Ford Ka 1.2 Trend vs Hyundai I 10 Premium
2015-07-29 16:11
Przeczytaj także: Hyundai i20 1.4 CRDi Comfort dla europejskiego odbiorcy?
Ford ma bardzo delikatnie zestrojone wspomaganie, a parkowanie tym autem to czysta przyjemność. Ka ładnie też wybiera nierówności, a w mieście radzi sobie dobrze.
fot. mat. prasowe
Hyundai I 10 Premium - z boku
Hyundaia natomiast napędza litrowa jednostka o mocy 66 KM i momencie 95 Nm. Wspomaganie pracuje nieco ciężej niż w fordzie, lecz auto bardzo poprawnie prowadzi się w mieście i po nierównościach. Jazda w trasie to sama przyjemność. Auto jest ładnie wyciszone i wbrew pozorom dynamiczne. To niestety przekłada się na zużycie paliwa, które przy ostrej jeździe w mieście przekroczyć może 9 litrów. Średnia z miasta przy optymalnej eksploatacji to 6,5- 7,5 l , trasa 5,3-6,5 l/100 km. Auto do setki rozpędza się w 14,9 s, a maksymalna prędkość wynosi 155 km/h
fot. mat. prasowe
Hyundai I 10 Premium - z tyłu i boku
Podsumowując, oba testowane auta wiele oferują w swoim wyposażeniu. Mianowicie System zapobiegający blokadzie kół podczas hamowania (ABS), elektroniczny układ rozdziału sił hamowania (EBD),system wspomagania gwałtownego hamowania (EBA),system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu (ASR) i system elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy (ESP). W dzisiejszych czasach staje się już to powoli standardem.
fot. mat. prasowe
Ford Ka 1.2 Trend - fotele
Oba auta oferują manualną klimatyzację (hyundai automatyczną za dopłatą). W Fordzie brakuje niestety wielofunkcyjnej kierownicy i tempomatu. Brak również elektrycznych szyb i elektrycznej regulacji lusterek. Mimo to oba auta posiadają komputer pokładowy.
fot. mat. prasowe
Ford Ka 1.2 Trend - wnętrze
Stając przed wyborem na pewno przyszły właściciel będzie sugerował się ceną. A tu różnica jest już znaczna. Forda kupimy już za nieco powyżej 31 000 zł, cena Hyundaia jest wyższa bo testowany egzemplarz to wydatek rzędu 47 300 zł. Jeśli chodzi o walory użytkowe to gwarancja podstawowa forda to 24 m-ce, Hyundaia to 60 m-c. Oba auta posiadają gwarancje na perforację nadwozia, która wynosi 144 m-ce.
fot. mat. prasowe
Hyundai I 10 Premium - fotele
Jak widać, śmiało pasuje tu przysłowie „coś za coś”, a ostateczną decyzje podejmie przyszły właściciel. Nie ulega wątpliwości, że oba auta stworzone są do miasta i ich właściciele na pewno będą z nich zadowoleni, a może znajda też zastosowanie we flocie ?
fot. mat. prasowe
Hyundai I 10 Premium - wnętrze
1 2
oprac. : Karol Bućkowski / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
-
Ford F-150 Lightning, czyli design, osiągi i inność
-
Hyundai Kona 1.6 T-GDI N Line
-
Ford Kuga 2.5 Hybrid ST-Line
-
Ford S-MAX 2.5 Hybrid ST-Line - wymierający gatunek?
-
Ford Ka+ Active 1.2 85 KM - plusik za aktywność
-
Ford Ka+ - miejski maluch
-
Ford Galaxy 2.0 tdci - wszechświat na ziemi
-
Hyundai i40 Wagon - klasa premium?
-
Ford S-MAX - wielozadaniowiec na medal
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)