eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Najcenniejsze marki świata 2015 - motoryzacja

Najcenniejsze marki świata 2015 - motoryzacja

2015-06-12 11:14

Najcenniejsze marki świata 2015 - motoryzacja

Najcenniejsze motoryzacyjne marki świata © Photocreo Bednarek - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Zgodnie z wynikami najnowszego dorocznego rankingu najcenniejszych marek świata BrandZTM Top 100, opublikowanego przez Millward Brown, wśród marek motoryzacyjnych liderem pozostaje Toyota, choć jej wartość w stosunku do roku 2014 r. spadła o 2%. Najszybciej rosła wartość marki Audi – aż o 43%, co w dużej mierze było zasługą popularności na rynku chińskim.

Przeczytaj także: Najcenniejsze marki świata 2014 - motoryzacja

Czołową piątkę sektora, podobnie jak w 2014 r., tworzą: Toyota (wartość: 28 913), BMW (26,3 mld USD), Mercedes-Benz (21,8 mld USD), Honda (13,3 mld USD) oraz Ford (13,1 mld USD). Łączna wartość marek motoryzacyjnych z pierwszej dziesiątki (Top 10) wzrosła o 3%, osiągając poziom 143,6 mld USD. Tempo wzrostu sektora wyraźnie spadło – w ubiegłym roku wskaźnik ten wyniósł 17%. Jednym z powodów jest fakt, że producenci samochodów mają coraz większe trudności z wyróżnieniem swoich marek na rynku.
Wysoka jakość mierzona osiągami silnika, bezpieczeństwem i atrakcyjnym designem stała się już standardem, przez co trudniej jest wyróżnić się na rynku. Jednocześnie koncentracja na efekcie skali doprowadziła do tego, że różne modele aut wydają się takie same – skomentował Peter Walshe, Global BrandZ Director w firmie Millward Brown. – Nasza analiza wykazała, że te marki motoryzacyjne, które silnie się wyróżniają, są warte dwa razy więcej niż te, które trudniej odróżnić od konkurencji. Producenci samochodów muszą znaleźć nowe sposoby na wyróżnienie się z tłumu, na przykład poprzez rozwój w stronę autentycznych doświadczeń konsumenckich. Warto także, aby wykorzystywali dane mówiące o tym, jak ludzie jeżdżą swoimi samochodami – pozwoli to markom aut wypracować swoje unikatowe wyróżniki.

Audi to najszybciej rosnąca marka motoryzacyjna w 2015 roku – wzrost w jej przypadku wyniósł aż 43%. Na drugim miejscu znalazł się Ford (11%).

Dobre wyniki obu marek to w dużej mierze zasługa ich rosnącej popularności w Chinach, które nadal są największym rynkiem motoryzacyjnym świata, a tamtejsi konsumenci preferują zakup marek zagranicznych. Audi osiągnęło na tym rynku wzrost sprzedaży o 25% rok do roku. Z kolei najlepiej sprzedającą się marką w Chinach nadal jest Volkswagen (+10%).

fot. mat. prasowe

Top 10 najcenniejszych marek motoryzacyjnych w roku 2015

W 2015 roku najszybciej rosnącą marką motoryzacyjną było Audi (+43%)


BMW (+2%) osiągnęło sukces dzięki swojej hybrydzie BMWi – model ten dobrze wpisuje się w popyt na pojazdy zapewniające wysoki stopień przyjazności dla środowiska przy jednoczesnym zachowaniu wysokich osiągów.

Nowością w rankingu jest Land Rover. Ta brytyjska marka z tradycjami w segmencie pojazdów terenowych obecnie znajduje się w rękach właścicieli z Indii (Tata Motors). Motorem jej sukcesu był fakt, że skutecznie utrafiła w oczekiwania rynku, na którym popularność pojazdów typu SUV łączy się z pragnieniem luksusu. Lexus, luksusowy model Toyoty, to kolejna nowość w rankingu. Model ten przyciągnął konsumentów, którzy poszukują połączenia luksusu i niezawodności.

O rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100


Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands prowadzony przez firmę Millward Brown, która w ramach grupy WPP zajmuje się doradztwem marketingowym i badaniami marek, istnieje już od dziesięciu lat. Jest to jedyne badanie, które łączy w sobie wskaźniki wartości marek oparte na wywiadach przeprowadzanych z ponad 3 milionami konsumentów na całym świecie. Wywiady te dotyczą tysięcy globalnych marek konsumenckich oraz marek z segmentu business-to-business. Następnie przeprowadzana jest rygorystyczna metodologicznie analiza wyników finansowych i biznesowych każdej z firm (na podstawie danych dostarczanych przez Bloomberg i Kantar Retail), aby wyodrębnić rolę marki w generowaniu sprzedaży i wartości dla akcjonariuszy. Kluczowym elementem przy określaniu wartości marki jest jej postrzeganie przez konsumentów, ponieważ marki są wypadkową wyników biznesowych, atrakcyjności produktu, klarownego pozycjonowania oraz pozycji lidera. W rankingu brane są pod uwagę różnice regionalne ponieważ – nawet w przypadku prawdziwie globalnych marek – wskaźniki udziału marek w budowaniu wartości mogą być znacząco odmienne w różnych krajach.



oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: