Mercedes-Benz Citan Furgon 109 CDI do ciężkiej pracy
2015-11-10 08:05
Mercedes-Benz Citan Furgon 109 CDI © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Mercedes-Benz Citan 111 CDI - gwiazda wśród dostawczaków
Karoseria
Design to kwestia drugorzędna. Przynajmniej w tym segmencie. Citan ma jednak własny "look", który pozwala na dozę rozpoznawalności. To oczywiście zasługa przedniej części karoserii z charakterystycznymi reflektorami i klasycznym, podłużnym grillem z logo producenta. Z tyłu natomiast nic nie zwraca większej uwagi, podobnie zresztą jak u konkurencji. Warto dodać, że mamy do czynienia z wersją Furgon, dlatego użytkowy charakter zdradzają dodatkowo "braki" w przeszkleniu.
Wnętrze
Wewnątrz panuje roboczy klimat. Kokpit, wykonany z twardych, ale dobrze spasowanych plastików jest bardzo łatwy do wyczyszczenia. Sama konsola centralna wygląda skromnie, ale jest wyjątkowo prosta w obsłudze. Tak naprawdę ogranicza się do trzech pokręteł nawiewu/klimatyzacji i panelu radia. Tuż obok na wzorowej wysokości znalazł się drążek zmiany biegów. Zaletą są również czytelne zegary. Z kolei ergonomia nie budzi zastrzeżeń, choć z jednym wyjątkiem - obsługa komputera pokładowego za pomocą przycisku umieszczonego obok zegarów nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Fotele trzeba uznać za wygodne, jednakże brakuje im nieco lepszego podparcia bocznego. Ich rozmiar jest właściwy dla osób średniego wzrostu. Zakres regulacji został oczywiście mocno ograniczony, szczególnie w przypadku oparcia, co jest efektem zamontowania przegrody oddzielającej kabinę od przestrzeni załadunkowej. Tak, prezentowany Citan to wersja dwuosobowa.
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz Citan Furgon 109 CDI - z tyłu
No właśnie, przestrzeń załadunkowa. Najważniejszy punkt auta dostawczego. Citan oddaje do dyspozycji kierowcy "bagażnik" o pojemności 3,1 metra sześciennego. Sporo. Sama długość tego przedziału to 1753 mm. Dzięki temu przewożenie długich i szerokich przedmiotów nie stanowi większego kłopotu. Cieszy również, że producent zdecydował się na zastosowanie podwójnych drzwi zamiast standardowej klapy. Nie zabrakło też bocznych drzwi przesuwnych.
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz Citan Furgon 109 CDI - wnętrze
Technologia
Tym razem w teście bierze udział odmiana 109 CDI, co oznacza, że pod maską mieszka 1,5-litrowa jednostka wysokoprężna, która generuje 90 KM (przy 4000 obr./min) i 200 Nm (w przedziale 1750-3300 obr./min.). Moc trafia na oś przednią za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej. Owszem, te wartości nie przyspieszają bicia serca, ale pozwalają na wystarczająco sprawne przyspieszanie. Według naszych pomiarów, sprint do pierwszej setki trwa około 13 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 175 km/h. Od dynamiki istotniejsze są jednak zdolności w dziedzinach ekonomicznych. Citan z tym niewielkim "sercem" potrafi pozytywnie zaskoczyć przy dystrybutorze paliwa. W naszym teście, średnie zużycie (800 km, cykl mieszany) wyniosło 6,3 litra. To naprawdę niezły wynik, tym bardziej że bardzo często towarzyszył nam pośpiech...
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz Citan Furgon 109 CDI - drzwi
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Mercedes-Benz Citan Mixto 111 CDI rozsądną propozycją dla biznesu
-
Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC, stara szkoła w nowym wydaniu
-
Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC Coupe
-
Mercedes-Benz GLC Coupe 300 e 4MATIC
-
Mercedes-Benz A 220 4MATIC
-
Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC
-
Mercedes-Benz C 300 d 4MATIC to bardzo udane auto
-
Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain
-
Mercedes-Benz S 580 e 4MATIC dla idących z duchem czasu
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)