Peugeot 508 1.6 e-THP S&S Active budzi zaufanie
2015-11-19 10:35
Przeczytaj także: Peugeot 508 1.6 e-THP AT Allure jako auto flotowe?
Wrażenia z jazdy
Możecie być zaskoczeni, ale właśnie takich właściwości jezdnych oczekuję od sedana klasy średniej. Tak, dokładnie takich, jak w tym francuskim aucie. Nie jest to jednak stereotypowy Francuz. 508 nie kołysze w zakrętach i nie unosi się nad nierównościami. Całkiem zgrabnie wpisuje się w ostre łuki, co jest zasługą dobrze zestrojonego zawieszenia i precyzyjnego układu kierowniczego. To samo zawieszenie pokonuje niedoskonałości dróg w cywilizowany sposób, ale nie robi tego tak majestatycznie jak choćby C5. I dobrze, bo... to nie jest C5.
fot. mat. prasowe
Peugeot 508 1.6 e-THP S&S Active - z boku
Dynamiczna jazda na krętych drogach w sporym sedanie wydaje się jednak mało popularna. Dużo częściej widzimy takie samochody w roli długodystansowców, które łykają kolejne kilometry dróg ekspresowych i autostrad. I właśnie w takich warunkach 508 odkrywa najmocniejsze karty. Auto nie jest wrażliwe na podmuchy wiatru nawet przy wysokich prędkościach, jest genialne wyciszone i świetnie odseparowuje podróżnych od otoczenia zewnętrznego. Warto dodać, że duet silnik-skrzynia spisuje się znakomicie. W mojej ocenie, to jeden z najbardziej kulturalnych zestawów w swojej klasie.
fot. mat. prasowe
Peugeot 508 1.6 e-THP S&S Active - z przodu
Czy jazda po mieście daje również tyle przyjemności? Oczywiście, że nie. W żadnym samochodzie... Testowany Peugeot spisuje się jednak dobrze, nawet na zatłoczonych ulicach, gdzie docenić można duże lusterka boczne i opcjonalną kamerę cofania, która ułatwia zachowanie lakieru na tylnym zderzaku. Co więcej, zwrotność auta także nie budzi zastrzeżeń, dlatego parkowanie należy do łatwych czynności.
fot. mat. prasowe
Peugeot 508 1.6 e-THP S&S Active - przód
Okiem przedsiębiorcy
Testowany egzemplarz to wersja Active ze 165-konnym benzyniakiem. I właśnie tak skonfigurowany Peugeot 508 jest... podstawowym wariantem w cenniku. Ile trzeba wydać, by stać się jego posiadaczem? Co najmniej 96 200 zł. Kilka dodatków (w tym: kamera cofania, nawigacja, lakier) wywindowało jego cenę do około 105 tysięcy złotych. I to wciąż znacznie mniej niż niemiecka czy japońska konkurencja, często gorzej wyposażona i tak też wykonana.
Mimo tego pozostajemy w sferze kwot wysokich. A to oznacza, że nie każdy klient będzie chciał wyłożyć na stół całość. Przynajmniej nie od razu. Właśnie dlatego w ofercie francuskiej marki znajdziemy kredyt od 6 do 96 miesięcy (spłacanych w PLN-ach) z opłatą wstępną od 0%. Warto zaznaczyć, że finansowanie kredytowe obejmuje również kilka ciekawych opcji: 4x25%, 3x33% i 50/50 kredyt z ostatnią wysoką ratą. Z kolei leasing to umowa na okres od 24 miesięcy, wykup od 1 do 35% i opłata wstępna od 0%.
Podsumowanie
Peugeot 508 to godny reprezentant klasy średniej. Świetnie wygląda, jest porządnie wykonany i podczas jazdy budzi zaufanie każdego, kto usiądzie za jego kierownicą. W Polsce najistotniejszym czynnikiem pozostaje jednak cena. I na tym polu francuski przedstawiciel segmentu D także wypada korzystnie. Mogę więc z pełnym przekonaniem uznać ten model za bardzo dobrą ofertę - zarówno dla klienta indywidualnego, jak i flotowego.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Peugeot 508 SW Plug-in Hybrid 225 z długą listą zalet
-
Peugeot 508 SW PSE, czyli atrakcyjne kombi
-
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8 łączy modę z rodzinnym charakterem
-
Czy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech GT jest dobrym wyborem?
-
Peugeot 308 1.2 PureTech Allure Pack Pack
-
Peugeot 3008 Hybrid4 może się podobać
-
Peugeot 508 SW 1.5 BlueHDi EAT8 Allure Pack
-
Peugeot 508 SW HYbrid PHEV GT
-
Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi GT, czyli styl i jakość
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)