eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Nowy Opel Astra debiutuje jesienią

Nowy Opel Astra debiutuje jesienią

2015-06-03 09:46

Nowy Opel Astra debiutuje jesienią

Opel Astra 11 przodem © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Opel i klasa samochodów kompaktowych — ta historia sukcesów zaczęła się w 1936 roku od modelu Kadett, a jej kontynuatorem jest nowa Astra, 11. generacja kompaktowego Opla. Do dziś wyprodukowano już 24 miliony kompaktowych Kadettów i Astr. Teraz firma Opel jest gotowa otworzyć nowy rozdział w historii swojego bestsellera.

Przeczytaj także: Opel Astra Sports Tourer: czas na premierę

Astra nowej generacji będzie oparta na zupełnie nowej, lekkiej konstrukcji i napędzana silnikami najnowszej generacji. Samochód będzie oferował wyposażenie znane dotychczas tylko z wyższych segmentów. Lekka konstrukcja sprawia, że nowa Astra prezentuje się bardziej sportowo, niż poprzednie modele. Krótko mówiąc, nowa Astra to połączenie efektywności z elegancją, a zastosowane w niej innowacyjne rozwiązania świadczą o nowym spojrzeniu na segment samochodów kompaktowych. Nowy Opel Astra będzie miał swoją światową premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie, który odbędzie się jesienią bieżącego roku (17–27 września).
Trzy wartości są decydujące w przypadku nowej Astry — efektywność, innowacyjność i dynamiczne osiągi — powiedział dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann. – Nasi inżynierowie rozpoczęli pracę nad modelem od tak zwanej czystej kartki. Nowa Astra jest nawet o 200 kilogramów lżejsza od poprzedniczki, co wyraźnie widać w jej sportowej sylwetce. Mimo mniejszych wymiarów zewnętrznych znacznie poprawiły się przestronność i komfort wnętrza. Pod maską Astry będą montowane wyłącznie silniki najnowszej generacji. Liczne technologie i systemy z wyższych segmentów wspomagają kierowcę oraz zwiększą komfort i bezpieczeństwo osób podróżujących Astrą. Natomiast osobisty asystent łączności i usług Opel OnStar, ultranowoczesne interfejsy umożliwiające integrację telefonu z samochodem oraz nowe i przełomowe matrycowe reflektory LED IntelliLux czynią z niej prawdziwego pioniera na rynku.

Przemyślane oszczędności: nowa architektura pojazdu


Lżejszy, oszczędniejszy i zwrotniejszy, a przy tym jeszcze bardziej komfortowy — nowy Opel Astra spełnia wszystkie te oczekiwania. Wzorcem dla 11. generacji kompaktowego Opla była wizjonerska Monza Concept zaprezentowana na Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie w 2013 roku. Według dr. Karla-Thomasa Neumanna każdy element i każda cecha stylistyczna koncepcyjnej Monzy jest podporządkowana efektywności. W nowej Astrze rygorystycznie kontynuowano tę wizję. W zależności od wersji i wyposażenia będzie ona nawet o 200 kilogramów (co najmniej o 120 kilogramów) lżejsza od poprzedniczki. Zasadniczą rolę w zmniejszeniu masy samochodu odegrała nowa architektura pojazdu. Każdy element został sprawdzony pod kątem kompaktowej konstrukcji i lekkości materiałów. Masę samego nadwozia obniżono o 20 procent, z 357 do 280 kilogramów. Rozwiązania zastosowane w podwoziu pozwoliły na zmniejszenie masy o dalsze 50 kilogramów. W tym celu zastosowano wysoko- i ultrawytrzymałe, a jednocześnie lekkie gatunki stali, kompaktowe ramy pomocnicze oraz lżejsze konstrukcje przedniej i tylnej osi.

Końcowym efektem „kuracji odchudzającej” jest poprawa zwrotności i komfortu prowadzenia nowej Astry. Samochód jest bardziej dynamiczny, ma lepsze właściwości jezdne w zakrętach i zapewnia bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy. Jazda nową Astrą sprawia po prostu jeszcze więcej frajdy niż w przypadku poprzednich modeli.

fot. mat. prasowe

Opel Astra 11 generacji

Nowa wersja Astry jest nawet o 200 kg lżejsza od poprzedniczki


Tylko najlepsze rozwiązania: najnowsze zespoły napędowe


Silniki nowego Opla Astry w pełni odpowiadają temu zapewnieniu. Pod maską nowej Astry będą montowane jednostki napędowe z zupełnie nowej gamy, rozwijające moc od 70 kW/95 KM do 147 kW/200 KM. Silniki wysokoprężne i benzynowe o pojemności nieprzekraczającej 1,6 litra mają trzy wspólne cechy: charakteryzują się najwyższą sprawnością, elastycznością i kulturą pracy.

Oferta silników wysokoprężnych obejmuje jednostki 1.6 CDTI w kilku wersjach różniących się mocą (począwszy od 70 kW/95 KM), natomiast podstawową jednostką benzynową jest silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 77 kW/105 KM. Na szczególną uwagę wśród silników Astry zasługuje jednostka 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo, czyli czterocylindrowy przedstawiciel tej samej rodziny, co mniejszy, ale wciąż mocny silnik trzycylindrowy o pojemności 1 litra. Wykonany w całości z aluminium silnik zadebiutuje w wersji o mocy 107 kW/145 KM. Imponuje on dynamiką i elastycznością oraz wysokimi osiągami przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy do 250 Nm już przy bardzo niskich obrotach. Moc maksymalna jest dostępna w przedziale 1800–4000 obr./min — taka charakterystyka świadczy o wysokiej sprawności silnika, a jednocześnie gwarantuje mnóstwo przyjemności z jazdy. Konstrukcja silnika 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo przyczynia się też do zmniejszenia masy całego samochodu. Sam aluminiowy blok jest o 10 kilogramów lżejszy od bloku obecnie stosowanego silnika 1.4 turbo.

Sportowa charakterystyka i przestronne wnętrze: perfekcyjna symbioza


Stylistyka nowej Astry również podporządkowana jest efektywności. W tym przypadku za wzór ponownie posłużyła Monza Concept. Ewolucja stylistyki Opla, czyli „rzeźbiarski artyzm połączony z niemiecką precyzją”, sprawia, że nowa Astra przyciąga wzrok lżejszą i bardziej sportową niż muskularną sylwetką. Znak „blitz” pośrodku chromowanej listwy na wlocie powietrza z przodu i charakterystyczne przetłoczenie wznoszące się ku tylnej części auta pozwalają od razu rozpoznać nową Astrę jako przedstawiciela marki Opel. Kształt reflektorów zlewa się w jednolitą graficznie całość z osłoną chłodnicy. Najbardziej wyrazistym stylistycznym detalem jest przedzielony słupek C, sprawiający wrażenie unoszącego się dachu. Poziome przetłoczenie biegnące nad logo marki z tyłu i łączące tylne światła podkreśla grę światła i cienia w tej części samochodu. Nowa Astra nie tylko wydaje się mniejsza od poprzedniczki, ale jest taka w istocie. Długość samochodu wynosi 4,37 metra, czyli o prawie 5 centymetrów mniej w porównaniu z 10. generacją. Wysokość 1,46 metra to mniej o 2,6 centymetra. Zmienione wymiary mają oczywiście wpływ na własności aerodynamiczne i sprawność, z jaką nowa Astra pokonuje opór powietrza — współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi niespełna 0,30.

fot. mat. prasowe

Opel Astra 11 przodem

Samochód ma długość 4,37 metra i wysokość równą 1,46 metra


Mniejsza z zewnątrz, ale większa w środku — inżynierowie Opla rozwiązali tę swoistą kwadraturę koła. Mimo rozstawu osi skróconego o 2 centymetry, ilość przestrzeni wewnątrz wzrosła. Dzięki nowo zaprojektowanym fotelom pasażerowie z tyłu zyskali dodatkowe 35 milimetrów miejsca na nogi. Zwiększyła się też odległość między przednimi a tylnymi siedzeniami, co poprawia komfort podróżowania. Kokpit wysokiej jakości oraz zestaw wskaźników stanowią płynną kontynuację estetyki nadwozia, dzięki czemu zmiana generacji modelu jest doskonale zauważalna również we wnętrzu nowej Astry. Dominującą cechą jest przejrzystość wynikająca z ograniczenia liczby przełączników i przycisków oraz umieszczenia kolorowego ekranu dotykowego w konsoli środkowej.

fot. mat. prasowe

Opel Astra 11 - wnętrze

Podróżujący zyskują większy komfort m.in. dzięki większej odległości przednich i tylnych siedzeń

 

1 2

następna

oprac. : Moto Target

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: