eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Honda CR-V 1.6 i-DTEC 9AT 4WD Executive - "miejska terenówka"

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 9AT 4WD Executive - "miejska terenówka"

2015-07-23 09:56

Przeczytaj także: Honda CR-V Comfort 2,2 i-DTEC


Wrażenia z jazdy


Jak spisuje się połączenie nowego diesla z nowym automatem? Co najmniej, satysfakcjonująco. Bardzo podobało nam się zestopniowanie przekładni. Pierwsze biegi, jeżeli nie włączymy opcji sport, są bardzo krótkie. Docenimy to ruszając czy ciągnąc cięższą przyczepę. Dziewiąte przełożenie włącza się przy prędkości ponad 120 km/h. To ważne szczególnie na autostradach czy „eskach”, bo z jednej strony obniża hałas, a z drugiej – spalanie. Skrzynia umożliwia też jazdę w trybie manualnym i zmianę biegów łopatkami przy kierownicy. A`propos, obniżanie spalania. Producent podaje, że auto średnio powinno spalać około 5,5 litra w cyklu mieszanym, a w trasie – około 5,1 litra. Niestety, aż tak pięknie to nie było. Średnie zużycie paliwa w całym teście wyniosło około 6,2 litra, a w mieście, nie udało nam się zejść poniżej 7 litrów. Ale, i tu przyznaję się dobrowolnie i „bez bicia”, nawet się nie starałem…

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 9AT 4WD Executive - z boku, fot.2

Styliści koncernu poprawili kilka detali nadwozia. To wystarczyło, żeby przód nabrał wyrazu.


Według producenta, auto waży o ponad 60 kg mniej od poprzednika. Lżejsze są silnik i nowa skrzynia. I to czuć. Szczególnie w zakrętach. O 15 mm zwiększony rozstaw kół i bardziej bezpośredni układ kierowniczy pozwoliły na pożegnanie się z tradycyjną dla poprzedniczki podsterownością.

Jedno za to na pewno się nie zmieniło. CR-V to jeden z najniżej osadzonych SUV-ów. I tym razem producent nie zdecydował się na lepsze „uterenowienie” auta. Każda kolejna generacja tej Hondy to auto o charakterystyce zawieszenia coraz bardziej zbliżonej do aut osobowych z segmentu premium, dlatego w teren, nawet ten „mniej terenowy”, lepiej się nie zapuszczać.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 9AT 4WD Executive - z tyłu i boku

Z tyłu też kilka zmian. Przestylizowany pas biegnący przez całą szerokość klapy bagażnika. Zmienione tylne lampy.


Okiem przedsiębiorcy


To, co nie udało się w przypadku CR-V z 2012 roku, czyli obniżenia ceny poniżej 100 tysięcy, udało się tym razem. CR-V (rocznik modelowy 2015) kosztuje teraz od 97,7 do 163 tysięcy złotych. Na tyle wyceniony był absolutnie „wszystkomający” egzemplarz, który testowaliśmy.
Jak kupić Hondę CR-V 1.6 i-DTEC AT9? Poprzez sieć dealerską. Honda daje możliwość kredytowania (do 84 miesięcy) lub leasingowania (od 24 do 60 miesięcy) samochodu. Wszelkie formalności realizowane są przez Honda Finance w salonach sprzedaży. Gwarancja, to standardowo 3 lata lub 100 tys. kilometrów, 3 lata ochrony na powłokę lakierniczą, 5 lat na układ wydechu, 12 lat na perforację blach i 10 lat na powodzie. Dodatkowo, u dealera w systemie Honda Plus można dokupić dodatkowe 2 lata gwarancji (chroniące auto nawet do 300 tys. kilometrów) w całej Unii Europejskiej.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 9AT 4WD Executive - tył

CR-V (rocznik modelowy 2015) kosztuje teraz od 97,7 do 163 tysięcy złotych.


Podsumowanie


CR-V to dziś wolumenowy model Hondy. Dla mnie jednak to przede wszystkim przykład ewolucji, jaką na przestrzeni kilkunastu lat przeszły auta określane jako SUV-y (Sport Utility Vehicle). Z „półterenówek”, stają się coraz wygodniejszymi wodzidłami w teren… miejski.

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: