Renault Megane 1,2 TCe – czas na nową generację
2015-07-15 15:35
Przeczytaj także: Renault Megane GT 220 to istny dzikus
Pod maską testowanego egzemplarza pracuje turbodoładowana jednostka 1.2 TCe o mocy 130 koni mechanicznych. Nie są to powalające wartości, jednak wystarczą do sprawnego poruszania się nie tylko po mieście. Silnik jest bardzo elastyczny, a jego reakcja na gaz jest bardzo żwawa i spontaniczna. Dodatkowo jego kultura pracy stoi na bardzo wysokim poziomie. Trzeba go kręcić aż do czerwonego pola, aby wydał z siebie jakiś mocniejszy dźwięk.
fot. mat. prasowe
Renault Megane 1,2 TCe - fotele
W testowanym egzemplarzu silnik 1.2 TCe został połączony z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów EDC, która studzi nieco zapędy kierowcy podczas szybszej i bardziej dynamicznej jazdy. Pod względem płynności działania oraz załączania kolejnych biegów nie można jej niczego zarzucić, jednak szybkość działania nie jest jej najmocniejszą stroną. Biegi wrzucane są ospale i z wyczuwalnym opóźnieniem. Na szczęście skrzynia ta nie wpływa negatywnie na spalanie. W mieście bez najmniejszego problemu uda nam się uzyskać zużycie paliwa na poziomie 8 litrów. Na trasie Megane potrzebuje około 6,5 litra paliwa na pokonanie 100 kilometrów.
fot. mat. prasowe
Renault Megane 1,2 TCe - tylna kanapa
Jak przystało na samochód francuski, Megane jest bardziej komfortowe niż sportowe. Zawieszenie bardzo przyjemnie wybiera wszystkie nierówności i jest sprężyste, jednak w szybciej pokonywanych łukach pozwala delikatnie wychylać się nadwoziu na boki. W parze z komfortowo zestrojonym zawieszeniem idzie układ kierowniczy. Jest on trochę za mocno wspomagany i mógłby przekazywać nieco więcej informacji na temat tego co dzieje się z przednimi kołami. Dobrze, że wyeliminowano problem znany z wcześniejszej generacji Megane i przy prędkościach autostradowych nie musimy korygować toru jazdy.
fot. mat. prasowe
Renault Megane 1,2 TCe - wnętrze
Ceny Renault Megane zaczynają się od 62 250 zł. W tej cenie otrzymamy podstawową wersję wyposażenia Life połączoną z wolnossącą jednostką 1.6 o mocy 110 koni mechanicznych. Jeśli chcemy, aby pod maską naszego samochodu pracowała taka sama jednostka jak w testowanym egzemplarzu połączona z automatyczną skrzynią biegów to musimy przygotować 77 200zł. Testowany egzemplarz to wersja Bose, która w cenniku rozpoczyna się od 85 050zł, jednak opisywany samochód został doposażony w kilka dodatków, które sprawiły iż jego końcowa cena wynosi około 95 000zł.
fot. mat. prasowe
Renault Megane 1,2 TCe - bagażnik
Moim zdaniem to dosyć spory wydatek, jak za samochód, który nie jest już najświeższą konstrukcją na rynku. Za podobne pieniądze można dostać choćby nowego Volkswagena Golfa, którego żywot nie zakończy się za około pół roku tak jak to będzie w przypadku trzeciej generacji Renault Megane.
fot. mat. prasowe
Renault Megane 1,2 TCe - silnik
1 2
oprac. : Jakub Głąb / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
-
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCe 205 - spokojny brutal
-
Renault Austral E-Tech to wyraźny krok naprzód
-
Renault Clio E-Tech 2023, udany mieszczuch w wersji hybrydowej
-
Renault Trafic Wavecamper z długą listą zalet
-
Renault Megane E-TECH EV60 Techno jest naprawdę udany
-
Renault Trafic Gruau do przewozu osób na wózkach inwalidzkich
-
Renault Arkana E-Tech R.S. Line to udany samochód
-
Renault Captur E-TECH R.S. Line dla spokojnych kierowców
-
Renault Koleos 2.0 Blue dCi Xtronic 4x4 Initiale Paris
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)