eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mazda 6 Sport Kombi 2.2 SKY-D 6AT 4x4 SkyPASSION

Mazda 6 Sport Kombi 2.2 SKY-D 6AT 4x4 SkyPASSION

2016-01-12 09:54

Mazda 6 Sport Kombi 2.2 SKY-D 6AT 4x4 SkyPASSION

Mazda 6 Sport Kombi 2.2 SKY-D 6AT 4x4 SkyPASSION © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (15)

Na przełomie wieków, Mazda miała wyraźnie pod górkę. Japończycy robili auta dobre, za to z wyglądu porywające niczym mongolski śpiew gardłowy. Coś zaczęło się zmieniać w 2003 roku, kiedy do produkcji weszła I generacja Mazdy 3. Ale dopiero drugie wcielenie Mazdy 6 (zaprezentowane w 2007 roku) udowodniło, że lata 90. to stylistyczny wypadek przy pracy. Najnowsza "Szóstka" została zaprojektowana zgodnie z filozofią KODO. A filozofia KODO oznacza łączenie ostrych kształtów z miękkimi liniami, które inspiruje przyroda. Może to nieco pokrętne i skomplikowane, ale działa…

Przeczytaj także: Mazda 3 2.0 SkyPassion warta swojej ceny

Z zewnątrz…


Mazda 6, w mojej opinii jak najbardziej słusznie, jest uznawana za najlepiej wyglądające auto w segmencie D. Jest też, i także się zgadzam, jednym z najpiękniejszych aut dostępnych na rynku. Pewnie dlatego, znając zasadę, że lepsze jest wrogiem dobrego, przy okazji modernizacji styliści wprowadzili raczej symboliczne, choć widoczne zmiany w nadwoziu. Nowe zderzaki, światła przeciwmgielne w technologii LED, przednie i tylne lampy z nowocześniejszym wypełnieniem czy lekko zmodyfikowany grill, który układa się teraz w motyw skrzydła.

… i we wnętrzu


Wnętrze? Typowe dla japońskich designerów, którzy wyraźnie inspirowali się… Niemcami. Żadnej stylistycznej dezynwoltury, żadnych fajerwerków. Wszystko podporządkowano funkcjonalności, ergonomii i intuicyjności. Z deski i panelu środkowego usunięto zbędne przyciski, co w istotny sposób poprawiło wspomniane już ergonomię i intuicyjność obsługi. Na pochwałę zasługuje bardzo dobra jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych. Jeszcze w poprzedniej „Szóstce” było trochę tzw. twardości na desce czy w okolicy kolan kierowcy. W nowej generacji (?) tego modelu (Japończycy nie zgadzają się na stwierdzenie, że auto przeszło jedynie lifting, i traktują tę „szóstkę” jako nowy model) twarde plastiki to już historia. Tak, jak i kłopoty z dobraniem właściwej pozycji za kierownicą. W poprzedniej Mazdzie 6 niełatwo było siedzieć wygodnie kierowcy o ponadstandardowym wzroście lub… wadze. Teraz siedzi się nisko i wygodnie, bo zmienił się zakres regulacji fotela, jak i kierownicy.

fot. mat. prasowe

Mazda 6 Sport Kombi 2.2 SKY-D 6AT 4x4 SkyPASSION - tył

Mazda 6, w mojej opinii jak najbardziej słusznie, jest uznawana za najlepiej wyglądające auto w segmencie D.


Wygodnie jest nie tylko w przedniej części kabiny, ale też pasażerom zajmującym miejsca na tylnej kanapie, która zyskała wyraźnie dłuższe siedzisko i inaczej wyprofilowane oparcie. Dzięki temu, komfortowo jest zarówno plecom, jak i miejscu, gdzie plecy straciły swą szlachetną nazwę.

fot. mat. prasowe

Mazda 6 Sport Kombi 2.2 SKY-D 6AT 4x4 SkyPASSION - przód

Nowością w aucie jest napęd na cztery koła, dostępny wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym.


Przestrzeni nie zabraknie również na bagaż. Przy normalnym ustawieniu kanapy w 5-osobowej konfiguracji, bagażnik oferuje 522 litry pojemności. Po jej złożeniu do dyspozycji mamy już 1648 litrów. I to jest lepiej niż nieźle.

fot. mat. prasowe

Mazda 6 Sport Kombi 2.2 SKY-D 6AT 4x4 SkyPASSION - wnętrze

Wszystko podporządkowano funkcjonalności, ergonomii i intuicyjności.


Technologia


Auto napędzał 2,2-litrowy diesel generujący 175 KM (przy 4500 obr./min.) oraz 420 Nm. momentu obrotowego (od 2000 obr./min). Motor sprawnie radził sobie z autem. Testową Mazdę udaje się rozpędzić do 207 km/h, a pierwsza setkę, według zapewnień producenta, auto „rozmienia” w 9,1 sekundy. W sumie nieźle choć trudno tu odnaleźć ów użyty w nazwie sport. Motor nie tylko raźno popychał auto do przodu, ale także zapewniał wstrzemięźliwą konsumpcję oleju napędowego. Producent twierdzi że 2,2-litrowy diesel współpracujący z automatyczną skrzynia biegów i napędem AWD pali średnio 5,4 litra, w mieście 6,4 litra, a na trasie – około 5 litrów. W realnym świecie wyniki były nieco wyższe. W naszym teście, auto nie obciążone w normalnym ruchu paliło 6 litrów, ponad 5 litrów w trasie i blisko 7 litrów w mieście. Średnia z testu, wyniosła około 6 litrów. Warto też dodać, że w aucie producent wprowadził kilka nowości, w tym elektryczny hamulec postojowy, wyświetlacz HUD oraz system i-Activsense, którego zadaniem jest identyfikacja i próba uniknięcia zagrożeń w czasie jazdy.

fot. mat. prasowe

Mazda 6 Sport Kombi 2.2 SKY-D 6AT 4x4 SkyPASSION - fotele

Wygodnie jest nie tylko w przedniej części kabiny, ale też pasażerom zajmującym miejsca na tylnej kanapie, która zyskała wyraźnie dłuższe siedzisko i inaczej wyprofilowane oparcie.

 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Re: Mazda 6 Sport Kombi 2.2 SKY-D 6AT 4x4 SkyPASSION

    Kotarson / 2016-01-31 14:58:34

    Też bym tak przesadnie na ten design nie narzekał wcześniejszy. To nasz egocentryczny, europejski punkt widzenia. Japończycy niektóre rzeczy czują inaczej i znam wielu Polaków, którym się te ich pomysły designerskie z lat 90' bardzo podobały. Zwłaszcza wobec tego, co królowało na naszych drogach. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: