eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Debiutuje SsangYong Tivoli

Debiutuje SsangYong Tivoli

2015-06-16 14:35

Debiutuje SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (13)

SsangYong wprowadził na rynek nowe auto. Tivoli to pierwszy samodzielnie opracowany model koreańskiej firmy, który powstał po przejęciu przez hinduski koncern Mahindra & Mahindra. Auto ma bardzo ciężkie zadanie. O nasze kieszenie będzie konkurować z takimi autami jak m.in. Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur czy Peugeot 2008.

Przeczytaj także: MINI Cooper SD Paceman ALL4

Czym do zakupu zechce nas przekonać marka, która zasłynęła z dość kontrowersyjnych konstrukcji? Przede wszystkim, normalnością. Tivoli nie będzie fajerwerkiem typu Rodius. To całkiem zwyczajny SUV, czy może raczej crossover o typowej budowie i ciekawej linii nadwozia. W tym przypadku ciekawej, nie oznacza udziwnionej. Tak, Tivoli jest ładny. Dwie bryły nadwozia, proste linie i kilka smaczków stylistycznych. Przede wszystkim przód, który kojarzy mi się nieco z Discovery Sport czy Evoque. Linia boczna to proste kształty i głębokie przetłoczenie tylnego nadkola, które z kolei kojarzy mi się z Jeepem Compasem. Tył to natomiast autorskie dzieło stylistów z SsangYonga. Powiem wprost, w kwestii exterieru, nie mam się do czego przyczepić. Ba, Tivoli naprawdę mi się podoba!

W pierwszym okresie SsangYong Tivoli będzie dostępny jedynie z przednim napędem, ale producent zapowiada także wersję 4x4. Do napędu przewidziano silniki benzynowe i wysokoprężne o pojemności skokowej 1,6 litra. Nowy czterocylindrowy silnik benzyniak o mocy 128 KM (od 6000 obrotów) i maksymalnym momencie obrotowym 160 Nm. (od 4500 obrotów) i 115-konny (od 3400 obrotów) i maksymalnym momencie 300 Nm. (od 1500 do 2500 obrotów) będą współpracować standardowo z sześciobiegową przekładnią manualną DYMOS (od Hyundaia) lub sześciostopniowym automatem AISIN znanym z… Mini. Auto, standardowo dysponuje napędem na os przednia.

Ponieważ Tivoli to crossover, i do tego (w niedalekiej przyszłości) opcjonalnie dostępny z napędem 4WD, ważne są takie dane jak kąty rampowy, natarcia czy zejścia. I tu Tivoli nie ma się czego wstydzić. Przy prześwicie 167 mm kont rampowy wynosi 17 stopni, natarcia 20,5 a zejścia – 28. Krótko mówiąc, bocznych dróg czy lekkiego terenu, Koreańczyk z hinduskimi koneksjami na pewno się nie przestraszy.

fot. mat. prasowe

SsangYong Tivoli - widok z tyłu i boku

To całkiem zwyczajny SUV, czy może raczej crossover o typowej budowie i ciekawej linii nadwozia.


fot. mat. prasowe

SsangYong Tivoli - wnętrze

Kokpit SsangYong Tivoli jest w każdym wymiarze duży.


Przeczytaj także: Nowy Ford Edge Nowy Ford Edge

 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: