eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 KM – to jednak nie Aston

Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 KM – to jednak nie Aston

2015-07-31 09:11

Przeczytaj także: Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost Titanium - ulubione auto flotowe


No i teraz to na co czekają wszyscy motomaniacy – silnik. Testowe Mondeo pod maską miało efekt downsizingu, czyli półtoralitrową jednostkę Ecoboost o mocy 160 KM. Według wieku to dobra konstrukcja, wg mnie nie do końca przy tak dużym samochodzie. Teoretycznie, dane techniczne są obiecujące, ponieważ 217 km/h a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 9,2 sekundy. Mimo to Ford Mondeo wymaga od kierowcy mocnym operowaniem pedału gazu oraz umiejętnego posługiwania się manualną skrzynią biegów (6 przełożeń). Oznacza to, żeby jeździć dynamicznie trzeba dobrze gazować i często redukować biegu. Jak mocno? Ciasne wyprzedzanie będzie wymagało 4 lub 3 biegu. Dla nieprzyzwyczajonego kierowcy, który dopiero co wsiądzie do Mondeo może to być lekko rozczarowujące.

fot. Jakub Głąb

Ford Mondeo 1.5 Ecoboost - przód

Z przodu kolejna generacja zyskała na dynamice dzięki uśmiechowi z otwartą paszczą z poziomymi reflektorami (oczkami), w których możemy zauważyć pasek LED-ów.


Mimo to samochód jest bardzo ekonomiczny, co może zaprzeczać logice. Spokojna jazda pozwoli zobaczyć na ekranie komputera pokładowego nawet 6 litrów benzyny na 100 km. Średnio liczba podskoczy o 1,5 litra więcej. Przy dynamicznej jeździe oczywiście możliwe jest spalenie przysłowiowej dyszki, ale to już skrajności.

fot. Jakub Głąb

Ford Mondeo 1.5 Ecoboost - z tyłu i boku

W granatowym lakierze z chromowanymi akcentami auto wygląda ekskluzywnie i agresywnie zarazem.


A ile taka namiastka Astona kosztuje? Bardzo rozsądne pieniądze. Najtańsza wersja Forda Mondeo startuje od kwoty 86 tysięcy złotych. Nasz testowy egzemplarz bazowo to kwota 107 tysięcy złotych. Ze wszystkimi dodatkami wartość ta dochodzi do 150 000 PLN. Jest to jednak wiadome, ponieważ testowany egzemplarz posiadała sporo dodatków i nowinek technicznych, które podnosiły cenę. Pamiętajmy jednak, że od prestiżu i splendoru ma być seria Vignale, która pewnie będzie kosztować jeszcze więcej.

fot. Jakub Głąb

Ford Mondeo 1.5 Ecoboost - tył

Sylwetka jest proporcjonalna, a dzięki przyciemnianym tylnym szybko oraz niskiej linii dachu nawet trochę tajemnicza.


Myślę, że udało mi się udowodnić, że Mondeo piątej generacji to jedno dużo więcej niż „patrz jaki podobny do Aston Martina”. Ford gruntownie zmienił ten model wyposażając go w zdobycze nowej technologii i nurtu nowoczesnego designu, a przy okazji ochronił swoich stałych klientów od szoku cenowego dobrze kalkulując cennik. Z resztą widać to już po ulicach, bo nowych Mondeo nie brakuje…

fot. Jakub Głąb

Ford Mondeo 1.5 Ecoboost - wnętrze

Najtańsza wersja Forda Mondeo startuje od kwoty 86 tysięcy złotych. Nasz testowy egzemplarz bazowo to kwota 107 tysięcy złotych.

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: