eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline prawie bez wad

Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline prawie bez wad

2016-01-28 00:45

Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline prawie bez wad

Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (15)

Touran to kolejna wariacja Volkswagena na temat Golfa. Swoiste Magnum Opus. Podobnie jak protoplasta, nie budzi zbyt wielkich emocji. Jest… normalny. Bez udziwnień, stylistycznych fajerwerków, cudów na kijku i wodotrysków. Ot, rodzinne auto. Jeden z użytkowników poprzedniego wcielenia Tourana skonstatował swoje auto krótko i dosadnie: dawno mi się znudził, ale nigdy nie zawiódł… Ten model to konsystencja myśli stylistycznej i technologicznej Volkswagena mówiąca, że emocje są niezdrowe. Szczególnie kiedy stoimy zepsutym samochodem na poboczu drogi, podczas rodzinnych wakacji...

Z zewnątrz…


Gdybyśmy chcieli niezłośliwie zażartować, o Touranie III generacji moglibyśmy powiedzieć, że jest zaskakujący. Ot, taki oksymoron: zaskakujący Volkswagen! Otóż jedyne czym zaskakuje największy z rodziny Golfa to to, że niczym nie zaskakuje. Jest za to całkiem ładny w swojej zwyczajności. Sporo przeszkleń, kilka przetłoczeń wzdłuż boku auta i… tyle.

Linia boczna bardzo przypomina Golfa Sportsvana, podobnie jak przednia część karoserii. Tył to także kalka Golfa, tyle że Varianta. I wszystko to tak normalne, zwyczajne, bezpretensjonalne, że aż… przyjemne dla oczu. Wiadomo nie od dziś, że wielkość jednak ma znaczenie. W VW też to wiedzą, dlatego już pobieżna obserwacja pozwala dostrzec różnicę w wielkości pomiędzy II a III generacją auta. Tak, nowy Touran jest zdecydowanie większy od poprzednika. Autu przybyło 13 cm długości i aż 11 cm rozstawu osi. Przy okazji je odchudzono średnio o 62 kilogramy. Efekt? Jeden z największych i najbardziej pakownych minivanów na rynku.

… i we wnętrzu


I znowu zaskakująco! We wnętrzu Tourana… nic nie zaskakuje. Jest Golfowo, czyli schludnie, ergonomicznie, porządnie. Owszem, ci dla których ważniejsza jest forma, mogą poczuć się nieco rozczarowani zachowawczym designem kokpitu. Ale w mojej opinii dużo przyjemniej jest znaleźć się we wnętrzu auta, którego nie musimy „rozgryzać” za pomocą wielotomowej instrukcji obsługi. Nawiązując do słów jednego z kolegów z branży, to jednak Jean powinien się uczyć u Hansa.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline - z boku

Jest sporo przeszkleń, kilka przetłoczeń wzdłuż boku auta.


Większy rozstaw osi praktycznie przekłada się na większą ilość miejsca dla pasażerów. To widać i czuć! Touran jest autem siedmioosobowym, z których aż pięć posiada mocowanie ISOFIX - trzy mocowania na kanapie środkowej i 2 w ostatnim, trzecim rzędzie. A to oznacza, że Touran najnowszej generacji jest jednym z nielicznych minivanów, w którym na środkowej kanapie można zamocować jednorazowo aż 3 foteliki!

fot. mat. prasowe

Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline - wnętrze

Golfowo, czyli schludnie, ergonomicznie, porządnie.


Warto docenić nie tylko pojemną kabinę, ale też bagażnik. Z kompletem podróżnych na pokładzie do dyspozycji pozostaje około 200 litrów. W konfiguracji 5-osobowej, 843 litry, a po złożeniu drugiego rzędu (chowa się w podłodze i dzięki systemowi Fold Flat tworzy równą powierzchnie ładunkową) - aż 1980 litrów! Mało? Nie ma sprawy. Tourana wyposażono w składany hak holowniczy. Wystarczy przycisnąć specjalny przycisk umiejscowiony na ściance bocznej bagażnika i czekać aż się owy hak wysunie.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline - fotele

Touran jest autem siedmioosobowym, z których aż pięć posiada mocowanie ISOFIX - trzy mocowania na kanapie środkowej i 2 w ostatnim, trzecim rzędzie.


Technologia


Pod maskę auta trafia 6 silników. Tradycyjnie, diesle z wtryskiem CR o pojemnościach 1,6 oraz 2 litrów i mocach 110, 150 i 190 KM. W gamie są też jednostki benzynowe (1,2 i 1,4 TSI) generujące 110, 150 i 180 KM. Do testu otrzymaliśmy auto z dwulitrowym, 150-konnym dieslem. I nie tylko pojemne wnętrze jest atutem auta. Dwulitrowy silnik wysokoprężny, który osiąga pełną moc przy 3500 obrotach i generujący 340 Nm. (w zakresie 1750-3000 obr./min.) to kolejny atut auta. Popularny „tedeik” z wtryskiem CR zapewnia przyspieszenie tego sporego auta do pierwszej setki w mniej niż 10 sekund i rozpędzenie się do 205 km/h. Spalanie? No cóż, znowu standardowo… niewielkie.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline - fotele, fot.2

Touran najnowszej generacji jest jednym z nielicznych minivanów, w którym na środkowej kanapie można zamocować jednorazowo aż 3 foteliki.


Katalogowo, Touran ze 150-konnym dieslem powinien zasysać 4,5 litra ON średnio, 4 na trasie i 5,4 w mieście. Potwierdzone w teście spalanie kształtowało się na podobnym poziomie. Z tym że testowy Touran palił w mieście mniej, niż zakłada producent. Średnia z redakcyjnego testu wyniosła niewiele ponad 4 litry.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline - z przodu

Linia boczna bardzo przypomina Golfa Sportsvana, podobnie jak przednia część karoserii.


Niemcy po raz kolejny chcą wygrać wojnę o klienta nie tylko multilateralnością auta, ale też wyposażeniem. Jest więc klimatyzacja z filtrem przeciwpyłowym i mnóstwo gadżetów elektronicznych, takich jak: asystent parkowania, asystent wyjazdu, Trailer Assist wspomagający jazdę z przyczepą, 4 profile jazdy dla 4 różnych kierowców i Car Net, który dzięki funkcjom Cam Connect, MirrorLink, CarPlay i Android Auto, zapewnia połączenie z siecią i pełni funkcję hotspota Wi-Fi. Co więcej, nowy Touran jest seryjnie wyposażony w system automatycznego hamowania po kolizji.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline - tył

Tył to także kalka Golfa, tyle że Varianta.

 

1 2

następna

Oceń

0 1

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: