Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi ma sporo atutów
2015-05-26 17:19
Przeczytaj także: Peugeot 508 1.6 e-THP AT Allure jako auto flotowe?
Czym zaowocowała zamiana hybrydy na samego diesla? Hybryda, w teorii, miała spalać 4,2 litra ON średnio. I w zasadzie tyle spalała. Ale w mieście, katalogowych 5 litrów za żadne skarby nie dało się osiągnąć. Teraz ze 180-konnym silnikiem wysokoprężnym w terenie zabudowanym 508 RXH palił nam 5 litrów, czyli… mniej niż podaje producent. Identycznie rzecz miała się ze średnim spalaniem. Producent przyznaje się do 4,6 litra. My, test zamknęliśmy w 4,3 litra! I to nam się bardzo podoba. Oczywiście, warunkiem niskiej konsumpcji jest dość rygorystyczne przestrzeganie ograniczeń. Generalnie, zasada jest jedna: „tisze jediesz, dalsze budiesz”! A po kolejnym zaostrzeniu przepisów i kar, to jedyna słuszna zasada!
fot. mat. prasowe
Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi - przód
Wrażenia z jazdy
Tak, model 508 korzysta z płyty głównej Citroena C5. Ale jazda nim wygląda zupełnie inaczej. Pomimo sztywniejszego (takie odniosłem wrażenie) i nieco wyższego zawieszenia, auto prowadzi się bardzo przewidywalnie. Zaryzykuję stwierdzenie, że komfortowo. Peugeotem 508 RXH jedzie się dużo wygodniej, niż Passatem Alltrackiem. Wspomniane wyżej zawieszenie współgra z bezpośrednim (ale bez przesady) układem kierowniczym. I choć auto nie ma (?!) napędu na obie osie, ani przez chwilę nie tracimy „wyczucia drogi”, albo może precyzyjniej, kontroli nad kierunkiem jazdy.
fot. mat. prasowe
Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi - bagażnik
Za przeniesienie napędu na przednią oś i zmianę przełożeń odpowiadał 6-biegowy automat, wyposażony oczywiście w tryb manualny. Zmiana ręczna może odbywać się dzięki łopatkom lub lewarkowi. Skrzynia nie jest jednak pokazem możliwości technologicznych. Zarówno DSG i Powershift są szybsze. Francuska przekładnia potrzebuje na zmianę biegów nieco więcej czasu. Trzeba jednak oddać, że pracuje z wysoką kulturą. W trakcie testu, zmieniając biegi, nie szarpała ani nie wykazywała irytującego w niektórych automatach oznak niezdecydowania.
fot. mat. prasowe
Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi - tył
Okiem przedsiębiorcy
Peugeot 508 RXH to duże kombi z podwyższonym prześwitem, które powinno zainteresować floty. Auto ma bowiem sporo atutów. Duży bagażnik, podwyższona nieco ładowność i zawieszenie pozwalające wjechać nieco dalej niż „zwykłej” konkurencji. Auto jest dobrze wyposażone i, co istotne, świetnie wygląda. Koszt zakupu jest zbliżony do wspomnianego już Passata w wersji Alltrack i wynosi około 152 tys. złotych.
fot. mat. prasowe
Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi - silnik
Peugeot przygotował jedną z najbogatszych ofert finansowych. Zainteresowani mają do wyboru 4 promocyjne warianty kredytowe: 50/50, 3×33%, 4×25% i Kredyt Komfort – każda opcja obejmuje pakiet ubezpieczenia 2,99%. Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast promocyjny leasing 104%, również pakietem ubezpieczenia 2,99% (na okres 24 miesięcy, z czynszem inicjalnym 45% i wykupem 19%).
Podsumowanie
Po ostatnim liftingu, Peugeot 508 RXH prezentuje się rewelacyjnie. Tylko, czy to jest jeszcze RXH? W mojej opinii z uterenowionej hybrydy pozostała jedynie nazwa. Peugeot 508 RXH nie jest już H (hybrydowy) i nie jest też X (z napędem 4x4). Pozostał już tylko R…
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Peugeot 508 1.6 e-THP S&S Active budzi zaufanie
-
Stylowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 Allure
-
Peugeot 308 1.2 PureTech Active - nad wyraz żwawy
-
Peugeot 308 1.6 THP – Miss Roku 2014
-
Urzekający Peugeot 308 SW
-
Peugeot 208 GTi to hot hatch z krwi i kości
-
Peugeot 208 1.2 ETG także dla osób niepełnosprawnych
-
Nowy Peugeot 508 wkrótce w polskich salonach
-
Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure - crossover dla wymagających
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)