eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Fiat 500X 1.6 e-Torq Lounge vs. Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited

Fiat 500X 1.6 e-Torq Lounge vs. Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited

2016-01-14 08:05

Fiat 500X 1.6 e-Torq Lounge vs. Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited

Fiat 500X 1.6 e-Torq Lounge vs. Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (23)

Patrząc na oba auta aż trudno dać wiarę, że technicznie rzecz ujmując są to bliźnięta. I to jednojajowe. Ten pierwszy piękny, wystylizowany na wzór kropli wody i ten drugi, o aerodynamice przystanku autobusowego to praktycznie to samo auto. 500X i Renegade dzielą płytę podłogową, mechanikę, elektronikę. A najdziwniejsze jest to, że oba są równie popularne w Europie, jak i w Stanach.

Z zewnątrz…


500X to, w każdym razie w mojej opinii, najpiękniejsza wariacja na temat „polskiej” 500. Auto ma ujmującą powierzchowność. I gdyby prof. Ferdynand Porsche nie oparł już kiedyś kształtu karoserii na wyglądzie kropli wody, teraz zrobiliby to Włosi. A ci podeszli do tematu tradycyjnie, czyli po mistrzowsku. Leciutko przestylizowali przód z 500L, dopieścili tył „zwykłej” pięćsetki i podnieśli nieco całe auto. Niewiele? Może i niewiele, ale jaki efekt! Do tego te detale. Plastiki na nadkolach podkreślają, że auto da sobie rade także tam, gdzie sołtys zwinął asfalt. Lampy tylne, wzorowane nieco na tych z Mini Countrymana, zawadiacki spojler nad tylną klapą. Po prostu fantazja.

Z drugiej strony to samo auto może wyglądać diametralnie inaczej. Aerodynamika kiosku ruchu, kształt karoserii prosty niczym filozofia życia kowboja. Czyli brzydal? Zdecydowanie nie. Po prostu inny. Renegade, co widać aż nadto, to nie urocza bulwarówka tylko dzielny zawodnik, twardy niczym orzeszek macadamia. Już siedem szczelin w grillu zdradza do jakich wartości odwoływał się tworzący go sztab projektowy. A nazywanie go crossoverem czy SUV-em to gorsza obelga niż podarowanie psa ortodoksyjnemu szyicie. Że wygląda tak mało finezyjnie? Bzdura! Proste kształty to nie brak finezji. Wymóg dnia codziennego. A o całości i tak decydują detale. A w przypadku Renegade wcale nie jest ich mniej, niż w 500X. Przód to parafraza Jeepa Wranglera. Tył to kilka detali, jakie mogli wykombinować tylko finezyjni Włosi. Ot, choćby lampy z motywem "X" (swoją drogą, dlaczego nie w 500X?) czy tylny zderzak przechodzący płynnie w osłonę tylnego zawieszenia. Nic dodać, nic ująć.

fot. mat. prasowe

Fiat 500X 1.6 e-Torq Lounge - przód

Włosi leciutko przestylizowali przód z 500L, dopieścili tył „zwykłej” pięćsetki i podnieśli nieco całe auto.


fot. mat. prasowe

Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited - z przodu

Renegade, co widać aż nadto, to nie urocza bulwarówka tylko dzielny zawodnik, twardy niczym orzeszek macadamia.


… i we wnętrzu


Oba auta poskładano zasadniczo z tych samych elementów. Ale zrobiono to w diametralnie inny sposób. Każde z nich ma zdecydowanie inne przeznaczenie. Dlatego stylistykę dostosowano do potrzeb, ale i gustów klientów. Warto podkreślić, że wnętrza obu aut zmontowano ze sporym pietyzmem i z dbałością o szczegóły. Doskonała jakość plastików, skórzane tapicerki, sporo gadżetów i detali stylistycznych, które podkreślają „destynację” auta. W Renegade cieszą takie dodatki jak uchwyt dla pasażera przedniego fotela. Pomimo tego, że jest przed nim, na desce, bardzo ułatwia wchodzenie do wysokiego bądź co bądź samochodu. Kilka srebrnych dodatków w postaci lamówek wokół głośników czy wylotów nawiewu podkreśla „fajność” auta.

fot. mat. prasowe

Fiat 500X 1.6 e-Torq Lounge - z tyłu

Lampy tylne, wzorowane nieco na tych z Mini Countrymana, zawadiacki spojler nad tylną klapą.


fot. mat. prasowe

Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited - z tyłu

Pojemności bagażników w obu samochodach są podobne. W układzie pięcioosobowym auta dysponują 350 litrami podstawowej powierzchni bagażowej.


500X to raczej duża 500-tka. Dlatego wnętrza tych aut są do siebie poniekąd podobne. Ale, pomimo tego że, jak to w rodzinie, wykorzystano te same zegary, wyświetlacz komputera czy sterowanie klimatyzacją, montowano to wszystko tak, że nie wygląda jak robione przez kalkę.

fot. mat. prasowe

Fiat 500X 1.6 e-Torq Lounge - wnętrze

500X to raczej duża 500-tka. Dlatego wnętrza tych aut są do siebie poniekąd podobne.



Ilość miejsca w obu autach jest zbliżona, ale… Ale Renegade jest autem pojemniejszym. Dlaczego? No cóż, schodząca dość zdecydowanie ku dołowi linia dachu 500X ogranicza pasażerom tylnej kanapy ilość miejsca nad głową. Za to „pojemność” tylnej kanapy jest identyczna w obu autach. Mieści 2 i pół człowieka. To pół, to oczywiście miejsce pośrodku, mocno ograniczone przez wysoki tunel środkowy.

fot. mat. prasowe

Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited - wnętrze

W Renegade cieszą takie dodatki jak uchwyt dla pasażera przedniego fotela. Pomimo tego, że jest przed nim, na desce, bardzo ułatwia wchodzenie do wysokiego bądź co bądź samochodu.


Z przodu, oba auta proponują zaskakująco dużo miejsca i pełną regulację foteli i kierownicy. Dzięki temu zajęcie prawidłowej a do tego wygodnej pozycji za kierownica nie będzie żadnym wyzwaniem.

fot. mat. prasowe

Fiat 500X 1.6 e-Torq Lounge - fotele

Schodząca dość zdecydowanie ku dołowi linia dachu 500X ogranicza pasażerom tylnej kanapy ilość miejsca nad głową.


Pojemności bagażników w obu samochodach są podobne. W układzie pięcioosobowym auta dysponują 350 litrami podstawowej powierzchni bagażowej. Przy złożonej tylnej kanapie, 500X zapewnia 1000 litrów, a Renegade - 1300 litrów.

fot. mat. prasowe

Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited - fotele

Renegade jest autem pojemniejszym.

 

1 2

następna

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: