eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › MINI One D dla indywidualistów

MINI One D dla indywidualistów

2015-04-27 12:30

Przeczytaj także: MINI Cooper SD Paceman ALL4


Wrażenia z jazdy


Na samym początku te(k)stu marudziłem coś o przyjemności z jazdy. A teraz pomarudzę o tym nieco szerzej… Otóż, MINI, bez względu na mieszkający pod maską silnik, prowadzi się jak marzenie. Jest wzorem do naśladowania i to nie tylko w swojej klasie. Układ kierowniczy i zawieszenie to jeden z najbardziej zgranych duetów, jakie przyszło mi testować. Owszem, przy wyższych prędkościach, podczas „drobnych szaleństw” może brakować kilku koni mechanicznych, ale frajdę z prowadzenia tego auta możemy czerpać nawet jadąc spokojnie. Warunek jest jeden: towarzystwo wielu zakrętów.

fot. mat. prasowe

Mini One D - bagażnik

Bagażnik posiada 211 litrów, po rozłożeniu oparcia tylnej kanapy zaowocuje wzrostem do 731 litrów, a to jest już niezły rezultat.


Bardzo fajnie, że inżynierowie wyposażyli ten model w system pozwalający wybrać jeden z trzech trybów jazdy, wpływających na pracę silnika, podwozia i układu kierowniczego. Na Green Mode postawi ten, kto ma tylko dwie dychy na wachę. Mid Mode wybierze kierowca szukający kompromisu pomiędzy jazdą „cywilizowaną” a nieco szaloną. Sport Mode, jak sama nazwa wskazuje, został zarezerwowany dla tych, którzy chcą czegoś więcej. Tak, wiem, to dalej niewielki diesel. Sęk w tym, że wysoki moment dostępny „od samego dołu” sprawia, że skromna moc nie jest wcale odczuwalna.

fot. mat. prasowe

Mini One D - przód

Podstawowe MINI One (75-konny benzyniak) możemy mieć za 69 900 zł. Za wersję One D trzeba zapłacić co najmniej 84 400 zł.


Nie można oczywiście ukrywać, że MINI nie rozpieszcza komfortem, jak limuzyny za pół miliona. Nie jest jednak bezkompromisowe, dlatego kręgosłup, jak i ostatni posiłek pozostaną tam gdzie być powinny… Warto również zwrócić uwagę na poręczność samochodu. Niewielkie gabaryty i wystarczająco wiele przeszkleń pozwalają na bezproblemowe manewrowanie w najbardziej zatłoczonych miejscach.

fot. mat. prasowe

Mini One D - tył

MINI One D jest stylowym, świetnie prowadzącym się i oszczędnym autem.


Okiem przedsiębiorcy


MINI to propozycja dla indywidualistów, którzy chcą zapłacić więcej i mieć coś unikatowego. Auto nie cieszy się więc „flotową” popularnością, gdyż w tych środowiskach liczy się przede wszystkim ekonomia. No właśnie, jak wyglądają ceny? Podstawowe MINI One (75-konny benzyniak) możemy mieć za 69 900 zł. Za wersję One D trzeba zapłacić co najmniej 84 400 zł. Egzemplarz testowy, który widnieje na zdjęciach, to z kolei wydatek prawie 120 tysięcy.

fot. mat. prasowe

Mini One D - silnik

MINI One D osiąga setkę w około 11 sekund i potrafi rozpędzić się do 190 km/h.


Właśnie z tego powodu ważna jest oferta finansowa. Pierwszą popularną formą jest oczywiście kredyt z wpłatą własną od 0% i okresem umowy od 12 do aż 120 miesięcy (waluta: PLN). Z drugiej strony mamy natomiast leasing, który może trwać od 24 do 60 miesięcy (wartość końcowa: pojazdu od 0,5 do 40%).

Podsumowanie


MINI One D jest stylowym, świetnie prowadzącym się i oszczędnym autem. Jego cena sprawia jednak, że grono nabywców nie będzie się zwiększało tak szybko, jak dług publiczny. I właśnie w tym tkwi siła indywidualizmu.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: MINI One D, MINI, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: