eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline prawie bez wad

Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline prawie bez wad

2016-01-28 00:45

Przeczytaj także: Volkswagen Sharan 2,0 TDI 140KM 4Motion Highline - niezniszczalny minivan


Wrażenia z jazdy


Touran III generacji powstał na płycie MQB. Ale pomimo tego, że płytę dzieli z innymi Volkswagenami, prowadzi się nieco inaczej. Oczywistych analogii szukamy w prowadzeniu Sportsvana. I… jednak dalej jest inaczej. Bardziej kompaktowy Sportsvan wydaje się nieco mniej… komfortowy. Touran omalże przepływał przez wszelkie nierówności drogi. Za to dłuższy, szerszy i wyższy w ostrzej pokonywanych łukach zauważalnie „zarzucał” tyłem. Komfort podróżowania, nieporównywalny jednak z „francuzami”. Szczerze powiedziawszy, nie lubię aut zbyt miękkich. W niektórych francuskich minivanach dostaję choroby morskiej. Za to ten Volkswagen w pełni zaspokaja moje potrzeby pewnego, bezpośredniego w prowadzeniu, a jednocześnie wygodnego rodzinnego auta.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline - przód

Wersja podstawowa auta kosztuje 83 390 złotych.


Dzięki 150 koniom i 340 Nm. momentu obrotowego auto doskonale przyspiesza. Nie ma więc kłopotów z wyprzedzaniem. Manualna skrzynia biegów (6 przełożeń) działa lekko i precyzyjnie. Można by powiedzieć, intuicyjnie. Skok lewarka jest zaskakująco krótki. Zmiana biegów nie przypomina mieszania w kotle z zupą. Pod tym względem Touran bardziej przypomina Golfa GTI niż rodzinnego minivana. Touran, o czym pisałem we wstępie, ma sporo przeszkleń. Dzięki temu zapewnia doskonałą widoczność w każdym kierunku. To ważne, kiedy sporym w sumie autem próbujemy się wpasować w standardowe miejsce parkingowe.

Okiem przedsiębiorcy


Touran III generacji, co zrozumiałe, jest znacznie droższy od swojego protoplasty, czyli Golfa. Wersja podstawowa auta kosztuje 83 390 złotych. Najdroższa odmiana bez opcji dodatkowych to wydatek 120 tys. złotych. Model testowy, również bez dodatków kosztuje natomiast 112 390 zł.

Osoby zainteresowane zakupem tego modelu mogą zdecydować się na jedną z trzech opcji kredytowych realizowanych przez Volkswagen Bank: AutoKredyt (wkład własny od 0 do 30%, okres kredytowania od 36 lub 48 miesięcy, oprocentowanie 3,99%), Kredyt CarePort Life (wkład własny od 10%, okres kredytowania od 12 do 84 miesięcy, oprocentowanie 4,99% dla okresów od 12 do 36 miesięcy oraz 5,44% dla okresów od 48 do 84 miesięcy) i Kredyt Wygodna Spłata 2×50% (wkład własny 50%, oprocentowanie 0%, druga połowa płatna po roku). Z kolei dla przedsiębiorców przygotowano szeroką ofertę leasingową: umowa na okres od 24 do 60 miesięcy, opłata wstępna od 10% do 45%, wartość końcowa od 25% do 51% wartości auta.

Podsumowanie


Touran to udany kompromis pomiędzy kompaktem a rodzinnym minivanem. Dostatecznie urodziwy, zaskakująco pojemny i komfortowy, rozsądnie skalkulowany. Auto bez wad? No, takich aut nie ma. Chodzi jednak o to, żeby „plusów dodatnich” było więcej, niż „plusów ujemnych”…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: