Caravelle 2.0 TDI Comfortline - ikona Volkswagena
2015-11-06 10:25
Przeczytaj także: Volkswagen Sharan 2.0 TDI Highline
Technologia
A co pracuje pod maską? Oczywiście dwulitrowa jednostka z rodziny TDI, która dysponuje mocą 150 KM i 340 Nm momentu obrotowego. W testowanym egzemplarzu pełen potencjał silnika trafia na oś przednią za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Tak skonfigurowany Volkswagen osiąga setkę w 11,9 sekundy i rozpędza się do 182 km/h. I są to parametry w zupełności wystarczające przy tych gabarytach pojazdu. Pozostaje tylko kwestia zużycia paliwa. No cóż, katalogowe rezultaty możemy włożyć do szuflady z napisem "eksperymenty". Realne spalanie w cyklu mieszanym to 8 litrów na 100 km. Przy masie przekraczającej wyraźnie dwie tony, ten wynik należy uznać za lepiej niż dobry.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Caravelle 2.0 TDI Comfortline - z boku
Pod względem wyposażenia, Caravelle nie jest dinozaurem. A nawet jego potomkiem... Poza kontrolą trakcji, ABS-em, ASR-em i kompletem poduszek ma w swoim ekwipunku system rozpoznający zmęczenie u kierowcy, asystentów hamowania i ruszania od górę, tempomat, wskaźnik kontrolny ciśnienia w oponach, a nawet seryjną kamerę cofania. Jest więc godnie!
fot. mat. prasowe
Volkswagen Caravelle 2.0 TDI Comfortline - przód
Wrażenia z jazdy
Jak prowadzi osobowy Volkswagen z dostawczym rodowodem? Jak mały autobus. Ze względu na przedłużony rozstaw osi, trzeba wyraźnie "wychylać się" przodem, aby nie ściąć jakiegoś słupka czy krawężnika. I choć gabaryty są słuszne, to manewrowanie nie stanowi większego problemu. Owszem, nie jest to mieszczuch, ale spora liczba przeszkleń, ogromne lusterka i niezwykle przydatna kamera cofania ułatwiają parkowanie w najbardziej zatłoczonych miejscach.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Caravelle 2.0 TDI Comfortline - tył
Prawdziwe zalety "Caravellki" odkryjemy jednak dopiero na trasie. Auto ma wystarczająco dużo mocy, by sprawnie przyspieszać, nawet z pasażerami na pokładzie. A i owszem, mocy nigdy za wiele, ale w tym przypadku więcej naprawdę nie potrzeba. Warto dodać, że silnik tworzy zgrany duet z 6-biegowym manualem. Wady? Przydałoby się nieco lepsze wygłuszenie komory jednostki napędowej.
Jednak nawet to nie ułatwiłoby rozmowy w środku. Osoby z ostatniego rzędu muszą wyraźnie głośniej mówić, by coś trafiło do słuchu kierowcy. I wyciszenie nie ma tu wiele do rzeczy. Po prostu rozmiary robią swoje. W takiej sytuacji polecam zatem... włączyć głośniej muzykę i razem śpiewać! Caravelle jest świetnym kompanem podróży, dlatego muzykalno-wokalna grupa w jego kabinie pasuje idealnie.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Caravelle 2.0 TDI Comfortline - z przodu
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Van lepszy od limuzyny? Test Volkswagena Sharana
-
Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG Highline daje radę
-
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG 4MOTION Edition 30
-
Volkswagen Golf GTI Performance - kontynuuje legendę
-
Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline prawie bez wad
-
Volkswagen Taigo 1.5 TSI R-Line, czyli oryginalność, ergonomia i świetne osiągi
-
Volkswagen Golf 1.5 eTSI mHEV DSG R-Line
-
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
-
Odświeżony Volkswagen T-Roc 1.5 TSI DSG
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)