eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Nissan X-Trail dCi 130 XTronic Acenta to całkiem niezły suv

Nissan X-Trail dCi 130 XTronic Acenta to całkiem niezły suv

2015-10-08 17:05

Nissan X-Trail dCi 130 XTronic Acenta to całkiem niezły suv

Nissan X-Trail dCi 130 XTronic Acenta © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (18)

Nissan buduje swoją gamę wokół crossoverów i SUV-ów. To rozsądne posunięcie, biorąc pod uwagę specyfikę rynku europejskiego. Jednym z jej reprezentantów jest X-Trail, czyli model zajmujący miejsce pomiędzy Qashqaiem a Murano. Czy w wersji z dieslem i bezstopniowym automatem jest dobrą propozycją?

Przeczytaj także: Nissan X-trail zgubił gen indywidualności

Karoseria


Trzecia generacja japońskiego SUV-a wpisuje się w najnowszy nurt stylistyczny marki. Z przodu mamy więc eleganckie reflektory i długi grill z chromowanym elementem otaczającym logo producenta. Tylna część karoserii to lampy o płynnej linii z jasnym wypełnieniem, szeroka klapa bagażnika, delikatna lotka i masywny zderzak. Warto dodać, że wokół biegną plastikowe osłony zabezpieczające nadwozie. W oczy rzuca się także prześwit, który wynosi zacne 21 cm. To naprawdę sporo, jak na tę klasę samochodu. W porównaniu do Qashqaia, X-Trail jest też prawie o 30 cm dłuższy i ma większy rozstaw osi (o 6 cm).

Wnętrze


Wewnątrz panuje japoński klimat. Kokpit jest dokładnie taki sam, jak we wspomnianym wyżej Qashqaiu. Można więc liczyć na bardzo dobrą ergonomię i przyzwoite materiały wykończeniowe. Zarówno te twarde, jak i miękkie tworzywa są nieźle ze sobą spasowane. Konsola centralna z dotykowym ekranem multimedialnym i panelem automatycznej klimatyzacji jest prosta i czytelna. Tymi samymi przymiotnikami możemy scharakteryzować zegary. Duży plus należy się także za wiele wnęk, dzięki którym jest sporo miejsca na butelki, puszki i drobiazgi.

Fotele Nissana po raz kolejny przypominają mi auta segmentu D z lat 90. Są duże i welurowe. Nie podtrzymują zbyt dobrze ciała, ale są tak wygodne, że nie chce się z nich wstawać. Ich zakres regulacji umożliwia dobranie idealnej pozycji za kierownicą. Na tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem dla dwóch rosłych osób - w każdej płaszczyźnie. Co istotne, kąt pochylenia oparcia jest odpowiedni, a długość siedziska - wystarczająca. Z kolei otwierane elektrycznie okno dachowe doprowadza do wnętrza więcej światła, co daje jeszcze większe poczucie przestronności.

fot. mat. prasowe

Nissan X-Trail dCi 130 XTronic Acenta - z tyłu

Tylna część karoserii to lampy o płynnej linii z jasnym wypełnieniem, szeroka klapa bagażnika, delikatna lotka i masywny zderzak.


Aktywnym użytkownikom spodoba się na pewno 550-litrowy bagażnik. Ma on podwójną podłogę, z której można zrobić dodatkowe przegrody. Przydatne rozwiązanie. Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń do dyspozycji kierowcy i pasażera są aż 1982 litry. Dzięki tak dużej przestrzeni przewiezienie lodówki czy innego większego sprzętu nie będzie stanowiło większych problemów.

fot. mat. prasowe

Nissan X-Trail dCi 130 XTronic Acenta - wnętrze

Wewnątrz panuje japoński klimat.


Technologia


Jak już wspomniałem, pod maską testowanego Nissana pracuje jednostka wysokoprężna. Tak dokładniej jest to 1,6-litrowe dCi generujące 130 KM (przy 4000 obr./min.) i 320 Nm (od 1750 obr./min.). Cały potencjał silnika trafia na oś przednią. I w tej konfiguracji nie ma innej możliwości. Dlaczego? Ponieważ japońska marka w tym modelu nie oferuje napędu 4x4 z bezstopniową przekładnią XTronic. X-Trail w tym zestawie przyspiesza do setki w 11,4 sekundy i osiąga 180 km/h. Osiągi nie powalają, ale są i tak niezłe, jak na tę moc i masę pojazdu (1535 kg). Największą zaletą jest jednak skromne zużycie paliwa. W cyklu mieszanym na dystansie 1000 km, średnie spalanie wyniosło 6,5 litra. Jadąc płynnie do 110 km/h przez około 100 km, auto zużyło 4,5 litra. To śmiesznie mało przy tych gabarytach.

fot. mat. prasowe

Nissan X-Trail dCi 130 XTronic Acenta - fotele

Fotele są duże i welurowe. Nie podtrzymują zbyt dobrze ciała, ale są tak wygodne, że nie chce się z nich wstawać.

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: