eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Premium

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Premium

2015-11-25 00:46

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Premium

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Premium © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (13)

Gdy w 1997 roku Toyota prezentowała pierwszego Avensisa, nikt nie spodziewał się, że następca Cariny odniesie aż taki sukces. Od tamtej pory auto jest synonimem niezawodności. I choć nie porywa wyglądem, cieszy się niesłabnącą popularnością. Jak zmieniła się III generacja japońskiej przedstawicielki segmentu D po wizycie w centrum odnowy? Oj bardzo! I na szczęście na lepsze.

Przeczytaj także: Toyota Auris Touring Sports 1.6 D-4D z szansą na sukces?

Z zewnątrz


Od razu widać, jak bardzo zmienił się przód auta. Czy przypadnie do gustu tradycyjnym klientom Toyoty? Niekoniecznie. W mojej opinii, jest nieco przekombinowany. Wysoko umieszczone światła z funkcją doświetlania zakrętów są… oryginalne! Łączą je ozdobne, chromowane listwy biegnące w kierunku znaczka. Niżej zamontowano zderzak o "smutnej" stylistyce. Całość przypomina mi paszczę Suma. Linia boczna pozostała w zasadzie bez zmian. Dach opadający lekko ku tyłowi nadaje Avensisowi sportowego stylu. Z tyłu modyfikacje są raczej kosmetyczne. Daszek nad szybą ze światłem stop pozostał na swoim miejscu, jednakże chromowana listwa powędrowała nad lampy. Kształt tych drugich delikatnie zmodernizowano i zastosowano także technologię LED.

… i we wnętrzu


Kiedy otworzymy drzwi od razu widać, że w odróżnieniu od karoserii, wnętrze przeszło rewolucję. Kokpit, dzięki nowym kształtom prezentuje się nowocześniej, a dwubarwna kolorystyka dodaje mu elegancji. Wykończenie satynowym chromem zegarów, kierownicy, elementów konsoli centralnej czy nawiewów wygląda lepiej niż dobrze. Zegary zmieniły się nie do poznania. Z przestylizowanej deski wyrastają dwie tuby, w których zlokalizowano obrotomierz i wskaźnik temperatury silnika, zaś w drugiej prędkościomierz i wskaźnik poziomu paliwa. Pomiędzy nimi pojawił się kolorowy wyświetlacz TFT z menu komputera pokładowego. Kierownica przeszła skromną kurację. Nadal leży dobrze w dłoniach. Dodano jej kilka przycisków, których obecnie jest aż 17, lecz (wbrew pozorom) obsługa ich jest wręcz intuicyjna. Kluczowym elementem konsoli centralnej jest 8-calowy dotykowy wyświetlacz, dzięki któremu obsługujemy m.in. nawigację z funkcją dostępu do internetu.

Niżej posadowiono panel klimatyzacji - prosty i czytelny. Na tunelu środkowym zamocowano natomiast pokrętła do regulacji podgrzewania foteli. Elektryczny hamulec ręczny obsługuje się przyciskiem, który znajduje się tuż pod tym odpowiadającym za odpalanie auta. W pośpiechu niestety można się pomylić. Z kolei fotele mają lepsze wyprofilowanie niż dotychczas, przez co są wygodniejsze, a dzięki nowym tapicerkom - również i ładniejsze.

fot. mat. prasowe

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Premium - z tyłu

Z tyłu modyfikacje są raczej kosmetyczne. Daszek nad szybą ze światłem stop pozostał na swoim miejscu, jednakże chromowana listwa powędrowała nad lampy.


Bagażnik? Jak to w Avensisie, mimo koła dojazdowego w środku - ogromny! Dzięki 543 litrom zmieścimy do niego bardzo dużo rzeczy. Gdyby jednak tyle nie wystarczyło, poprzez położenie kanapy tę przestrzeń możemy powiększyć do 1609 litrów. Wtedy z Avensisa robi się niemalże mały dostawczak. Niestety, Toyota ma też minusy. W lusterkach brakuje systemu ostrzegającego o pojeździe w martwym sektorze. Poza tym, nawet za dopłatą nie doposażymy auta w tempomat aktywny.

fot. mat. prasowe

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Premium - wnętrze

Wnętrze przeszło rewolucję. Kokpit, dzięki nowym kształtom prezentuje się nowocześniej, a dwubarwna kolorystyka dodaje mu elegancji.


Technologia


Pod maską Toyoty pracuje dwulitrowy motor wysokoprężny w technologii Common Rail o mocy 143 KM. Jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną przekazującą całą moc na oś przednią. Maksymalny moment obrotowy jaki generuje to 320 Nm. osiąganych w zakresie od 1750-2500 obr./min. Auto miało dość umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. Według producenta Toyota powinna „wypijać” 4,6 litra na setkę w cyklu mieszanym. W praktyce jest nieco gorzej, bo do tych danych trzeba doliczyć przynajmniej litr. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,8 sekundy, a prędkość maksymalna - 200km/h. To niezłe wyniki, jak na auto ważące ponad 1500 kg.

fot. mat. prasowe

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Premium - wnętrze, fot.2

Fotele maja lepsze wyprofilowanie niż dotychczas, przez co są wygodniejsze, a dzięki nowym tapicerkom - również i ładniejsze.


Testowy egzemplarz wyposażony był także w system Safety Sense. W skrócie, to połączenie układów wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (działa tylko do 80km/h), automatycznego włączania świateł drogowych, ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (tylko dźwięk bez wibracji fotela czy kierownicy) i rozpoznawania znaków drogowych.

fot. mat. prasowe

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Premium - z boku

Linia boczna pozostała w zasadzie bez zmian. Dach opadający lekko ku tyłowi nadaje Avensisowi sportowego stylu.

 

1 2

następna

oprac. : Łukasz Gleń / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: