eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Zadziorny Ford Focus ST 250 KM

Zadziorny Ford Focus ST 250 KM

2015-11-12 00:40

Przeczytaj także: Ford Focus ST diesel sprawia zabójcze wrażenie


Sześciobiegowa, manualna skrzynia biegów idealnie pasuje do tego elastycznego silnika, ponieważ na szóstym biegu rozpędzała auto już od 60 km/h. Ford zrobił świetną robotę, ponieważ takie samo, dynamiczne przyspieszanie można odczuć nawet przy 150 km/h, więc motor radzi sobie bardzo dobrze. Patrząc na wynik Focusa w tabelce 0-100 km/h w 6,5 sekundy nie byłem tego taki pewien.

To w połączeniu z fordowskim (czyt. Genialnym) progresywnym układem kierowniczym przydało mi się na górzystych i krętach trasach Bieszczadów. Tam Focus ST przekonał mnie do siebie stuprocentowo. Auto czuję się na takich drogach doskonale, sunie po asfalcie jak przyklejone. Dodam jedynie, że przy 1385 kg masy robi to w sposób piorunująco szybki, a co ciekawsze, dodatkowe kilogramy pomagają w jeździe.

fot. Krzysztof Kunzek

Ford Focus ST 250 KM - wnętrze

Focus ST nie jest zbytnio do miasta, ponieważ twarde nastawy zawieszenia męczą kierowcę i pasażera na nierównych drogach i krawężnikach.


I tu nad zachwytami Fordem na chwilę warto się zatrzymać, ponieważ Focus nie w każdych warunkach jest idealny. 250 koni mechanicznych w aucie z przednim napędem może być mocno problematyczne w zimie oraz podczas deszczowych dni. Tak duży moment obrotowy na przednich kołach powoduje problemy z trakcją przy gwałtownym ruszaniu nawet na trzecim biegu. Nawet na suchym jest to czasem możliwe, więc Focusem ST trzeba jeździć naprawdę rozważnie, ponieważ doskonałe i pewne prowadzenie może na gorszej nawierzchni nas trochę zgubić.

Na pewno zrobi to układ kierowniczy podczas parkowania i zawracania. Auto pomimo promieniowi skrętu równemu 12,4 m ma bardzo małe ruchy kierownicą. Przez to nieraz zdarzało mi się wjeżdżać w proste miejsce parkingowe na kilka razy. Gdy już jesteśmy przy niemiłych aspektach Forda Focusa ST czas wspomnieć o spalaniu. Oczywiście tak dobre i mocne auto nie może być ekonomiczne, ale średnie spalanie na poziomie 10 l/100 km jest w pełni akceptowalne. Spokojna jazda w trasie może zagwarantować nawet 7 litrów, ale nie do tego to auto zostało stworzone. Jeśli to nadal za dużo zawsze zostaje wersja ST z dieslem pod maską.

To co jeszcze może Was zainteresować to cena auta. Focus ST w benzynie minimalnie będzie kosztować Was 116 tysięcy złotych. Gdy dołożymy do tego trochę elektroniki, biksenonowe reflektory ze światłami LED i doświetlaniem zakrętów, a także kilka smaczków wizualnych kwota ta podnosi się do 140 000 zł. Czy to dużo? Trudno powiedzieć, bo Focus bije na głowę Golfa GTI i Octavię RS, ale jest od nich mocniejszy. W konfrontacji z Megane RS jest znowu za słaby, ale też bardziej ucywilizowany. Stąd też wniosek, że jest trochę bezkonkurencyjny.

Moja przygoda z Focusem ST zakończyła się po ponad 1000 kilometrach i mimo, że kilkakrotnie na stacjach benzynowych musiałem zostawić parę banknotów to wycieczkę z chęcią bym powtórzył. Niezmiernie cieszę się, że właśnie taki ciekawy hot-hatch mi w niej towarzyszył i zafundował tak dużo kilometrów pełnych frajdy. To przecież istota motoryzacji!
Przeczytaj także: Ford Focus ST Ford Focus ST

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: