eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Niezawodna Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport

Niezawodna Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport

2015-04-01 14:31

Przeczytaj także: Wielozadaniowa Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC


Wrażenia z jazdy


Civic Tourer jeździ jak… Civic Tourer. Nie przyspiesza bicia serca, ale także nie rozczarowuje. Jednostka napędowa ma wystarczającą moc, jednakże dynamiczna jazda wymaga trzymania wskazówki na wysokich obrotach, co z kolei odbija się na zużyciu paliwa (średnio 7,5 litra w cyklu mieszanym) i warunkach akustycznych we wnętrzu. Przy delikatnym traktowaniu pedału gazu, praca zespołu napędowego jest jednak niemal niesłyszalna.

fot. mat. prasowe

Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport - silnik

Auto rozpędza się do setki w 9,4 sekundy i osiąganie 210 km/h.


Układ kierowniczy i zawieszenie to zgrany duet. Auto bardzo szybko reaguje na polecenia kierowcy, pozostawiając nadwozie we właściwej pozycji. Oczywiście, lekkie przechyły karoserii są odczuwalne, ale nie na tyle, by uznać to za wadę. Tym bardziej że japońskie kombi zostało stworzone do wygodnego przewożenia rodziny, a nie dynamicznej jazdy po torze.

Mimo sporych gabarytów, pokonywanie miasta Tourerem nie oznacza żadnych problemów. Wystarczająco dużo przeszkleń, spore lusterka, czujniki parkowania i wspomniane wyżej systemy pozwalają na uniknięcie nieprzyjemnego kontaktu z innymi kierowcami. Ponadto, w miejskiej dżungli warto aktywować tryb ECON, który „usypia” potencjał jednostki i pozwala na zaoszczędzenie paliwa.

fot. mat. prasowe

Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport - tył

Egzemplarz testowy to wydatek niewiele ponad 80 tysięcy.


Okiem przedsiębiorcy


Jak już wspomniałem, w ofercie Hondy pojawił się Civic po liftingu, dlatego warto negocjować. Za tak skonfigurowaną wersję (Tourer 1.8 i-VTEC Sport) trzeba zapłacić 78 900 zł. Egzemplarz testowy, który został wyposażony w kilka dodatków, to wydatek niewiele ponad 80 tysięcy. I można bez żadnego „ale” stwierdzić, że japoński kompakt jest wart tych pieniędzy.

fot. mat. prasowe

Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport - widok z boku

Auto bardzo szybko reaguje na polecenia kierowcy, pozostawiając nadwozie we właściwej pozycji.


Dla osób zainteresowanych zakupem Honda przygotowała wystarczająco duży wachlarz finansowy. W jego ramy wchodzi oczywiście kredyt, który dostosowywany jest do indywidualnych potrzeb klienta dlatego o szczegóły należy pytać we własnym zakresie. Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast leasing (operacyjny i finansowy) od 6 (finansowy) do 60 miesięcy, w jednej z trzech walut do wyboru (PLN, EUR i USD). Co istotne, oferta obejmuje także samochody używane.

fot. mat. prasowe

Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport - przód

Przód z wyraźnie opadającą maską, ostrym spojrzeniem reflektorów, które łączy grill i czarny panel zderzaka może się podobać.


Podsumowanie


Civic Tourer to praktyczne auto skrywające zaufaną technologię. Jego walory praktyczne są niepodważalne, ale należy się przyzwyczaić do charakterystyki jednostki napędowej. Wierzcie mi jednak, że warto. Powód? Niezawodność, którą będziecie cieszyć się znacznie dłużej, niż sąsiedzi regenerujący turbiny po 100 tysiącach kilometrów…

poprzednia  

1 2

oprac. : NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: