu Fiat Doblo czy Peugeot Partner.


… i we wnętrzu


Ponieważ auto bazuje na Fieście, nikogo zapewnie nie zdziwi, że układ wnętrza jest „Fiestopodobny”. Z innych modeli (np. Focusa) przeniesiono wiele elementów wyposażenia. Misz-masz się sprawdził. Wnętrze jest niebrzydkie, całkiem przytulne, a do tego ergonomiczne.

fot. mat. prasowe

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium - wnętrze

Wnętrze jest niebrzydkie, całkiem przytulne, a do tego ergonomiczne.


Tworzywa i materiały, z których poskładano kokpit czy deskę wyglądają lepiej niż przyzwoicie. Plastiki są twarde, ale przyjemne w dotyku. Materiały tapicerskie, po prostu porządne. Ponieważ Tourneo Courier to mimo wszystko auto "z robotą" w genach, za kierownicą siedzimy nieco wyżej niż w samochodach segmentów B i C. W połączeniu z pokaźnych rozmiarów szybą czołową, przekłada się na dobrą widoczność. Minus? Owszem, jeden jest. Podczas manewrowania czy włączania się do ruchu widoczność ograniczają co najmniej "słusznych" rozmiarów słupki dachu.

fot. mat. prasowe

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium - bagażnik

Dzięki sporej pojemności (około 400 litrów do linii okien i 1656 litrów po złożeniu kanapy) przez 5 dni w tygodniu Courier może ciężko pracować.


Bardzo regularna bryła nadwozia (wysokość i szerokość omalże identyczna) i krótki tylny zwis nadwozia ułatwiają „manewrówkę” i wpasowywanie się w luki na parkingach. Sporo uwagi poświęcono względom praktycznym. Jak przystało na auto o dostawczych korzeniach, w zasięgu ręki kierowcy jest sporo miejsc na istotne w podróży drobiazgi. Schowki, półki, kieszonki. Do tego wszystko w przemyślanych miejscach. Kolejny atut auta to przestrzeń. I to zarówno ta dla bagażu jak i dla pasażerów. Zwarzywszy, że Courier powstał na bazie Fiesty, aż trudno w to uwierzyć.

fot. mat. prasowe

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium - zegary/kierownica

Jak przystało na auto o dostawczych korzeniach, w zasięgu ręki kierowcy jest sporo miejsc na istotne w podróży drobiazgi. Schowki, półki, kieszonki.


Technologia


Na polskim rynku auto można kupić w 3 wersjach silnikowych. Jest więc kilkakrotnie nagradzany benzynowy 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM i dwa diesle. Mniejszy, 1.5 TDCi o mocy 75 KM i większy, 1,6 TDCi generujący 95 KM. I pewnie 95-konnego diesla lub 100-konną benzynę polecilibyśmy jako auto na co dzień i do wszystkiego.

fot. mat. prasowe

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium - widok z boku

Jest znacznie dłuższy, szerszy i wyższy (4157mm, 1764mm, 1747mm.).


Ford proponuje Couriera również w trzech wersjach wyposażenia: Ambiente, Trend i Titanium. Oczywiście, to Titanium jest najlepiej wyposażona. W standardzie znajdziemy ABS, EBD, EBA, system wspomagania ruszania pod górę, system kontroli wywrócenia pojazdu, system stabilizacji przyczepy, rozbudowany system wspomagania kierowcy, Ford Easy Fuel, radio z Bluetooth i USB oraz 16-calowe koła ze stopów lekkich. Oczywiście, można dokupić więcej, ale więcej, znaczy drożej...

 

1 2

następna

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: