eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited jeździ i wygląda doskonale

Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited jeździ i wygląda doskonale

2015-07-18 00:40

Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited jeździ i wygląda doskonale

Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (15)

Jest bliźniakiem Fiata 500X! Naprawdę! W każdym razie, technicznie. Z pozoru, bliżej mu do japońskich pudełeczek w stylu Nissana Qube. Z pozoru… Renegade to bowiem pełnowartościowy Jeep. Lepiej niż przyzwoicie spisuje się na twardym, a „offroadowej” dzielności mogłaby mu pozazdrościć niejedna terenówka.

Z zewnątrz…


Że nie napracował się projektant wymyślając bryłę nowego Jeepa? Ekierka, cyrkiel i… już? Bzdura. Auto wygląda rewelacyjnie. W prostej sylwetce najlepiej widać to, za co kochamy Jeepa. Żadnych designerskich cudów. Bo przecież mistrza cechuje umiar. Jest więc z umiarem, prosto, ale na pewno nie prostacko. Dwukolorowy przód z kultowymi siedmioma owalami w grillu przypomina mi nieco Hummera H2. Styliści Fiata postarali się jednak o kilka detali, które przykuwają uwagę. Ot, choćby wyglądające bardzo nowatorsko reflektory z diodami do jazdy dziennej. Z profilu auto przypomina nieco większego Cherokee. Szczególnie przetłoczenie tuż obok tylnego nadkola. Zresztą, do linii okien Renegade wygląda bardzo „cheerokowo”.

Z tyłu z kolei jest… jeszcze ciekawiej. Przód to połączenie dwukolorowe. Tył to aż 3 barwy. Obok koloru blach nadwozia jest jeszcze czarny zderzak i srebrny dyfuzor. No i piękne, designerskie lampy, zawsze oblamowane czarną obwódką i z przezroczystym „iksem” w środku. Rewelacja. Trudno wprost od zgrabnego i po włosku wystylizowanego kuperka wzrok oderwać. Renegade to typowy przedstawiciel segmentu kompaktowych SUV-ów. Jest zbliżony wymiarami do Yeti, ASX-a czy Tiguana. Mierzy 4232 mm długości, 1804 mm szerokości i 1667 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2570 mm. Ponieważ auto ma baaaadzo terenowe konotacje, kilka danych ważnych dla fanów off-roadu: Kąt rampowy wynosi 21,2 stopnia, natarcia 18 stopni, a zejścia – prawie 30.

… i we wnętrzu


Zdziwiłbym się bardzo, gdyby włosi nie chcieli zaskoczyć także wnętrzem auta. I… udało im się. W oczy rzuca się przede wszystkim panel środkowy z dużym wyświetlaczem, nad którym niczym memento umieszczono datę urodzenia Jeepa. Pod nim, sterowanie klimatyzacją, strefą audio i oczywiście napędami. Spore pokrętło umieszczono tak, jak w Cherokee – tuż obok lewarka skrzyni biegów. Obok wejście USB 2.0 i gniazdo do ładowania telefonu (także widoczne i dostępne nawet „na pamięć”). Panel przed oczyma kierowcy to również „cudeńko”. Po przekręceniu kluczyka ukazują się zegary z cyfrowymi ”plamami” z błota i trawy oraz niedyskretny napis „Renegade 4x4 on demand”. Na kierownicy, zresztą bardzo wygodnej, sterowanie audio, tempomatem i telefonem.

fot. mat. prasowe

Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited - z tyłu

W prostej sylwetce najlepiej widać to, za co kochamy Jeepa. Żadnych designerskich cudów.


Warto podkreślić, że wnętrze zbudowano ze sporym pietyzmem i z dbałością o szczegóły. Cieszą takie dodatki jak uchwyt dla pasażera przedniego fotela. Pomimo tego, że jest przed nim, na desce, bardzo ułatwia wchodzenie do wysokiego bądź co bądź samochodu. Także kilka srebrnych dodatków w postaci lamówek wokół głośników czy wylotów nawiewu podkreśla „fajność” auta.

fot. mat. prasowe

Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited - wnętrze

W oczy rzuca się przede wszystkim panel środkowy z dużym wyświetlaczem, nad którym niczym memento umieszczono datę urodzenia Jeepa.


Przednie fotele, wprost przewygodne. Absolutnie żadnych zastrzeżeń. Tak samo, jak do tylnej kanapy. Idealnie wyprofilowana i dostatecznie szeroka. Zapewnia spory komfort podróżowania dla 2, a dostateczny dla 3 osób.

fot. mat. prasowe

Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited - fotele

Przednie fotele, wprost przewygodne. Absolutnie żadnych zastrzeżeń. Tak samo, jak do tylnej kanapy.


Technologia


Renegade, czyli bardzo terenowy SUV oferuje możliwość wyboru dwóch systemów jezdnych: Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low. Auto jest pierwszym małym SUV-em z trybem odłączania napędu tylnej osi. Systemy JAD i JADL połączone są z system kontroli trakcji Selec Terrain z czterema ustawieniami (Auto, Snow, Sand i Mud).
Zawieszenie Renegade’a to jedna z jego największych zalet. Technicznie wygląda to tak, że dzięki wysoko zamocowanym amortyzatorom i sprężynom śrubowym, konstrukcja tylnego zawieszenia umożliwia Jeepowi bardzo głębokie ugięcie sprężyny tylnego koła (do 205 mm). Z przodu kolumny MacPhersona dają z kolei możliwość ugięcia przedniej osi na poziomie 170 mm, a to oznacza lepsze zachowanie się auta w zakrętach.

fot. mat. prasowe

Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited - przód

Dwukolorowy przód z kultowymi siedmioma owalami w grillu przypomina mi nieco Hummera H2.

 

1 2

następna

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: