eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen Scirocco R zawstydzi młodszych graczy

Volkswagen Scirocco R zawstydzi młodszych graczy

2015-11-27 10:18

Volkswagen Scirocco R zawstydzi młodszych graczy

Volkswagen Scirocco R © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (18)

Hot hatch to ciekawy sposób na generowanie adrenaliny w cywilizowanych warunkach. Przedstawicieli tego gatunku wyróżniają bardzo mocne jednostki i w miarę wygodne wnętrza umożliwiające codzienne użytkowanie. Przykład? Golf R. Nie każdemu przypadnie jednak do gustu jego konserwatywna stylistyka. I właśnie dla tych klientów Volkswagen stworzył coupe skrywające podobną technologię. Cóż to takiego? Scirocco R, rzecz jasna!

Przeczytaj także: Volkswagen Golf GTI Performance 230 KM - hot-hatch w najlepszym wydaniu

Karoseria


Niemiecka marka z Wolfsburga słynie z zachowawczego podejścia do designu. I nie tylko Golf, lecz niemal cała gama utrzymana jest w "stylistycznym spokoju". Właśnie dlatego Scirocco jest swego rodzaju rodzynkiem w tym całym towarzystwie. Spojrzenie reflektorów testowanej "eRki" zdradza, że mamy do czynienia z pewnym siebie typem. Na spojrzeniu jednak się nie kończy. Wąski pas przeszkleń, opadająca linia dachu, wyraźna lotka, masywne zderzaki, nakładki na progi i dwie "tuby" wydechu potrafią nie tylko zainteresować, ale także wzbudzić wystarczająco dużo szacunku. Nie bez znaczenia jest też biały lakier kontrastujący z czarnymi, wieloramiennymi felgami.

Wnętrze


Wewnątrz nie jest już tak atrakcyjnie. Owszem, sportowa kierownica, aluminiowe nakładki na pedały i dodatkowe wskaźniki "robią robotę", ale projekt kokpitu przypomina tak naprawdę Eosa (kompaktowego kabrioleta na bazie Golfa V). I nie jest to przypadek... Ekran dotykowy, panel klimatyzacji oraz zegary są oczywiście inne, ale kształty konsoli centralnej, schowka przed przednim pasażerem i tunelu środkowego są już takie same. Można więc stwierdzić, że Volkswagen wrzucił nowe zabawki do starej szafy. I na tle najnowszego Golfa wygląda to... średnio.

Do foteli się nie "przyczepię", chyba że całym ciałem... Są bowiem wystarczająco duże, wygodne i świetnie podpierają każdą sylwetkę. Można je osadzić dość nisko, co spodoba się kierowcom o sportowym usposobieniu. A jak jest na tylnej kanapie? Tylnej kanapy nie ma. Są za to dwa indywidualne fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Co ciekawe, osoby średniego wzrostu zmieszczą się tam bez większych problemów. Nie będzie może tak komfortowo jak w limuzynie, ale lepiej mieć drugi rząd siedzeń niż jeździć dwa razy...

fot. mat. prasowe

Volkswagen Scirocco R - z tyłu

Wąski pas przeszkleń, opadająca linia dachu, wyraźna lotka, masywne zderzaki, nakładki na progi i dwie "tuby" wydechu potrafią nie tylko zainteresować, ale także wzbudzić wystarczająco dużo szacunku.


Atrakcyjnie narysowany "tyłek" Scirocco wymusił na projektantach stworzenie klapy o skromnej wielkości. Mimo tego, otwór jest dość szeroki. Żeby nie było zbyt kolorowo, próg załadunku umiejscowiono na dużej wysokości, co utrudnia pakowanie większych walizek. Podkreślam słowo "walizki", które zdradza, że wakacyjny wyjazd we dwójkę jest jak najbardziej możliwy. 312 litrów powinno wystarczyć. Jeśli jednak wybranka serca zabierze zbyt dużą kosmetyczkę, to można złożyć tylne oparcia, co zaowocuje wzrostem pojemności do 1006 litrów.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Scirocco R - wnętrze

Wewnątrz nie jest już tak atrakcyjnie. Owszem, sportowa kierownica, aluminiowe nakładki na pedały i dodatkowe wskaźniki "robią robotę", ale projekt kokpitu przypomina tak naprawdę Eosa.


Technologia


Walory praktyczne Scirocco są jednak tak samo istotne, jak walory sportowe Touarega. Czyli... niezbyt istotne. Za dużo ważniejsze należy uznać osiągi. A te robią wrażenie. Pod maską "eRki" pracuje 2-litrowy, turbodoładowany benzyniak TSI generujący 280 KM (przy 6000 obr./min.) i 350 Nm (w przedziale 2500-5000 obr./min.). Współpracuje on z 6-biegowym manualem przekazującym całą moc na oś przednią (w Golfie R mamy 4MOTION). Ten nieskromny zestaw technologiczny pozwala na sprint do setki w 5,7 sekundy i rozpędzenie się do 250 km/h. Tak, powolny jazda może być zakłócona przez zapędy prawej nogi... Jak to odbija się na spalaniu? Wyraźnie. Ostrzejsze traktowanie pedału gazu oznacza średnie zużycie na poziomie 12 litrów, normalna jazda po mieście pozwoli na uzyskanie 10 litrów, a płynna jazda dozwolonymi prędkościami po drogach ekspresowych umożliwi zejście do 8 litrów. Wiele zależy od kierowcy... Warto dodać, że testowany egzemplarz otrzymał zawieszenie DCC (opcja) z możliwością wyboru jednego z trzech trybów: Normal, Comfort lub Sport.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Scirocco R - fotele

Do foteli się nie "przyczepię", chyba że całym ciałem... Są bowiem wystarczająco duże, wygodne i świetnie podpierają każdą sylwetkę.

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: